n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / אירועי ט"ו בשבט 2024 בחולון

אירועי ט"ו בשבט 2024 בחולון

מגוון פעילויות יתקיימו בחולון ברוח החג. וגם: כל מה שרציתם לדעת על הצומח בחולון

פריחה בחורשת ניצולי השואה בחולון, צילום-עיריית חולון (1)

לרגל ט"ו בשבט, שיתקיים השבוע, יתקיימו ברחבי חולון ובמוסדות החינוך פעילויות ואירועים שונים ברוח החג. ביניהם: זרעים של תקווה – פעילות משותפת להורים ולילדים עם סדנת שתילה ושיח על חלומות, הצגה לילדי המילואימניקים, פעילות להורים וילדים עולים חדשים בבית העולה, פעילות ענפה מטעם המרכזים הקהילתיים של רשת קהילה ופנאי, דוגמת: חיבורים בבניינים – מצמיחים תקווה יחד עם השכנים, נטיעות בגינות הקהילתיות, סדרי ט"ו בשבט, סדנאות, הצגות, שעות סיפור ועוד. פרטים נוספים באתר העירייה ובאתר רשת קהילה ופנאי.

בריכת החורף המחודשת ופארק הטבע העירוני בחולון, צילום-עיריית חולון (5)

לכבוד החג, להלן כמה נתונים מעניינים על הצומח בחולון, באדיבות האגף לגנים ונוף בעיריית חולון:

בחולון שתולים ברחבי הגנים והפארקים בעיר וברחובות העיר כ-50 אלף עצים מסוגים שונים, חלקם עצי צל רחבי ידיים, חלקם עצים בעלי פריחה ייחודית וחלקם עצי מורשת ותיקים, דוגמת השקמים. גילם של רוב השקמים בעיר הוא מופלג, בן מאות שנים, כאשר העץ המרשים ביותר והעתיק ביותר בחולון הוא עץ בן 800 שנים, שהועתק ממיקומו המקורי במבצע לוגיסטי הנדסי ואגרונומי בשל עבודות הרכבת הקלה. המבצע הסתיים בהצלחה והשקמה מלבלבת בביתה החדש שבחולות חולון.

פריחה בחולון, צילום-עיריית חולון

בעיר מצויים כ-1,600 דונם של שטחים ירוקים מסוגים שונים, בהם פארקים רובעיים, פארק פרס העירוני, גינות כיס שכונתיות, איי תנועה וכיכרות. באחרונה, אף נוספה לעיר פינת חן חדשה, בדמות בריכת החורף המחודשת ופארק הטבע שסביבה, שמהווה פארק אקולוגי שולט מי נגר, ובו בעלי חיים וצמחייה. מדי שנה נשתלים כ-450 אלף פרחי עונה, שמייפים את הכניסות לעיר ואת הצירים הראשיים והכיכרות, ובנוסף נשתלים עשרות אלפי צמחים רב-שנתיים ברחבי העיר ובגינות. 

גן בר לב. צילום-עיריית חולון

חשוב לציין, כי עיריית חולון נערכת מזה כמה שנים לבעיית ההתחממות הגלובלית על ידי נטיעת עצים חדשים ברחובות העיר, וכמו כן, קיימת תוכנית אב מסודרת לרחובות העיר והביצוע מתקדם בהתאם לתוכניות הפיתוח העירוניות ובהתאם לתקציב. עיריית חולון מאמינה כי עצים ברחבי העיר מהווים משאב שיש לשמרו ולטפחו, תוך ראייה של עשרות שנים קדימה, וזאת על מנת לתרום לאיכות החיים של תושבי העיר, לפועל להורדת הטמפרטורה, לספוח אבק, להעניק צל להולכי הרגל, לעודד את ההליכתיות ולסייע למגוון הביולוגי על ידי יצירת בתי קינון. מדי שנה נשתלים מאות עצים ברחובות העיר ובגנים הציבוריים ומבוצעות עבודות שימור ואורתופדיה לעצים ותיקים, על מנת לשמור על חוסנם הפיזי ולדאוג להמשך גידול תקין שלהם.

עץ זית אירופי בחורשת היובל בחולון, צילום-עיריית חולון

בנוסף, מכיוון שכיום נושא העצים הוא בעל חשיבות ברמה העולמית והארצית, הוגדר תקן גם ברמה המקומית – מנהל מחלקת יער עירוני. בראש המחלקה עומד אגרונום, שעיקר תפקידו לשמר ולפתח את עשרות אלפי העצים בעיר, למצוא פתרונות להתמודדות עם מזיקים ועם מחלות, למנוע פגיעה של גורמי תשתית מסביב לעץ, לקדם סקרי עצים למען הבטיחות ולקדם תוכניות עבודה על מנת להשביח ולהגדיל את נפח העצים ברחבי העיר למען הדורות הבאים.

שיהיה חג שמח!

תמיכה בעצים-אורתופדיה לעצים בפילבוקס בחולון, צילום-עיריית חולון

צילומים: עיריית חולון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות