n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: הסטודנטים של HIT למען אנשים עם מוגבלות

חולון: הסטודנטים של HIT למען אנשים עם מוגבלות

הליכון שהוא גם עגלת תה, משקפי ראייה שהופכות למשקפת בבריכה: ההמצאות הייחודיות של הסטודנטים לעיצוב תעשייתי ב- HIT חולון, שהופכים את החיים של ילדים ואנשים עם מוגבלות לנוחים יותר

סבוניה צילום HIT

סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תעשייתי ב- HIT  מכון טכנולוגי חולון פיתחו המצאות מעוררות השראה אשר מיועדות להקל על אנשים עם מוגבלות פיזיות לבצע פעולות יומיומיות שונות בסיסיות.

הסטודנטים לקחו חלק בפרויקט בינלאומי בשם FIXPERTS, שמקורו בבריטניה המתקיים בכ-40 מוסדות אקדמיים ברחבי העולם. המרצה שהביא לארץ את המיזם המיוחד הוא פרופסור גד צ'רני, מרצה בכיר במחלקה לעיצוב בHIT-, שהיה המוסד השלישי בעולם להתחיל בפרויקט החשוב הזה.

כחלק מהקורס הייחודי של FIXPERTS הסטודנטים חוברים לאדם עם מוגבלות, ומכינים עבורו בהתאמה אישית מוצר ייחודי אשר יסייע לו לבצע פעולות בסיסיות. בסוף הקורס הסטודנטים מציגים את המוצר שהכינו עבור האדם ומפיקים סרטון ובו הם מתארים את תהליך העבודה והוראות ההכנה, כך שאדם אחר עם מוגבלות דומה בקצה השני של העולם, יוכל לצפות בזה ולהכין מוצר זהה.

פרופסור צ'רני סבור שהסטודנטים חווים חוויה מעצימה, במהלכה הם מסייעים לאדם הזקוק לעזרה. הקורס מתקיים ב-HIT למעלה מ-8 שנים במהלכו נוצרו עד היום למעלה מ-120 פריטים שונים. את הקורס ממשיך להעביר פרופסור גד צ'רני בעזרתה של המרצה, המעצבת דנה יחיא-שווקמן.

בין הפרויקטים מעוררי ההשראה שפיתחו הסטודנטים:

TamaRoll – זוג הסטודנטים יקיר פלאח וענבל אדלר פיתחו עבור האזרחית הוותיקה תמר בת ה-88 עגלת תה ביתית המאפשרת לה להתנייד בעצמאות בביתה. תמר חוותה תאונה שהקשתה על תפקוד ידה הימנית והיא נעזרת בהליכון על מנת להתנייד בביתה.

עגלת תה צילום HIT

נשיאת חפצים כמו למשל שתיית כוס מול הטלוויזיה בסלון הפכה למשימה לא פשוטה עבורה. זוג הסטודנטים מדדו את גובהם של רהיטי ביתה של תמר ובנו עבורה הליכון ייעודי מיוחד הכולל משטח להנחת צלחות וכוסות כאשר צידו מצויד בכלי אחסון לסכו"ם.

SOAPY – זוג הסטודנטים שי רחמים ושירה גנדלמן בנו עבור ילדה בת 7 הלומדת בבית איזי שפירא, התקן מיוחד המאפשר לה להשתמש בסבוניה בבית השימוש. בת ה-7 מתניידת בהליכון וחווה קושי במשימות מוטוריות. עד כה היא לא הייתה מסוגלת להשתמש בסבוניה בעצמה והייתה זקוקה לסיוע בכל פעם שנדרשה לנקות את ידיה.

הסטודנטים מתקן בעזרתו היא יכולה ללחוץ על הסבונייה בעזרת יד אחת ובאופן עצמאי. הסטודנטים בנו את ההתקן בעזרת חומר PLA שהודפס במדפסת תלת ממד, על ידי חיתוך לייזר של PEPG וחיבור כל החלקים יחדיו על ידי אינסרטים שחוברו על ידי חום.

סבוניה צילום HIT

Glasses Inside Swimming Goggles – זוג הסטודנטים אור גרינברג ותום שור יצרו עבור ילד בן 5 לקוי ראייה משקפי ראייה שניתנות להרכבה על משקפי שחייה. על מנת לראות, בן ה-5 זקוק לעדשות ראייה במספר מאוד גבוה ועד כה אינו היה מסוגל להיכנס לבריכה, מכיוון שאסורה השחייה עם עדשות. הסטודנטים יצרו זרועות משקפיים שיכולות להתנתק בקלות, והכינו חיבור מיוחד לרצועת סיליקון דקה שמייצרת חיכוך שלילי אפסי.

משקפיים צילום HIT

Saxophone keys – זוג הסטודנטים בן קינג וליהי ינקוביץ' יצרו עבור עדן (28) מקבעי אצבעות לסקסופון. עדן נפצע ביד ימין בעקבותיה איבד את התחושה והתקשה לנגן בסקסופון, כיוון שכל כמה שניות היה צריך להסתכל שאצבעותיו אכן ממוקמות כראוי. מטרת הפרויקט הייתה לקבע עבורו את אצבעותיו על כלי הנגינה כך שיוכל לנגן בביטחון מלא ללא צורך להתבונן על האצבעות מדי מספר שניות.

סקסופון צילום HIT

צילומים באדיבות HIT חולון

פרופסור אדוארד יעקובוב, נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון: "FIXPERTS הוא לרוב ההתנסות הראשונה של הסטודנטים שלנו לעיצוב, ביצירת מוצר אמיתי במהלכו הם מיישמים את תכני התואר הנלמדים בקורסים מקבילים. הסטודנטים מרוויחים פעמיים, צבירת הניסיון בפועל של עיצוב ויצירת מוצר אך בעיקר מן החוויה המעצימה של עזרה לאדם המבקש והזקוק לסיוע"

דנה יחיא שוויקמן, מרצה, HIT מכון טכנולוגי חולון: "בשיתוף עם אנשים שחיים עם יכולות פיזיות שונות, הסטודנטים מעצבים גשר לעצמאות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות