n
דף הבית / בריאות / לראשונה במרכז הרפואי וולפסון: מעבדת שינה ייעודית לילדים

לראשונה במרכז הרפואי וולפסון: מעבדת שינה ייעודית לילדים

"הפרעות בשינה הן רבות ומגוונות למשל דום נשימה חסימתי, דום נשימה מרכזי, הפרעות תנועה בשינה ועוד. לצורך האבחון המדויק נדרש לבצע בדיקה במעבדת שינה"

ילד ישן צילום PIXABAY
צילום: PIXABAY

מעבדת השינה החדשה שנפתחה במרכז הרפואי וולפסון, מאפשרת לבצע מגוון בדיקות במהלך שנת הלילה של הילד על מנת לאסוף מגוון נתונים אודות הפעילות המוחית ושלבי השינה, ניטור סטורציה, דופק, זרימת האוויר ועוד במטרה לאבחן באופן מדויק את הפרעות השינה

"הקמנו את המעבדה במטרה לתת מענה לילדים הסובלים מבעיות שינה" מספרת ד"ר קרן ערמוני דומני, מנהלת יחידת ריאות ילדים במרכז הרפואי וולפסון.
"השינה היא מרכיב קריטי המשפיע על אספקטים רבים הקשורים לתחלואה גופנית, נפשית, ועל איכות חיינו בטווח הקצר אך גם בטווח הארוך."

בקרב ילדים, השינה חיונית גם להתפתחותם הגופנית והמנטלית ואף נמצאה קשורה להפרעות קשב ורכוז. "הפרעות בשינה הן רבות ומגוונות, למשל דום נשימה חסימתי, דום נשימה מרכזי, הפרעות תנועה בשינה, היפרסמניות ועוד. לצורך האבחון המדויק נדרשת הערכה קלינית מקיפה ובמקרים מסויימים נדרשת גם בדיקה במעבדת שינה. "חשוב להדגיש הבדיקה מבוצעת בתנאים המתואמים לילדים בגישה סבלנית ומכילה" מוסיפה ד"ר ערמוני.

ומה לגבי טיפים ליצירת סביבת שינה אופטימלית לילדים? "אווירה שקטה ורגועה תסייע ליצור אווירה השונה מזו בשגרת היום. החשיכו את החדר ועמעמו את האורות ונסו לשמור על שקט יחסי. בנוסף, מומלץ להימנע מחשיפה למסכים כשעתיים לפני השינה משום שהם מעכבים את הפרשת הורמון השינה."

דוקטור קרן ערמוני צילום דוברות וולפסון

דוקטור קרן ערמוני דומני. צילום: דוברות וולפסון

דרכי יצירת קשר:
טלפון במרפאה: 074-7624594
כתובת המייל:[email protected]
כתובת מייל מזכירה: [email protected]
שעות פעילות: א'-ה' 8:00-15:00

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

5

מהיום: דרכון ותעודת זהות מחדשים מהבית!

תפריט נגישות