דף הבית / כללי / "תנו לחיות בשקט"

"תנו לחיות בשקט"

תושבים ברחוב מחלי הלוי בראשון לציון טוענים: השכן החל להפעיל הוסטל בבית הצמוד

רונן דמארי

 

התושבים בשנות השמונים לחייהם מתגוררים ברחוב הקטן בשכונת השומר מזה שלושה עשורים. לדבריהם, לפני מספר שבועות החל הבעלים החדש של הבית הפרטי הצמוד אליהם להפעיל במקום הוסטל. התושבים מלינים על כך שאיכות חייהם נפגעה באופן משמעותי בעקבות כניסתם של צעירים וצעירות לבית השכן ומטרדי הרעש שהגיעו יחד איתם.

בשיחה עם "גל גפן" אמר השבוע תושב הרחוב: "מדובר ברחוב קטן ושקט שצמוד לרחוב בלקינד, יש כאן בעיקר בתים ישנים ותושבים ותיקים, אנשים מבוגרים חלקם חולים. אני גר בבית דו משפחתי, הדו שלי מקבל דיאליזה שלוש פעמים בשבוע וממול יש לנו חולה סופני. לפי מה שהבנו ממתווכת, הבעלים החדש של הבית הפרטי הצמוד אלינו, עשה במקום שיפוץ והשכיר אותו למשרד הקליטה שכנראה מפעיל שם הוסטל. נכון לעכשיו יש שם קבוצה של בערך 15 צעירים וצעירות ממוצא רוסי. הם נכנסו לבית ביום ראשון לפני שבוע והם נמצאים כאן כל השבוע".

 

-עד כמה הנוכחות שלהם פוגעת בכם?

"הפתח של הבית שלהם נמצא מול חדר השינה שלנו, הם יושבים בחוץ, מדברים שותים בירה, צוחקים ועושים הילולה שלמה. ביום רביעי שעבר נשברנו, צלצלנו למוקד העירוני אחרי השעה אחת עשרה בלילה ואמרו ששולחים פקח. חיכינו עד השעה אחת עשרה וחצי ולא הגיע פקח. בשלב מסוים הלכנו לדבר עם השכנים החדשים, הם אמרו שהם ישמרו ויהיה שקט. אבל ביום שישי שבת בשעה שתיים בלילה הם הגיעו שוב עם שמחה וששון, רעש גדול, שותים וצוחקים. מדובר בבחורים צעירים, אין לי טענות, אבל מה הם רוצים מהחיים שלי. איכות החיים שלנו נפגעה, אנחנו לא יכולים לישון אנחנו סוגרים חלונות, מפעילים מזגן אבל זה לא עוזר כי זה ממש קרוב לבית הצמוד".

 

-מישהו עדכן אתכם שבמקום יתחיל לפעול הוסטל?

"לא, ראינו שיום אחד הביאו מזרונים וריהוט. אף אחד לא דיבר איתנו ולא אמר לנו למי זה מיועד אין שום שלט, אין עם מי לדבר. אני גם לא יודע מי האחראי והם מדברים רק רוסית. אני מקווה שהעירייה תתערב בסוגיה ותאפשר לנו לחיות בצורה רגועה. אנחנו בסך הכל מבקשים לחיות בשקט".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בנכס פרטי. כמו כן הוסטל אינו מוגדר בחוק כעסק טעון רישוי מהעירייה. בכל מקרה, הנושא ייבדק על ידי מינהל ההנדסה וכן הועבר לידיעת משרד הבריאות ומשרד הרווחה".

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות