n
דף הבית / בריאות / חייה של קלייר ניצלו בזכות ד"ר גרינר מוולפסון

חייה של קלייר ניצלו בזכות ד"ר גרינר מוולפסון

״אמרו לי הרופאים בקנדה שיש לי חסימה בלבלב אבל אין שום דבר מסוכן. בגלל שעמדתי לעשות עלייה לישראל, המליצו לי להמשיך את הטיפול אצל ד״ר גרינר. לא ידעתי שהוא הולך להציל את חיי.״

קלייר וקסמן דוקטור תומר גרינר צילום דוברות וולפסון
קלייר וקסמן עם הרופא שהציל את חייה- ד"ר תומר גרינר. צילום: דוברות וולפסון

קלייר וקסמן הגיעה לוולפסון כל הדרך מקנדה בעקבות המלצת בית החולים בטורונטו אל ד״ר תומר גרינר, מנהל היחידה לאנדוסקופיה פולשנית, במכון הגסטרואנטרולוגי במרכז הרפואי וולפסון. קלייר עברה סידרה של בדיקות בקנדה עקב כאבי בטן וחסימה של צינור הלבלב אך הרופאים לא עלו על הבעיה.

״אמרו לי הרופאים בקנדה שיש לי חסימה בלבלב אבל אין שום דבר מסוכן. בגלל שעמדתי לעשות עלייה לישראל, המליצו לי להמשיך את הטיפול אצל ד״ר גרינר. לא ידעתי שהוא הולך להציל את חיי.״ מספרת קלייר.

עם הגעתה ארצה, החליט ד"ר גרינר לבצע שוב את אחת הבדיקות שנקראת אולטראסאונד אנדוסקופי או EUS שכבר בוצעה כמה חודשים קודם לכן בקנדה. בפעולה זו זוהה גידול סרטני קטן בשלב מוקדם בקוטר 18 מ"מ וחייה ניצלו בעקבות האבחנה.

בדיקת האולטראסאונד האנדוסקופי (EUS) הינה פעולה פולשנית שמבוצעת במכון הגסטרו בוולפסון המשמשת בעיקר לאבחון וטיפול במחלות לבלב ודרכי מרה. הפעולה נעשית תחת מתן טשטוש ויעילה בזיהוי של תהליכים ממאירים וטרם ממאירים בלבלב. מכשיר זה מאפשר לקחת דגימה לביופסיה וגם לבצע טיפולים ישירים על הגידול כמו צריבה או הזרקת של חומרים שיכולים להרוס את תאי הגידול.

ד״ר תומר גרינר מספר: "אחת המטרות העיקריות שלנו בתחום הגסטרו הוא גילוי מוקדם של גידולים במערכת העיכול ועל ידי כך להציל חיים. רב מקרי סרטן הלבלב מתגלים בשלבים מתקדמים אשר מונע את האפשרות לכרות את הגידול וריפוי מלא. לכן חשוב לי להדגיש את החשיבות של גילוי מוקדם בעיקר באוכלוסיות בסיכון בעזרת מכשיר האולטראסאונד האנדוסקופי (EUS) פעולה שמבוצעת באופן רוטיני אצלינו במכון".

כיום קלייר נמצאת אחרי ניתוח וטיפולים כימותרפיים ומספרת בהתרגשות: ״ד״ר גרינר הוא מלאך אמיתי ודאג לי דאגה אמיתית לאורך כל הדרך. אני מבינה למה שמו הטוב הולך לפניו גם בישראל וגם בקנדה ואני מודה לו מקרב לב שהציל את חיי !״

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות