n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / בקעת אונו: בצל החשש מעוד סגר, הגנים חזרו לפעול

בקעת אונו: בצל החשש מעוד סגר, הגנים חזרו לפעול

לאחר חודש של חופשה כפויה חזרו גני הילדים לפעול בבקעת אונו. בקריית אונו מעל 85% מילדי הגנים הגיעו ללימודים, באור יהודה נשמו לרווחה כאשר העיר עברה להיות ירוקה ובגבעת שמואל דחו את הפתיחה ליום שני

צוות גן סביון. צילום: איתן אלחדז ברק
צוות גן סביון. צילום: איתן אלחדז ברק

 

 

 

 

לאחר יותר מחודש של סגר חגי תשרי נפתחו ביום ראשון בבוקר, מרבית מעונות היום, הצהרונים וגני הילדים מגיל לידה ועד 6. בחלק מהמקומות כמו בגבעת שמואל, הגנים יחלו לפעול מיום שני. באור יהודה היה חשש שהגנים לא ייפתחו אך בימים האחרונים בזכות העובדה שהיא עברה מעיר אדומה לירוקה הגנים נפתחו כרגיל, "זה מרגיש לנו בהחלט כמו בתחילת שנה" סיפרה  הגננת ליאת לב מגן סביון (גן חובה) בקרית אונו "ההתרגשות גדולה. יש אומנם חששות קלים בכל זאת הילדים היו עם הוריהם זמן ממושך אבל בשביל זה אנחנו כאן כדי לתת לילדים הרגשה טובה בכניסה לגן". צוות הגן הגדיל לעשות ויצר עבור הילדים "שער רגשות" כמו 'שמחה', דאגה' 'התרגשות' כך שכל ילד יוכל לבחור דרך איזה שער להיכנס לגן "מבחינתנו כל הרגשות לגיטימים" מסבירה לב.

איך אתן מרגישות עם ההנחיות החדשות?

"אנחנו כבר מתורגלות בעניין. יש לנו כבר ניסיון מהסגר הראשון".

מנהלת הגן "הגן של חני" ביהוד חני שלום, מתרגשת לקראת חזרת הילדים בגילאי לידה עד שלוש "ההתרגשות היא בשיא".

עד כמה הקטיעה הזאת של רציפות הלמידה משפיעה על הילדים ועליכם?

"לנו אין בעיה. אנחנו ערוכים לכך ויש לנו מספיק צוות. לילדים זה עושה משהו, אבל ברגע שאנחנו הצוות החינוכי משדר לילדים בטחון אז פחות ישפיע. בסך הכל זה תלוי בנו ובהורים. ברגע שההורים סומכים עלינו 'ומשחררים' אז הם מסתגלים במהירות".

 

שער הרגשות בגן סביון. צילום: איתן אלחדז ברק
שער הרגשות בגן סביון. צילום: איתן אלחדז ברק

 

"חופשה כפויה"

על פי פורום הגנים הפרטיים, נסגרו במהלך הסגר האחרון כ- 500 גנים ומאז הסגר הראשון נסגרו 2,000 גנים, "מבחינה כלכלית הסגרים בהחלט פגעו בנו כי התשלומים השוטפים יורדים כל העת. אנחנו מקוות שנוכל לקבל תמיכה מסוימת מהמדינה וגם אם לא, לנו אין ברירה אלא להמשיך לעבוד כמו שעבדנו עד היום, וזה לא משהו שיגרום לי לסגור את הגן. אני אלחם בשיניים על המקום הזה. זה הבית שלי", בעניין החשש מהדבקה מספרת שלום: "תמיד יש חששות אבל זה תלוי בנו ובהורים עד כמה נשמור על ההנחיות, בכל מקרה ההורים נקראו לא להיכנס לגן".

עבור ההורים אין ספק שהחזרה של הילדים לגנים מהווה הקלה, "זו הייתה חופשה כפויה והילדה שמחה לחזור לגן" מספרת מרינה אקנין מקרית אונו שהילדה שלה חזרה הבוקר 'לגן סנונית' בעיר, "אני מקווה שלא ניכנס עוד פעם לסבב נוסף של סגר" הביעה אקנין את חששה.

איך הילדה הגיבה על החזרה לגן?

"היא לא הייתה צריכה הכנות מיוחדות היא תמיד שמחה לחזור לגן. הפתיחה של הגנים מהווה עבורנו הקלה ואני הייתי רוצה כבר לראות את בתי הספר נפתחים כדי שבני הבכור יוכל לחזור לספסל הלימודים".

חני שלום מכינה את הגן לחזרת הילדים
חני שלום מכינה את הגן לחזרת הילדים

 

הנהגת הורי קריית אונו מסרו: "זהו יום מאוד מרגש עבור הילדים ועבורנו עם החזרה לגנים אחרי תקופת חגים וסגר ארוכה, עם זאת זוהי רק אבן דרך במסע מאוד ארוך ומאתגר לחזרה לשגרת למידה אמיתית שילדינו כה זקוקים לה. כדי שזו תצליח וכדי שלא נמצא את עצמנו שוב מטולטלים, בבידודים, במדדי תחלואה עולים ושוב בסגר – חשוב שנזכור שלנו כהורים יש אחריות וחלק גדול וחשוב בהצלחה על שמירת הבריאות של הצוות ושאר המשפחות בגן".

בגני תקווה שלחה העירייה חוזר בו נאמר בין היתר: "החזרה בשנית לשגרה בצל קורונה לצד הנחיות אשר יוצאות בזמן קצר מקשות על כולם: אנו מודעים לכך שלכול אחד יש שאלות וספקות שהן טבעיות לחלוטין, במיוחד כאשר מדובר במציאות כל כך מאתגרת. עם זאת, חשוב לנו לומר כי הקדשנו מחשבה רבה כדי ליצור סביבה מוגנת ככול הניתן, על פי ההנחיות המדוקדקות של משרד הבריאות והשקענו עבודה רבה בהתאמת התכנים הלימודיים למציאות החדשה"

בעיריית אור יהודה כתבו לתושבים: "המאמץ המשותף שלנו ושלכם השתלם. אור יהודה כבר אינה עיר אדומה ובזכות המגמה החיובית מיום ראשון יוסרו חלק מהמגבלות כשבראשן פתיחת גני הילדים".

בקריית אונו נפתחו כל גני הילדים כסדרם. ראש העיר ישראל גל ציין כי היה זה בוקר מרגש עבור הילדים וההורים אחרי תקופת החגים והסגר הארוך וכי מעל 85% מילדי הגנים הגיעו ללימודים. רון מלכה, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך ציין בשמחה כי כל צוותי החינוך הכינו את הגנים מבעוד מועד, כבר ביום חמישי וששי, לקראת הפתיחה המיוחלת, ניקו, סידרו ופעלו לקבלת הילדים הבוקר.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות