n
דף הבית / חדשות בת-ים / כ-300 נפגעים ו-4 הרוגים בחולון ובת ים בשנה שעברה בתקופת שעון החורף

כ-300 נפגעים ו-4 הרוגים בחולון ובת ים בשנה שעברה בתקופת שעון החורף

נתוני עמותת אור ירוק, צריכים להדליק אור אדום לכל אחד מאיתנו במיוחד בחודשי החורף

חורף גשם צילום עמותת אור ירוק
צילום ארכיון: עמותת אור ירוק

מדינת ישראל עברה לאחרונה לשעון חורף: החשיכה מקדימה והגשמים שירדו במקביל הופכים את הכבישים לחלקים. התקופה אף מאופיינת באירועי מזג אוויר שונים כמו ערפל, שלוליות ענק בדרכים ואפלוליות לאורך שעות היממה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בחורף שעבר (חודשים נובמבר 2020 עד מרץ 2021) נפגעו בתאונות דרכים 7,854 בני אדם. עוד עולה מהנתונים, כי במהלך חודשים אלו, נהרגו 118 בני אדם בתאונות דרכים, ו-863 נפצעו באורח קשה.

המשמעות היא שבמהלך חמשת חודשי החורף בשנה החולפת כמעט בכל יום בממוצע נהרג אדם בתאונת דרכים וזאת למרות הסגר בו שהינו במהלך חודש ינואר 2021 ובגינו התמעטה התנועה בכבישים באופן משמעותי.

בחולון נפגעו בחודשי חורף 2020-2021 (נובמבר 2020 – מרץ 2021) בתאונות דרכים 179 בני אדם, מהם שני בני אדם נהרגו. בבת ים נפגעו באותה התקופה בתאונות דרכים 118 בני אדם, מהם שני בני אדם נהרגו.

ילדים חורף צילום עמותת אור ירוק

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תנאי מזג האוויר המשתנים משפיעים על הבטיחות בדרכים, החורף המתקרב מביא עמו סיכונים נוספים בכבישים ועל הרשויות להיערך לכך מבעוד מועד.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך להגביר את ההסברה בנוגע לסכנות הנובעות מתנאי מזג האוויר המשתנים ולהעלות את המודעות לאופן הנהיגה המתאים לחורף. בנוסף, יש  לעודד את הנהגים להכין את רכבם לכבישים החלקים ולהצטברויות המים שנוצרות.

ראשי הרשויות צריכים להיערך כבר עכשיו לשיפור התשתיות בדרכים העירוניות, לתקן בורות וליקויים בכביש ולנקות את תעלות הניקוז במטרה למנוע הצפות וקריסת תשתיות. היערכות מתאימה ומשולבת של כל הגורמים עוד בטרם החורף יתחיל תוכל לצמצם את מספר התאונות והנפגעים".

  חורף צילום עמותת אור ירוק

צילומים: עמותת אור ירוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות