n
דף הבית / בריאות / בוולפסון דואגים לבריאות הנפש של העובדים והמטופלים

בוולפסון דואגים לבריאות הנפש של העובדים והמטופלים

הרצאה צילום דוברות וולפסון

היום (שני), התקיימה במרכז הרפואי וולפסון הרצאה לעובדים ולעובדות בנושא התמודדות מול נפגעי חרדה ונפגעי פעולות איבה. ההרצאה הועברה ע"י פרופ' שרה פרידמן, ראש ביה"ס לעובדה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן.

"ימי מלחמה אלו הם ימים קשים וכואבים עבור כולנו. ועצובים עוד יותר עבור המשפחות שאיבדו את האדם היקר להם. מאז תחילת המלחמה השירות הסוציאלי במרכז הרפואי וולפסון עובד מסביב השעון ודואג להגברת החוסן של העובדות והעובדים וכן מטפל במסירות רבה בנפגעים ומלווה את בני משפחותיהם". מסבירה זהבית שפיצר, מנהלת השירות לעבודה סוציאלית במרכז הרפואי וולפסון.

"העובדות והעובדים הסוציאליים נמצאים כרגע בחזית הטיפול לצד המענה המסור של הרופאות והרופאים והצוות הסיעודי ולכן הרגשנו צורך להזמין את פרופ' פרידמן להרצאה כה חיונית" היא מוסיפה.

אם גם אתם סובלים מחרדה, ראדה ג׳יחלב, סגנית מנהלת השירות הסוציאלי ורכזת שעת חירום עושה סדר עם מספר עצות להתמודדות עם החרדה : "ראשית, ההמלצה שלי היא להיות קשובים לתחושות ולגוף שלנו ולתת מקום גם לרגעים הקשים והמורכבים יותר. חשוב "להכיר" ו"להשתמש" במה שקורה בגופנו ולעזור לעצמנו למשל מה קורה לנשימה שלי ? אם היא מהירה כמו שקורה במצבי לחץ אולי אפשר לנסות להעמיק את השאיפה ולהאט את הנשיפה ודרך כך לעזור לעצמנו לשוב לאיזון ולהירגע בעזרת הגוף.

המלצה שנייה היא עשייה ״העשייה מניעה ומעניקה תחושת משמעות ושליטה ולכן ההמלצה שלי היא למצוא מסגרת התנדבותית, תעסוקתית או כל פעילות חיונית שתורמת לנפש. העשייה גורמת לנו להרגיש חיוניים ונחוצים גם בזמנים קשים, מעניקה לנו תחושת שליטה ומהווה מנגנון הגנה אדפטיבי״.

לבסוף, זכרו שאתם לא לבד, ובמידת הצורך פנו לגורם מקצועי לעזרה כמו למשל לרופא המשפחה.

הרצאה 1 צילום דוברות וולפסון

צילומים: דוברות וולפסון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות