n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / הפגנת ענק למען עתיד ילדינו

הפגנת ענק למען עתיד ילדינו

מטה המאבק למען הילדים, ייצא היום במחאות ברחבי הארץ עם מוקד ברחבת הבימה בת"א. במטה הקימו סיירת שפועלת לחשיפת גנים בהם יש חשד לאלימות וגם בחולון פועלת סיירת. היום (שלישי) כולם מתאחדים במטרה לעצור את מגפת ההתעללות בגנים

הפגנה צילום הילה אייזינגר

הערב (שלישי), בשעה 20:00 ברחבת הבימה בתל אביב ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ, תיערך הפגנת מחאה אותה אירגן מטה המאבק למען הילדים, תחת הכותרת: "עוצרים את מגפת ההתעללות בגנים" והדרישה היא: תיקון מידי לחוק המצלמות ומיגור תופעת ההתעללות בגנים

עמותת מטה המאבק למען הילדים פועלת למוגנות הילדים במסגרות החינוכיות, מייצגת נפגעי עבירה ברחבי הארץ, פועלת לחקיקה בנושא, בועדות בכנסת ומעניקה מעטפת רחבה להורים ולילדים שנפגעו על ידי בגירים אחראיים שאמורים לשמור על ביטחונם.

כעת, המאבק עולה שלב נוסף עם הקמת סיירות שתוך ימים ספורים הגיעו כבר ל 60 ערים החל מאילת הדרומית ועד קרית שמונה שבצפון הארץ. בכל עיר בה פועלת הסיירת ישנן מאות אמהות בקבוצת וואטס אפ שפשוט לוקחות את העניינים לידיים ופועלות להגן על הילדים בכל המסגרות- החל ממטפלת בבית ומשפחתונים שאינם תחת פיקוח ועד לגני העירייה.

כל סיירת מנוהלת על ידי מספר מתנדבות שלקחו את המאבק לידיהן, חלקן אף נפגעות עבירה בעצמן עם ילדים שעברו התעללות או פגיעה במסגרות ומטרתה לאפשר לכל אמא ואבא לפעול למוגנות הילדים הן על ידי הכנסת מקליטים בכל מסגרת חינוכית ולהפוך לנקודת השאלה של מקליט בעצמם והן על ידי שיתוף הידע המקצועי שיועבר בקבוצות, החוקיות בנושא ושיח על הגנים/משפחתונים שבוודאות ישנה חקירה בעניינם ולתת על כך את הדעת.  תוך שבועות ספורים ישנם כבר כ- 300 הורים וכל יום מצטרפים חדשים. 

הפגנה הורים צילום הילה אייזינגר

צילומים: הילה אייזינגר

חן קובריץ כהן, ממנהלי ודוברת מטה המאבק למען הילדים (ע"ר) ותושבת חולון: "לא ייתכן שכל יום הילדים שלנו הם שק חבטות של נשים שאמורות לשמור עליהם, לטפח אותם, לדאוג להתפתחות שלהם ובסוף הם מחזירים לנו הביתה ילדים חבולים נפשית וגופנית.

אנחנו פועלים כבר שנים ארוכות בנושא, העברנו את חוק החמרת הענישה עם כל מי שפוגעת בחסרי ישע במסגרות חינוכיות, חוק שהעביר ח"כ אופיר כץ כיום יו"ר הקואליציה, פרקליט המדינה עמית איסמן אימץ את בקשתנו להוביל הנחיות שונות לפרקליטות בכל הנוגע למה שהם מכנים "תיקי גננות" כגון קבלת החלטות בזמן סביר בתיקים (תוך 30 יום אם מדובר בחשודה הנמצאת במעצר תחת כל תנאי וחצי שנה במידה ולא) וכעת המטרה שלנו היא לתקן מידית את חוק המצלמות.

אנחנו ההורים חייבים לדעת מה קורה עם הילדים שלנו בגנים ואין לנו דרך לעשות זאת היום אלא על ידי הגשת תלונה במשטרה וגם אז, אנחנו נתונים לטוב ליבם של החוקרים אם להראות לנו סרטון שהילד שלנו נפגע או לא.

היום כולם מצביעים ברגליים ומגיעים ב- 20:00 ל- 7 מוקדי ההפגנות שלנו, אותם ניתן למצוא ברשתות החברתיות של מטה המאבק וכמובן להפגנה הגדולה ברחבת הבימה בתל אביב"

כאמור, מטה המאבק דורש לאמץ את תוכניתו של ח"כ אופיר כץ:

* להוריד את האיסור על מצלמות און ליין.

* להרחיב את חובת שמירת התיעוד ל 60 יום

* להוסיף למצלמות שמע

* להחיל את חוק המצלמות על גני עירייה וחינוך מיוחד!

* להטיל סנקציות פליליות על מי שמוחקת, לא שומרת, מכבה מצלמות וכו' מה שלא קיים בחוק היום

* לאפשר למנהלי מעונות מסך צפייה, כדי שיוכלו באמת להיות אחראיים על מה שקורה במעון שלהם.

חן קובריץ כהן מוסיפה: "היום לא פעם הם טוענים שלא ראו ולא שמעו, ולצערנו מכיוון שחוק המצלמות לא מאפשר להם צפייה, לא ניתן לדרוש מהם גם אחריות. לצערנו הסתדרות המורים מתנגדת נחרצות להתקנת מצלמות בגני העירייה והחינוך המיוחד ושר החינוך דאג בעצמו להוציא הבהרה כי בשלב זה יעסקו רק בגילאי 0 עד 3. מטה המאבק למען הילדים מסרב לקבל את הנחיה זו לאור העובדה שהתעללות, השפלות, ביזוי הילדים מתרחשים גם בגני העירייה."

הסיירות כיום פועלות בערים כגון: אילת, אופקים, דימונה, באר שבע, קרית גת, אשקלון, גדרה, נס ציונה, יבנה, תל אביב, חולון, בת ים, ראש העין, ירושלים, חיפה, כפר יונה, חריש, קרית שמונה ועוד. מדובר בכ- 50 ערים שהחלו לפעול תוך ימים ספורים כשבכל קבוצה כל יום מצטרפות עשרות אמהות.

מחאה מטה המאבק למען הילדים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. נפגעת עבירה בגן עירייה בחולון

    אין חשוב מזה תגיעו תוציאו את הראש מהחול ופשוט תגיעו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות