n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / ירדנה חוזרת לחולון!

ירדנה חוזרת לחולון!

אחרי חודשים שהיתה נעולה בצל המצב הביטחוני, "הביתה" - ירדנה ארזי: התערוכה, נפתחת מחדש

ירדנה ארזי צילום דנה קופל
ירדנה ארזי- צילום: דנה קופל

העיר חולון חוזרת להציג את התערוכה הייחודית שמוקדשת לירדנה ארזי שהיתה סגורה בחודשים האחרונים בעקבות המלחמה. ירדנה ארזי: התערוכה, שתוצג בגלריית המשכן בית מאירוב בחולון החל מיום שישי ה- 23.2.24 ועד 31.7.24 במסגרת העונה הישראלית לעיצוב. זוהי תערוכה נוספת בסדרת גיבורי תרבות, שבמסגרתה הוצגו בעבר בחולון גם התערוכות שהוקדשו לצביקה פיק, לעפרה חזה ולדנה אינטרנשיונל. אוצר התערוכה: רפאל וזאנה.

במשך שישה עשורים של פעילות מוזיקלית התבססה ירדנה ארזי כאומנית בולטת, אהובה, מצליחה ולאומית, שמלווה את מדינת ישראל ואת הרגעים החשובים בתולדותיה ומשלבת בין שירת עם למוזיקה פופולרית.

ירדנה הביאה לידי ביטוי את דמות הזמרת הארץ-ישראלית החדשה והמרעננת שמייצגת בשיריה ובבחירת הרפרטואר את הקווים שמחברים בין שירת הארץ והזהות התרבותית הישראלית לבין תרבות הפופ הבינלאומית, בין השפעות מוזיקליות בינלאומיות לבין שירי ארץ ישראל והזמר העברי ובין הצ'יזבטרון ומפעל הלהקות הצבאיות לבין תחרות האירוויזיון ולעידן ההערצה ובניית "כוכבים" שפונים לחתך קהל רחב במיוחד.

ירדנה ארזי צילום בן לם

צילום: בן לם

"הביתה" היא תערוכה שיוצאת למסע בתחנות חייה של ירדנה ארזי מילדותה בקיבוץ כברי ובחיפה ועד לבמות הגדולות והקריירה המפוארת שלה, דרך ספסלי אוטובוס להקת הנח"ל, כיסא המנחה בטלוויזיה, עם הצמות, העיניים וכל המלמלות, ובעיקר דרך התחנות המוזיקליות שהן פס הקול של חיינו כאן.

אוצר התערוכה רפאל וזאנה: "באמצעות הפריטים בתערוכה, לצד הסיפורים והראיונות ניתן ללמוד על הקריירה רצופת ההישגים של ירדנה ארזי, ששזורה בתחנות מרכזיות של החברה הישראלית ומדינת ישראל, על הקשר שבין אסתטיקה לבין חינוך, על הכוח הנשי המשמעותי שהביאה עמה לתרבות הישראלית ועל הכמיהה לשוב אל השורשים – הביתה, ומהם לשאוב השראה, יצירתיות וערכים תרבותיים, שמושתתים על השקעה, על התמדה ועל רצון".

עוד מוסיף "הבחירה בשם "הביתה" לתערוכה נעשתה לפני כשנה, והיום עם המציאות הכואבת – השם והתערוכה נטענים במשמעות עמוקה יותר המחדדת את היותה אשה פורצת דרך, כזו שהתעקשה להיכנס לשטח מלחמה בלבנון וכזו המבקשת להעביר מסרים חברתיים ולאומים בשיריה"

ירדנה ארזי בצעירותה צילום שעיה סגל צילום אלבום פרטי

צילום: שעיה סגל

בתערוכה יוצגו:

פריטים מהאוסף הפרטי של הזמרת ובהם: שמלות ומערכות לבוש שעוצבו על ידי המעצבים יובל כספין, פרח ראובן, תמרה יובל ג'ונס וירון מינקובסקי ובהן: התלבושת של "נשמה צוענית" שעיצבה פרח ראובן, שמאופיינת מצד אחד בהשפעת הסגנון הצועני ומצד שני בהשפעת הטרנדים הבולטים של שנות ה-80 עם הנפח בכתפיים ועם נעליים שעוצבו במיוחד להופעה; התלבושת להופעות של "דמיון מזרחי",  שעוצבה על ידי תמרה יובל ג'ונס, שמורכבת ממחוך שזור אבנים וחרוזים וחצאית בשכבות גזורות באופן א-סימטרי.

תערוכה ירדנה ארזי- צילום רפאל וזאנה

צילום: רפאל וזאנה

התכשיטים האייקוניים שמלווים את ירדנה מילדותה ועד היום ובהם סיכות לשיער, ששימשו לצילומי האירוויזיון, עגילי פנינה ויהלום ואבן טורקיז, שני תליונים: האחד בצורת לב שנעשה בהזמנה מיוחדת בעיר ניס בצרפת עם כיתוב שמה מכתב ידו של אביה ותליון המדונה שקיבלה מאימה לרגל הגיוס.

עוד יוצגו קטעי וידאו ביתיים שנחשפים לראשונה, קטעי אודיו,  צילומים של בן לם ויקי הלפרין ומסמכים, פרסים ותעודות.

בגדי הופעות שנות ה80 עיצוב פרח ראובן צילום רן יחזקאל (4)

צילום: רן יחזקאל

לצד כל אלה תציג התערוכה עבודות אומנות שהוקדשו לירדנה ארזי או כאלה שנעשו בהשראתה והוזמנו במיוחד לתערוכה: שני ציורי פורטרט שהקדיש לירדנה יעקב אגם בסוף שנות ה-80 במקביל להופעותיה עם יהורם גאון לרגל חגיגות 40 לישראל, עבודת אומנות חדשה של אביעד סייביץ "ירדנה נפוליאון" כחלק מסדרת עבודות "סלון הסלבס", עבודת אומנות חדשה של עדי עזר ויותם שפרוני מסטודיו KNOB – גוף תאורה בחיתוך לייזר במספר שכבות שמתאר רגעים המתכתבים עם שנות פעילותה של הזמרת וכן עבודות של מישל קישקה, עדית פאנק ואמנון מאור.

בגדי הופעות שנות ה80 עיצוב פרח ראובן צילום רן יחזקאל (2)

צילום: רן יחזקאל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות