n
דף הבית / כללי / ריח של בחירות באוויר: הבחירות לראשות העיר עולות הילוך

ריח של בחירות באוויר: הבחירות לראשות העיר עולות הילוך

הבחירות למועצה ולראשות העיר יתקיימו בחודש אוקטובר הקרוב, בינתיים נראה שגם הפעם הקרב יהיה מכוער ויריית הפתיחה נזקפה "לטובת" האופוזיציה

קרדיט: שידור LIVE של העירייה
קרדיט: שידור LIVE של העירייה

לאחר שהגר יעקב, המשנה לראש עיריית רמת גן, הודיעה על פרישתה מהקואליציה ומתפקידה כמשנה לראש העיר, ביום שני האחרון, בסיומה של ישיבת מועצה סוערת במיוחד, ראו לנכון חברי האופוזיציה לקיים "הפגנה". לטענתם: "כרמל שאמה והנהלת העיר שלו מדברים על דמוקרטיה וזכויות נשים במישור הארצי, אבל ברמת גן הם מבצעים דיקטטורה שלא נהוגה בשום עיר ומועצת עיר בעולם!".

על אף שהבחירות לראשות ומועצת עיריית רמת גן יתקיימו ב-31 באוקטובר, נראה שחברי האופוזיציה פתחו במערכת בחירות טעונה.

לטובת יריית הפתיחה, ניצלה האופוזיציה את ישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה ביום שני, אשר כללה עימותים בין חברי האופוזיציה לראש העיר כרמל שאמה הכהן. בסופה של הישיבה, חברי האופוזיציה הניפו שלטי מחאה שעליהם נכתבו משפטים שלטענתם נשמעו בישיבות המועצה על ידי גולדשטיין ושאמה הכהן. הם אף הצטלמו עם השלטים בהפגנתיות, כשברקע הכיסאות הריקים של ראש העירייה וסגניו.

לטענת שאמה: "אנחנו נכנסים למערכת בחירות, ורואים רעל של השמצות. רק ראש העירייה נגד עיניהם. כישלונו של ראש העירייה הוא משאת נפשם. ממני זה עבר למשפחה, ומשם לטבעת הראשונה שאיתי בעירייה, נחצה קו אדום".

 

באווירת הבחירות (שנכפת על כולנו) מערכת "גל-גפן" ראתה לנכון לעשות קצת סדר במונחים שנוגעים לשלטון המקומי:

קואליציה: מורכבת ממפלגות שנבחרו על-ידי התושבים, כאשר מרבית הנבחרים מתאגדים יחד תחת ראש העיר, האיחוד מכונה קואליציה.

אופוזיציה: מורכבת ממפלגות ו/או נבחרים שבחרו שלא לקחת חלק בקואליציה. לאופוזיציה חשיבות עליונה, שכן היא מבקרת את נבחרי הציבור ופועלם במסגרת הקואליציה ובכך מגבירה את השקיפות והביקורת הציבורית על נבחרי הציבור.

דיקטטורה (מתוך ויקיפדיה): "נקראת בעברית "רודנות", היא שיטת ממשל שבה נשלטת המדינה על ידי אדם יחיד או קבוצה המרכזים בידם כוח מוחלט…".

אנחנו שמחים לבשר (למי שלא היה ידוע) כי מבדיקתנו עולה שהשלטון המקומי ברמת גן פועל בהתאם (ובכפוף) לחוק, משם השלטון המקומי שואב את סמכותו לפעול – במסגרת הפעילות הקואליציונית (המבוקרת, כאמור, על-ידי האופוזיציה).

ברמת גן קיים (למזלנו) שלטון מקומי הפועל באופן בריא, שילוב של קואליציה ואופוזיציה, בין היתר במסגרת ישיבות מועצה – ישנו רוב שנבחר על-ידי הציבור הפועל מכוח המנדט שקיבל (בבחירות האחרונות) וזוהי מהותה של הדמוקרטיה.

כמובן שמערכת גל גפן תמשיך לעקוב אחר המתרחש בנושא ולעדכן, אתכם התושבים 🙂

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות