n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: העיצומים ברשת קהילה ופנאי עשויים להחריף

חולון: העיצומים ברשת קהילה ופנאי עשויים להחריף

למעלה מ-900 עובדי חינוך ברשת קהילה ופנאי בחולון יסיימו היום את עבודתם בשעה 15:00, ולא התקיימה פעילות הצהרונים בגנים ובבתי הספר שהרשת מפעילה בעיר, למעט החינוך המיוחד. ברקע לסכסוך: ביטול חד צדדי של ההסכם ופגיעה בזכויות העובדים

מצלמות במעונות ובפעוטונים של רשת קהילה ופנאי בחולון. צילום-רשת קהילה ופנאי
צילום ארכיון: רשת קהילה ופנאי

עובדי רשת קהילה ופנאי החלו היום (ה', 20.4.23) בעיצומים החל מהשעה 15:00, ובכלל זה בכל צהרוני הגנים ובתי הספר שמפעילה הרשת בחולון, למעט החינוך המיוחד.

במוקד סכסוך העבודה ניצבות הודעות הרשת על ביטול חד צדדי של ההסכם הקיבוצי במהלך מו"מ על תוספות השכר לעובדי הרשת, ושלילת  תנאי ההעסקה של העובדים המגיעים להם ע"פ ההסכם. בנוסף, מוחים העובדים על ניסיון ההנהלה לכרסם בכוחם הארגוני באמצעות גיוס עובדים חדשים בשכר גבוה משל עובדי הרשת הוותיקים.

במכתב שיצא מעובדות הרשת להורים נכתב: "בשעה שאנו נאבקים על קיום בסיסי בכבוד על מנת שנמשיך למלא את עבודתנו ולטפל בילדיכם במסירות, הנהלת הרשת, באופן חד צדדי, הודיעה על ביטול ההסכם הקיבוצי". מזכירת האיגוד המקצועי המלווה את עובדי ועובדות רשת קהילה ופנאי, מזל דמתי ציינה כי: "אנו כואבים על כל פגיעה בשגרת החינוך אך האחריות לכך רובצת על כתפי ההנהלה".

יו"ר ועד עובדי רשת קהילה ופנאי, אביבה שמעון מסרה: ועד העובדים המתין לרשת מספר חודשים עד שזו הואילה להיענות לקריאתנו לשבת למשא ומתן על שלל הנושאים. בסמוך לכך, הודיעה הרשת על ביטול ההסכם הקיבוצי באופן חד צדדי ועל אף זאת, נכנסו ועד העובדים וההסתדרות למו"מ.

רק כאשר הודיעה הרשת באופן חד צדדי, ערב חג הפסח, כי היא שוללת מעובדיה את הזכויות מההסכם הקיבוצי, פנה ועד העובדים להסתדרות בבקשה להכריז סכסוך עבודה על מנת לשמור על תנאי ההעסקה של העובדים. לא ננהל מו"מ תחת לחץ, איומים ופגיעה בעובדים. הודענו לרשת כי התנאי להמשך המו"מ הינו, החזרת המצב לקדמותו ערב ההודעה על ביטול ההסכם, כלומר הותרת ההסכם על כנו עד להשגת הסכמות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות