n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / סגל מלא זה לחלשים!

סגל מלא זה לחלשים!

ניב משגב וגיא פניני הובילו את הפועל חולון לנקודת היסטוריה נוספת וניצחון ענק באיטליה

הפועל חולון סי.גיי האריס צילום FIBA BASKETBALL
חולוניה עושה היסטוריה באיטליה- צילום FIBA BASKETBALL

המשחק מול ברינדיסי האיטלקית, היה אמור להיערך בחולון לעיני קהל מקומי, אך ההגבלות והסגר האווירי אילצו את הקבוצות להחליף ביתיות וכך מצאה את עצמה חולון, פותחת את שלב 16 הגדולות, נגד אחת הקבוצות הטובות באיטליה ובליגה האירופאית, ועוד במשחק חוץ.

אם זה לא מספיק, הקבוצה המריאה לאיטליה ללא קלע השלשות מספר אחד בליגה, אייזיה מיילס שנמצא מאומת לקורונה ונשאר בארץ. באימון המסכם באיטליה, הבין דדאס שגם הגבוה השני שלו- ריצ'י האוול, כבר לא יתלבש למשחק אחרי שפרש מהאימון בעקבות כאבים בברכו.

סטפנוס דדאס צילום FIBA BASKETBALL

רוטציה בלי מיילס והאוול- מאמן חולון סטף דדאס. צילום: FIBA BASKETBALL

וכך מצאה את עצמה חולוניה עם סגל קצר שכולל גבוה אחד בלבד- מקסים דה ז'או. אבל חולון של השנה, היא לא קבוצה שמתקרבנת או מחפשת תירוצים. הצהובים סגולים עלו נחושים אל הפרקט באיטליה וכבר מהפתיחה הבהירו שהם באו לקחת ניצחון וממש לא איכפת להם איך.

מקסים דה זאו צילום FIBA BASKETBALL

נשאר הגבוה היחיד, דה זאו. צילום: FIBA BASKETBALL

הפתיחה הייתה כולה של חולון ובעיקר של סי.ג'י האריס שהתחיל עם סל ועבירה, המשיך עם שלשה נוספת והפעיל מצוין את פניני ודה זאו בדרך ליתרון דו ספרתי שהדהים את האיטלקים. אך לאחת הקבוצות הטובות באיטליה לא הייתה כל כוונה לוותר בקלות והם החלו לחזור למשחק בדרך למהפך עוד לפני סיום הרבע. סל של מגי, קבע 26:25 אחרי עשר דקות והמשחק נפתח מחדש.

סי.ג'יי האריס- צילום FIBA BASKETBALL

האריס עם רבע ראשון נפלא- צילום: FIBA BASKETBALL

חולון המשיכה עם הנשק הבולט שלה בעונה הנוכחית, הקליעה מחוץ לקשת. דה זאו ומגי הגדילו את היתרון לשש נקודות, אך האיטלקים יחד עם אקס חולון- ג'יימס בל, נשארו צמודים, הצליחו להפוך שוב ולמחצית ירדה חולון כשהיא בפיגור 50:46. האיטלקים חזרו טוב יותר מההפסקה והגדילו את הפער ל-8 נקודות לפני שג'ונסון ומשגב התעוררו ומזערו נזקים לקראת פתיחת הרבע המכריע.

ג'ונסון שנפצע באצבעו במהלך המחצית הראשונה והתעקש להישאר על הפרקט, פתח מצוין גם את הרבע האחרון והיתרון חזר לחולון. השופטים בהחלטה גרועה (אחת מיני רבות), הרחיקו בעבירה דו צדדית את קרובאלי האיטלקי וגם את מגי מחולון.

כריס ג'ונסון- צילום FIBA BASKETBALL

ג'ונסון, המשיך להילחם למרות שנפצע- צילום FIBA BASKETBALL

דווקא כשהיא ללא ספק הנקודות העיקרי שלה, חולון החלה לשחק טוב יותר הרבה בזכות ההימור של דדאס על הרכז ניב משגב. הצעיר ששיחק בביטחון, הצליח לתעתע פעם אחר פעם בהגנת האיטלקים, הציג את משחקו הטוב ביותר מאז הגיע לחולון.

עבירה טכנית שספג הספסל החולוני, איפשרה לאיטלקים לחזור ולהוליך 79:76 וחולון החלה במירוץ נגד השעון במטרה לסגור את הפער הקטן. במצב של 83:80, קלע דה זאו קליעת עונשין אחת ומנגד תומפסון של המקומית החטיא שתיים מהקו.

משגב במהלך אישי אדיר, סיים עם שתי נקודות שקבעו 83:83, ג'יימס בל הוביל התקפה איטלקית, החטיא אבל בלבול בהגנה החולונית איפשר לו לתקן את עצמו ולעלות את ברינדיסי ליתרון 85:83 כשנותרו פחות מ 30 שניות לשחק.

ניב משגב צילום FIBA BASKETBALL

המשחק הטוב ביותר שלו במדי חולון- משגב. צילום: FIBA BASKETBALL

חולון יצאה להתקפה, משגב עבר את החצי, פניני חיכה להזדמנות בצד ימין וברגע הנכון ברח מהשומר, רץ על קשת השלוש לכיוון האמצע, משגב מסר לו כדור בתזמון מושלם והווינר הגדול ביותר של הכדורסל הישראלי, קבר שלשה ענקית שקבעה 86:85.

האיטלקים יצאו להתקפה אחרונה, לא מצאו את הטבעת וקליעת עונשין אחרונה של ווילי וורקמן קבעה 87:85 לחולוניה שממשיכה את העונה האירופאית האדירה שלה עם רגע היסטורי על אדמת איטליה.

קלעו: ג'ונסון והאריס 17 כל אחד, מגי 13, משגב 12, פניני 11, דה זאו 9, בורדיון 5, וורקמן 3. במוצאי שבת תחזור הקבוצה אל משחקי הליגה המקומית ותפגוש בחוץ את גלבוע גליל.

גיא פניני צילום FIBA BASKETBALL

הווינר הגדול של הכדורסל הישראלי עשה זאת שוב. גיא פניני באיטליה- צילום: FIBA BASKETBALL

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות