דף הבית / חדשות העיר משני / המלחמה בנפצים: במצלמות, בטלגרם ובטיקטוק

המלחמה בנפצים: במצלמות, בטלגרם ובטיקטוק

נערים מדליקים נפצים בגן ציבורי, נתפס במצלמות מבט ראשון
נערים מדליקים נפצים בגן ציבורי, נתפס במצלמות מבט ראשון

מאבק ללא פשרות בתופעת הנפצים. עיריית ראשון לציון, החברה לבטחון והשיטור העירוני משקיעים מאמצים רבים לאתר, לתפוס ולהחרים נפצים. הפקחים והשוטרים עושים שימוש בכל הכלים שעומדים לרשותם, כדי להגיע לסוחרים וגם לאלו שמדליקים את הנפצים ומפירים את השלווה בעיר. ראש העירייה, רז קינטסליך, אמר: "אנחנו נחושים למגר את התופעה, הנחיתי את החברה לבטחון להשקיע את כל המשאבים האפשריים על מנת להגיע לבני הנוער שמפוצצים את הנפצים וכמובן גם מי שמפיץ ומוכר אותם".

באגף הסיור בחברה לבטחון ויחידת השיטור העירוני פועלים במישור הסמוי והגלוי כדי להתחקות אחר הסוחרים, גם בשטח וגם ברשתות החברתיות. כך למשל נכנסים לקבוצות מכירה ברשת החברתית טלגרם. בשבוע שעבר נתפסו שני בני נוער שהפיצו "סחורה" בעיר על פי מחירון. בנוסף הוחלט על יד קשה נגד בתי עסק שנתפסים מוכרים נפצים. בעלי עסקים אלו מסתכנים בהליך פלילי ואיבוד רישיון העסק.

נפצים. מתוך טיק טוק
נפצים. מתוך טיק טוק

הפעילות בשטח מתבצעת אחר מדליקי הנפצים, רובם צעירים ובני נוער שלא חוששים להעלות סרטונים לאפליקציית טיקטוק תוך כדי שהם מתפארים בהיקף ומגוון הנפצים שברשותם.

בנוסף, סיירי המצלמות במוקד העירוני הונחו לתת דגש לנושא ובכל חשד של הדלקת נפצים, נשלחת מיד ניידת למקום. כך נתפס לאחרונה נער שנצפה זורק נפצים לתוך בית ספר בעיר. למקום הוזמנה אמו וכן נרשם דו"ח בסך 730 ₪ על צעצועים מסוכנים.

לצד הפעילות בשטח, נעשית פעילות ענפה גם בבתי הספר. מינהל החינוך בעירייה הנחה את בתי הספר היסודיים והעל יסודיים לקיים הסברה בכל הכיתות בדבר מסוכנות השימוש בנפצים.

סגן ראש העירייה, מחזיק תיק החברה לביטחון, מקסים בביצקי, אמר "זוהי תופעה מסוכנת מאוד אליה אנחנו מתייחסים ברצינות רבה. חייבים לזכור שפיצוץ נפצים הוא בראש ובראשונה פעולה מסוכנת ביותר המעמידה את הנער או הנערה בסיכון גבוה. אנו קוראים להורים להזכיר זאת לילדיהם ולהדגיש בפניהם שעליהם להימנע מכך".

נפצים מתוך טיק טוק
נפצים מתוך טיק טוק

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות