n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / רשימות כפולות וגריפת רווחים אסורים: מפיק הארועים שהלך רחוק מדי

רשימות כפולות וגריפת רווחים אסורים: מפיק הארועים שהלך רחוק מדי

תכירו את אסף משיח: מפיק האירועים (שלכאורה) "מפיק" שיטות לרמות את לקוחותיו

אסף משיח צילום פרטי
אסף משיח צילום פרטי

הסיפור מתחיל באופן סטנדרטי ביותר: במערכת "גל גפן" התקבלה הודעת יח"צ של חברת בניה (שאינה צד לפרשה) לפיה התקיים ביום חמישי טקס חגיגי בעיר ראשון לציון אודות פרויקט פינוי בינוי מוצלח שלהם, בהשתתפות בכירים מעיריית ראשון.

בעקבות ההודעה, יצרנו קשר עם מפיק האירוע אסף משיח בכוונה לייצר כתבה שתספר על האירוע ותשלב את ההצלחה האישית שלו ושל חברת אסף משיח ההפקות שבבעלותו: AM Productions.

מהשיחה עם אסף ומהדפים העסקים שלו למדנו, כי חברתו מפיקה אירועים עסקיים כמו אירוע הנדל"ן המוכר: "מדד ההתחדשות העירונית" מבית "מרכז הנדל"ן", פסטיבלים גדולים כמו פסטיבל ה"פאנג'ויה" (פסטיבל סטודנטים בעיר אילת) ואף אירועים עבור גופים שונים, כמו אגודת הסטודנטים של מכללת אפקה, עיריית ראשון לציון, חברת אשדר (כאמור) ועוד.

אסף נשמע בשיחה כמפיק צעיר ורציני, אנרגטי ונמרץ, והייתה כוונה אמיתית לפרגן לו ולהרחיב את הכתבה באופן יזום עליו ועל הפעילות שלו כמפיק אירועים פרטיים בתקופה מאתגרת זאת.

אלא שלאחר השיחה, פנינו ללקוחות אשר הופיעו בפרסומים באינסטגרם העסקי ובאתר של חברת ההפקה וכאן התמונה השתנתה מקצה לקצה..

משיחות עם חלק מהלקוחות אותם פרסם באתר שלו, נראה כי מפיק האירועים לא עוסק רק בהפקות, אלא עוסק לכאורה גם ביצירת דרכים יצירתיות (מאוד) לגזול כספים מלקוחותיו וספקים שסיפקו שירותים בהפקות שלו.

בשיחות נחשפנו לשלל דרכים שאסף מצא לצורך גזילת כספים לכאורה, בדרכים משתנות בין לקוחות – ואף הועברו למערכת "גל גפן" אסמכתאות לאמור, ובינהן:

דיווח מכוון על כמות משתתפים מופחתת באירוע עסקי – במטרה לחמוק מתשלום עבור כמות האנשים האמיתית (תשלום בגין כל משתתף). במקרה הנ"ל, באירוע של מעל 2,000 משתתפים דיווח אסף לספק הברים שהיו רק 1,200 משתתפים באירוע.

רשימות מוזמנים "כפולות" בכניסה לאירוע – כך שישתלם תשלום מופחת באירוע יוקרתי שהתקיים במלון אינטרקונטיננטל, בו המלון סיפק את הכיבוד לאורחים. במקרה זה, דיווח אסף על כמות נמוכה ב-600 אנשים מכמות המשתתפים בפועל.

שימוש בקניין רוחני של חברה ללא רשות – אסף שם ידו ללא רשות על חומרי פרסום של חברה מוכרת והשתמש בהם, בשלל המדיות הפרסומיות שלו, לקידום עסקיו תוך יצירת מצג שווא שהוא הפיק את האירועים.

 

מה המסקנה שלנו? בכל תחום יש אנשים ישרים ויותר ואנשים ישרים פחות, מומלץ תמיד לעשות את כל הבדיקות, גם בדיעבד, בשביל לוודא שאתם עובדים עם ספק אמין.

 

תגובות:

מעירית ראשון לציון נמסר: ״עיריית ראשון לציון מעולם לא עבדה או פנתה למפיקה נ"ל, הפרסום של המפיק על אירוע שהיה כביכול בשיתוף העירייה הוא פרי דמיונו."

– מאגודת הסטודנטים של מכללת אפקה טרם נמסרה תגובה.

מחברת פאנג'ויה פסטיבלים נמסר: "חברתנו עבדה בעבר עם המפיק הנ"ל בתור מתאם ספקים. הוא מעולם לא היה המפיק של הפסטיבל אלא בתקפיד שולי. לאור אי סדרים והתנהגות שאינה ראויה בהפקות הסתיימה ההתקשרות עם המפיק בשנה שעברה. המפיק התבקש מספר פעמים להסיר כל פרסום מטעה מהאתר שלו."

מחברת אסף משיח הפקות נמסר: "חברת ההפקות שבבעלותי נותנת שירות מקצועי ומצוין לחברות מובילות בישראל לשביעות רצונם המלאה של הלקוחות, ספקים וכל הנוגעים בעניין. כל ניסיון לייצר מיצג לפיו חברתי נוהגת שלא ביושר גורם לי נזק מקצועי רב וככל והעובדות בכתבה יתבררו כלא נכונות אני שומר את הזכות להגיב."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות