n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: המתמודדים לראשות העיר משיבים לשאלות. חוץ ממוטי ששון

חולון: המתמודדים לראשות העיר משיבים לשאלות. חוץ ממוטי ששון

שמונה חודשים לפני הבחירות המקומיות הפנה "השקמה חולון" שאלות זהות למי שהצהירו כי יתמודדו לראשות עיריית חולון. שי קינן וניסן זכריה הציגו את ה"אני מאמין" שלהם. מוטי ששון, ראש העירייה מזה שלושה עשורים, החליט לא להשתתף בפרויקט. מה היו שיקוליו? האם אין בכוונתו להתמודד, כפי שרומזים יריביו הפוליטיים? דוברות העירייה: אינו חש בטוב, לא ישתתף בכתבה.

WhatsApp Image 2023-03-01 at 15.42.42
מוטי ששון:צלם-ראובן קופיצ'ינסקי

 

ב-31.10.202 יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות. שמונה חודשים לפני שהאזרחים יוצאים לקלפיות פנה "גל גפן חולון" למי שבכוונתם להתמודד לראשות עיריית חולון וביקש את התייחסותם למספר נושאים.

מי שבחר לא להשתתף בפרויקט הוא מוטי ששון. ראש העירייה הנוכחי, שנמצא בתפקיד מאז 1993, לא חושב שעליו להציג את האני מאמין שלו. ששון, שמציין השנה שלושה עשורים  בתפקיד, לא מוכן היה לתת במסגרת הכתבה דין וחשבון לתושבים. בדוברות העירייה לא היו מוכנים להסביר את הסיבה להתנגדותו ורק מסרו כי אינו מרגיש טוב וכי לצערם לא השתתף בכתבה.

האם ששון בחר לא להשתתף בפרויקט, משום שאין בכוונתו להתמודד שוב לראשות העירייה כפי שרומזים יריביו הפוליטיים, או שהחליט משיקוליו לא לקחת חלק בכתבה? לא ברור.

 

WhatsApp Image 2023-02-27 at 21.09.16
צילום: רמי זרנגר

 

שם: שי קינן

גיל: 42

סטטוס משפחתי: גרוש, אבא של שוהם בת 14 ואורי בן 12

השכלה: תואר ראשון בממשל ודיפלומטיה, אוניברסיטת רייכמן. תואר שני במדיניות ציבורית בתוכנית למנהלים, אוניברסיטת תל אביב.

מקצוע: סמנכ"ל שיווק בחברת שהם שרותי השמה ומיון בע"מ.

ניסיון ציבורי: כנסת ישראל – יועץ יו"ר ועדת הכלכלה, גלעד ארדן.

המוסדות הלאומיים – ראש תחום ישראל בהסתדרות הציונית העולמית.

חבר מועצת העירייה מזה עשר שנים אשר במהלכן כיהנתי במגוון תפקידים וביניהם

סגן ראש העירייה, ראש האופוזיציה ויו"ר ועדת ביקורת.

כמו כן עמדתי בראשות ועדות עירוניות ודירקטוריונים עירוניים.

חמש הבטחות לבחירות הקרובות:

  • חולון תפסיק להשתרך מאחורי ראשון לציון – לתושבי חולון מגיע יותר!
  • שיפור מצב הפקקים והתחבורה ביציאה מהעיר ובתוכה. עיר מתוכננת ומנוהלת על ידי ראש העירייה ולא על ידי חברת נת״ע או כל חברה ממשלתית אחרת.
  • שיפור הניקיון ברחבי העיר והשקעה בשכונות הותיקות אשר מוזנחות כבר למעלה מ – 20 שנה.
  • הגברת הביטחון האישי ברחובות לנוער ולתושבים.
  • קידום החינוך הבלתי פורמאלי בדגש על תנועות הנוער והספורט.

השקעה בתוכניות פרטניות בתוך בתי הספר כדי למצות את פוטנציאל התלמיד.

 

הדבר החשוב שיש לקדם בעיר זה תכנון וניהול נכון של פרויקטים ובראשם נושא התחבורה ביציאה ובתוך העיר. יש לוודא שהפרויקטים בשכונות לא מפריעים לאיכות החיים של התושבים.

כמי שמכיר את המשרדים הממשלתיים, אני שומע בכל מקום כיצד ראש העירייה מאפשר לנת״ע לעשות מה שהם רוצים בעיר.  בראשון לציון זה לא קורה וגם לא בערים אחרות.

 

הבטחה לצעירים:

חולון תהיה מרכז של התרחשות ואנרגיה יזמית לצעירים. צריך להעיר את העיר ולהוביל פיתוח אזורי בילוי ופנאי באזור התעשייה לנוער וצעירים. מגיע להם יותר מהתקהלות סתמית במרכז נתנאל.     כמו כן, אקדם תוכניות הזנק ויזמות לצעירים אחרי צבא.

סטאטוס קוו דתי:

אחד המושגים המרכזיים ביהדות הוא: "ואהבת לרעך כמוך".

תושבי חולון הוכיחו במהלך השנים כי למרות ההבדלים בגישות ובאמונות ניתן לחיות בשלום וברעות זה לצד זה. אוביל מדיניות בה כל תושב ותושבת יחיו את חייהם על פי אמונתם. הסטאטוס קוו יוצר חיים משותפים ולכן אשמור עליו מכל משמר.

 

מגזר עסקי:

  • נפעל להקמת מנהלת שתאגד תחתיה את כלל השירותים העירוניים הניתנים לעסקים.
  • נרכוש ניידת שירות שתביא את כל השירותים העירוניים עד לבית העסק.
  • נקדם הפחתה משמעותית של אגרת השילוט.
  • נפעל להקמת מתחמי תרבות, פנאי ובילוי ברחבי העיר ונקיים כנסים והשתלמויות.

  תמ״א והתחדשות עירונית: 

חולון חייבת להתחדש בתוך העיר ובשכונות הותיקות. אני מתכוון ליצור מסלול ירוק לבקשות תושבים  ולהקטין את זמן ההמתנה להיתר. במסגרת ההתחדשות העירונית יינתן מענה לחניונים ושטחים ירוקים לטובת הציבור. השעון המעורר מצלצל שנים, רק שבעירייה כרגע לא שומעים.

תחום התחבורה:

 אקים מנהלת תחבורה בראשה יעמדו גורמי מקצוע מהמובילים בישראל.

מה שעשה ראש העירייה לתושבים היוצאים בכל בוקר מהעיר הוא פיגוע תחבורתי וחברתי. הורים לא יכולים להגיע לעבודה בזמן. בלאגן בהגעה לגנים. כאוס מיותר.

חינוך:

מערכת החינוך בחולון תהיה מובילה ברמה הארצית הן מבחינת איכות ההון האנושי והן מבחינת איכות החינוך, תוך שילוב טכנולוגיה בחינוך וגישות פדגוגיות חדשניות.

נטפח ונדאג להעלאת ההישגים הלימודיים, תוך מתן מענה אישי ושוויוני לכל התלמידים בהתאם לצרכיהם.

באמצעות גיוס הון אנושי איכותי נעלה את הישגי הלומדים, את תוצאות ואיכות מבחני הבגרות.

ניתן מענה אישי ושוויוני לאוכלוסיות מוחלשות, נחזק אוכלוסיות ביניים וניתן מענה הולם למצטיינים.

נעמיק את תחושת השייכות ונעלה את תחושת המוגנות של התלמידים באמצעות מגוון תוכניות חינוכיות , חברתיות ורגשיות, אשר יצמצמו את האלימות.

אני מתחייב ל:

  1. החזרת עבודת הסייעות לעירייה.
  2. יישום תוכנית בית ספר של אחה״צ (שיעורים מסובסדים בקבוצות קטנות).
  3. יישום תוכנית ״חוג לכל ילד״.
  4. הקמת קריית חינוך מיוחד בה ילמדו ילדי חולון ולא יצטרכו לצאת למסגרות מחוץ לעיר.

ילדי החינוך המיוחד הופקרו.

 

WhatsApp Image 2023-02-26 at 13.34.47
קרדיט צילום: לינה מיארה

 

שם: ניסן זכריה

גיל : 62

מצב משפחתי: אב לשלושה ילדים

השכלה: עו"ד, בעל תואר שני במשפטים

מקצוע: עו"ד

ניסיון ציבורי: חבר מועצת העיר במשך שני עשורים, לשעבר – יו"ר המשמר החברתי חולון, לשעבר – יו"ר ועד שכונת ג'סי כהן, ממובילי הפרויקטים "בנה דירתך" ושיקום שכונות בעיר.

 

חמש הבטחות לבחירות הקרובות:

  • הורדת יוקר המחיה לתושבים- באמצעות מתן חוג ראשון חינם לכל ילדה וילד, הורדת מחירי הצהרונים ל-600 ₪ לצד פעולות לביטול תאגידי המים והורדת המע"מ על המים, מהלך שכבר התחלתי
  • חיזוק הביטחון באמצעות הקמת סיירת ביטחון שתפעל בכל רובע בעיר לצד רישות העיר במצלמות
  • צמצום הפקקים בכל חלקי העיר באמצעות מעבר לרמזורים חכמים, קידום הרכבת הקלה בעבודה על פי מקטעים בלבד. במשמרת שלי נת"ע לא תנהל את התחבורה בעיר, כל פעולה שנת"ע תרצה ליישם בעיר היא תצטרך לעבור את אישורי ואישור הרפרנט העירוני שיעבוד מולה
  • פיצוי העסקים שניזוקו מתהליך הקמת הרכבת הקלה ומתן תמריצים ליזמים שיקימו עסקים בתחומי הפנאי והבילוי בעיר
  • מעבר לעיר חכמה – שיפור מענה העירייה לתושבים באמצעות חלוקת העיר ל-11 רובעים וניהולם במודל קהילתי

 

מה הדבר החשוב הדחוף ביותר שיש לקדם בעיר:

"העיר חולון נמצאת בעשור האחרון במשבר ולכן התוכנית שגיבשנו ששמה "חולון 2025" תיתן מענה מהיר ואיכותי לחמשת הסוגיות הבוערות ביותר כמו: ביטחון, חינוך, דיור, תחבורה ופנאי. דבר קשור בדבר ואין לנו פריבילגיה לבחור רק נושא אחד".

מה אתה  מבטיח לצעירים:

"במשמרת שלי צעירים ירצו להישאר בעיר ויהיה להם גם לאן לצאת ולבלות בה. אקדם ואעודד הקמת עסקי בילוי ופנאי נוספים, אוביל אירועים ציבוריים חינמיים עם אמנים כראוי לעיר גדולה ומובילה. בד בבד, אקדם את הגדלת היקף המלגות המוצעות לצעירים שמתנדבים ופעילים בעיר. גם בהיבט הדיור אקדם מחדש את תוכנית "בנה דירתך", המציעה דיור מוזל לצעירים".

מה עמדתך בנוגע לסטטוס קוו הדתי:

"העיר חולון היא עיר הטרוגנית ואני אהיה ראש העיר של כולם. יש לקיים שיח והידברות עם כלל אוכלוסיות העיר, אני מנוסה בהובלת תהליכים מהסוג הזה ויודע לחבר בין אוכלוסיות מגוונות בחברה".

 

מה עמדתך בנוגע לעסקים הקטנים:

"יש לפצות באופן מיידי עסקים שניזוקו מהקמת הרכבת הקלה. כמו כן אוביל מתן ליווי אסטרטגי ללא עלות לבעלי העסקים הפועלים בעיר, העירייה חייבת לפעול לקידום עסקים".

 

מה עמדתך בנוגע לתמ"א והתחדשות עירונית

 "התחלתי לערוך מיפוי של מבנים מסוכנים ואעודד תוכניות של תמ"א והתחדשות עירונית תחילה במבנים אלו ובהדרגה בכל העיר. כמו כן, אחדש את פרויקט "בנה דירתך", המציע דיור מוזל לזכאים ולזוגות צעירים".

 

כיצד מתכוון לשפר את תחום התחברה

 "נעבור לרמזורים חכמים שישדרגו את וויסות התנועה בעיר, חולון תפסיק להיות החניון של ת"א- נוסיף מקומות חניה באמצעות מכפילי חניה ומתן חניה חינם לתושבי העיר בלבד, נפנה אלפי כלי רכב נטושים שתופסים מקומות חניה וכן נדאג למגר את התאונות באמצעות מיפוי והוספת פסי האטה ברחבי העיר".

 

מהן התוכניות הנוגעות לחינוך

"בכוונתי להוביל שינוי מהותי בתחום וחולון תחזור לצמרת הערים המובילות גם בתחום החשוב הזה. אני מתכוון להוביל את תוכנית מגן עד האוניברסיטה ולהסב את מכון טכנולוגי HIT חולון לאוניברסיטה של חולון. אנחנו נפתח את בתי הספר לתחרות באמצעות ביטול אזורי הרישום (לרבות מקווה ישראל), נקים צוות עירוני בהובלתי לטיפול בחרמות ובבריונות שישלב בין צוותי חינוך להורים ותלמידים, אבצע הערכה של בתי הספר על פי מדדים מקצועיים וחברתיים. גם בתחום החינוך לגיל הרך נוביל בשורות- העיר חולון תעניק חוג חינם לכל ילד, נוריד את מחירי הצהרונים ל-600 ₪ וכן נשדרג את מעמד הסייעות באמצעות הסבתן לעובדות עירייה, מתן תמריצי התמדה בתחום ועוד".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. כתושב חולון וותיק, אני מזהה שאוכלוסיית חולון השתנתה במהלך השניים, תופעה המשליכה על העדפת המועמדים, חולון בדומה למצב הפוליטי ברמה הארצית! מועמד פופוליסטים הנתמכים וממומנים ע"י גורמי חוץ מרשים לעצמם לפרסם שלטים רבים בחוצות העיר. בדומה לפרסומים בשל חברות למשקאות קלים ומזון מהיר, כך להנדס את התת מודע ואת מחשבתם של התושבים. לכן, תושב בעל תודעה רחבה צריך לפסול מועמד המוצג בכל שלט ופינת רחוב ומרפסות בתים. אחרת יש חשש שהמועמד יהיה "שפוט" ומחויב לממנים אתו ולא לרווחת התושבים. לצערי יש קשר בין שחיתות שלטונית להרכב האוכלוסייה!

  2. יש עוד מועמדים. למה לא נשאלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות