n
דף הבית / כללי / פרויקט מיוחד לקראת השנה החדשה: טיפים ועצות של מטפלים וקואצ'רים

פרויקט מיוחד לקראת השנה החדשה: טיפים ועצות של מטפלים וקואצ'רים

ענבל בנימין תמאם, מאמנת אישית ומלווה עסקית, מסבירה שהגעה למטרה קטנה היא הדרך לעבר המטרה הגדולה והאושר האישי. אריק שולמן, מתמחה בהזנקת עסקים בתחום הקולינארי, מציע לצעוק את החלום כדי להגשימו. אפרת כהן ברוך,יועצת חינוכית ופסיכותרפיסטית, ממליצה להוריד את המחסומים והחומות מיוחד: מטפלים וקואצ'רים מראשון לציון מגישים: עצות מועילות לכבוד השנה החדשה

WhatsApp Image 2022-09-25 at 12.06.34
הקואצ'רים של ראשון לציון
WhatsApp Image 2022-09-25 at 12.06.13
ענבל בנימין, צילום: פרטי

ענבל בנימין תמאם, 44,תושבת ראשון לציון, נשואה ואמא לשלושה ילדים מדהימים. התמחות: מאמנת אישית ומלווה עסקית.

"במהלך השנה האחרונה עשיתי שינוי ולאחר 13 שנות קריירה כמנהלת בכירה, אני מאמנת אישית ומלווה לעסקים".

איזה טיפים ואיזו הכוונה תוכלי לתת לקראת השנה החדשה?

"בתחילת כל שנה, אנו מסכמים את השנה שחלפה, מעין חשבון נפש לעצמנו: הסתכלות על ההישגים שלנו, מה הספקנו במהלך השנה ומה עדיין לא.

החליפו את ההסתכלות על השנה שחלפה, לתכנון קדימה לשנה הקרובה.

בדיוק כמו בעסקים הכינו תכנית אישית לעצמכם / גאנט אישי – מטרת על אחת גדולה.

ועתה חלקו את המטרה הגדולה למטרות קטנות על פני השנה: פריסה של חודשים/רבעונים מה שנוח… פרטו בכל פרק זמן את אותם הפעולות שעליכם לעשות.

הקדישו את הזמן לפעולות שיובילו להשגת המטרות הקטנות, הכניסו את אותם הפעולות ליומן/לסדר היום.

לא פעם יבליחו למוחכם אותם 'שדונים' חסמים… וידברו אליכם ב-'למה לא…'. הקשיבו להם, אך אל תתנו להם את המקום להשפיע עליכם, החלישו את קולם ובכל פעם שאותו שדון מגביר את קולו זכרו את החוזקות שלכם, ואת כל היתרונות שהובילו אתכם להיות מי אתם.

הזכירו לעצמכם שהגעה למטרה קטנה היא הדרך לעבר המטרה הגדולה האושר האישי שלכם.(המטרה שלכם יכולה להיות כל דבר שחשוב לכם: זוגיות, קריירה, תזונה ואורח חיים בריא, אושר אישי…)".

מה תאחלי לעצמך ולמשפחתך?

"בפתחה של השנה אני מאחלת לכולם בריאות והמון בריאות. אהבה אמיתית ומחבקת וגם אהבה עצמית. חיבור לחוזקות ולעוצמות של כל אחד מאיתנו, שמירה על האמת הפנימית והאישית תוך היכולת לגמישות והתאמה למצבים חדשים. שתהיה שנה נפלאה".

 

WhatsApp Image 2022-09-25 at 12.06.14 (4)
אפרת ברוך: צילום: פרטי

אפרת כהן ברוך, 50, תושבת ראשון לציון, נשואה ואמא לשלוש בנות. יועצת חינוכית ופסיכותרפיסטית. מטפלת cbt בילדים, נוער ומבוגרים.

 

"ד"ר סוס כתב: 'אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים'.שנה חדשה בפתח וזו הזדמנות מצוינת לצאת ולאפשר לעצמכם להגיע למקומות נפלאים".

איזה טיפים ואיזו הכוונה תוכלי לתת לקראת השנה החדשה?

"קבלו מספר טיפים ממני אליכם: שימו את עצמכם בקדמת הבמה ועשו את כל מה שטוב עבורכם. נסו להוריד את המחסומים והחומות, ושחררו את כל מה שעוצר אתכם בדרך: הסביבה, הקולות בראש, הפחדים והחרדות.

הפגינו כלפי עצמכם את אותה אדיבות שאתם מפגינים כלפי אחרים,

והסתכלו על טעויות כהזדמנויות ללמידה.

קבלו ואהבו את עצמכם בדיוק כפי שאתם.

קבלה עצמית אינה תלויה בדבר מלבד המשקפיים שאנו מרכיבים כשאנו מביטים על עצמנו. זכרו שבכל רגע ניתן להחליף את המשקפיים. והתמונה מקבלת צבעים חדשים".

מה תאחלי לעצמך ולמשפחתך?

"מה אני מאחלת לעצמי?להיות בכל יום קצת יותר טובה מיום האתמול.

להתרגש מכל דבר קטן,להמשיך להיות מוקפת בסביבה תומכת וקשובה. ובעיקר להכיר תודה על הטוב, להצליח להיות מסופקת ממה שיש וסבלנית כלפי מה שטרם הגיע".

WhatsApp Image 2022-09-25 at 12.06.14 (1)
גאיה וייס צילום: פרטי

 

גאיה וייס, 43 תושבת ראשון לציון, גרושה ואם לארבעה. התמחות: מנחה מאסטר ומרצה ב-N.L.P השיטה לשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות.

 

"סיפור חיי כולל אלימות בבית בו גדלתי ואלימות בבית בו גידלתי עד לרגע בו המשטרה הגיעה – אז ברגע אחד חיי וחיי ילדיי השתנו. עבדתי בשלוש עבודות לפרנסה, גיליתי שילדיי בטראומה עם בעיות רגשיות כולל קשב וריכוז ולא מצאתי מענה במערכת החינוך.

כשהבנתי שאני חיה במעגל אלימות התחלתי לחפש דרך לצאת מהפחד ומהייאוש. עברתי מוות קליני, שכיוון אותי ללמידה. התחלתי ללמוד תואר ראשון בתרבות, משאבי אנוש וחינוך. כמו כן, הסמכה והכשרה כמטפלת, מנחה, מאסטר ומרצה בשיטה לשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות(N.L.P ) .

גישתי אל ילדי השתנתה והחינוך שלי הביא אותם לביטחון והצלחה. עבדתי לצד ילדים על הספקטרום וילדים אלימים, התנדבתי בסיירת הורים, כך שאת שפתם של הצעירים למדתי היטב, ואני יודעת לכוון הורים ומורים ל-תקשורת נכונה עם הבנה הקשבה ואהבה".

איזה טיפים ואיזו הכוונה תוכלי לתת לקראת השנה החדשה?

"השנה תוכלו לגלות כמה כוח קיים בנשמות שלכם. הנושאים בהרצאות שלי הם: התמכרויות חינוך ואלימות. השנה חלומות יתגשמו כי בכל כישלון יש משוב לצמיחה והאנרגיה זורמת לאן שתשומת הלב מופנית. אם אתה יכול לחלום את זה – אתה יכול להגשים את זה. חבקו בשתי ידיים את הצעירים. ותחוו חיים של נחת שיתוף וצמיחה".

מה תאחלי לעצמך ולמשפחתך?

"מאחלת לי ולכולם להתמלא באומץ, לחוות אושר, חיים של מציאות בחיוך ואמת. זכרו שאנו לא לבד, אהובים והכי טובים שיש. חשוב לא לפספס או לבזבז את חייכם על כאב או כעס".

 

WhatsApp Image 2022-09-25 at 12.06.14 (2)
אריק שולמן: צילום: שני נחמיאס

 

אריק שולמן, 50, תושב ראשון לציון, נשוי ואב לשלושה. התמחות: הזנקת עסקים בתחום הקולינריה.

 

"את "שולמן אסטרטגיה" הקמתי במטרה להזניק עסקים בתחום הקולינריה, תחום מאוד מורכב ומאוד מאוד תובעני, עם ליווי צמוד ואקטיבי לבעל העסק וקשת רחבה של שירותים.

עם ניסיון של מעל ל-30 שנים בעולם המסעדנות, בהם הייתי בעלים של ברים, בתי קפה ומסעדות, אני מרגיש שזו שליחות עבורי ללוות בעלי עסקים להצלחה (בתחום המסעדנות בלבד!) ולעזור לאנשים להגשים את החלום שלהם להקים מסעדה או בית קפה.

אצלנו, אין one size fits all!

אני והצוות המדהים שעובד איתי, מבינים כי כל לקוח הוא שונה ולכל לקוח בעיה או בעיות שונות, ולכן לכל עסק אנחנו בונים את התוכנית המותאמת אליו, בדרך הנכונה לעסק שלו. כל ההחלטות מתקבלות בצורה מושכלת ובשיתוף פעולה מלא עם הלקוח (לפני שלקוח מצטרף אלינו, הוא יודע שצריך 2 לטנגו – יש כאן התחייבות הדדית עמוקה להצלחה משותפת) ובזכות הניסיון רב השנים שלנו בתחום אנחנו מפצחים, משנים, מייעלים את העסק ומביאים את השורה התחתונה לרווחיות – זו המטרה!

במהלך השנים סיימתי לימודי ייעוץ אסטרטגי בטכניון ותואר ראשון במשפטים (LLB) וכיום אני גם מרצה מהמניין בבית הספר למסעדנות ואירוח ב"מכללת שנקר", עוזר לדור הצעיר של המסעדנים להתחיל נכון ולהיזהר מהמוקשים (יש הרבה כאלה בתחום הזה)".

איזה טיפים ואיזו הכוונה תוכל לתת לקראת השנה החדשה?

"מה הטיפ שלי לשנה החדשה? בואו נרשה לעצמנו לצעוק את החלום שלנו השנה הזו ובכלל. יובל אברמוביץ אמר ובצדק, אם לא נצעק את החלום שלנו, אנשים מסביבנו לא ידעו עליו ואולי נפספס את העזרה הדרושה לנו להגשים אותו".

מה תאחל לעצמך ולמשפחתך?

"מאחל לכולנו, המשך הצלחה ושתמיד נהיה מאושרים! החיים קצרים מדי והם

ממשיכים!".

 

WhatsApp Image 2022-09-25 at 12.06.14
רויטל צור: צילום פרטי

 

רויטל צור, 53, תושבת ראשון לציון, גרושה, אם לשתיים וסבתא של אליה. מטפלת ריגשית בחסמים דרך התת מודע, משלבת בכלים מעולם

ה-N.L.P., תטא הילינג.

 

"אני מחברת אנשים לתודעת חמלה, רוך ואהבה של עצמם. ההתמחות שלי היא בטיפול בילדים. אם אנחנו רוצים לצמוח בחיים, להתפתח, לגדול, צריך לשים כוונה ולטפח אותה. ראש השנה זה זמן מעולה לבחור כוונה. אני מציעה לכם לבחור כוונה שמרגשת אתכם.

איזה טיפים ואיזו הכוונה תוכלי לתת לקראת השנה החדשה?

"דוגמא לכוונה מדהימה – השנה הבאה עומדת להיות שנה מדהימה, אחת הטובות בחיי אם לא הטובה ביותר בחיי עד כה! כוונה כזו מעלה אופטימיות!

לפני שנאמר ביי ביי לשנת תשפ"ב אני מזמינה אתכם לשאול את עצמכם כמה שאלות, ולענות לעצמכם בכנות:

  1. מה הגשמתי בשנה החולפת? איך התפתחתי?
  2. מה לא היה לשביעות רצוני? ההפסדים, הכישלונות, חוסר ההגשמה.
  3. על מה אני מודה בפתח השנה החדשה?
  4. על מה נכון לי לסלוח, להרפות ולשחרר?
  5. מה הכוונה החדשה שלי לשנה החדשה?
  6. איך עליי להשתנות בשביל זה?
  7. מה הצעד הראשון? צעד אחד שאני יכולה לעשות כדי להתניע תהליך של שינוי (הצעד הראשון יכול להיות סימבולי, למשל – מצעים חדשים למיטה).

מה תאחלי לעצמך ולמשפחתך?

"אני מאחלת לי ולמשפחתי לפתוח כל בוקר בהכרת תודה, להתחבר ללב שלנו ולרצון שלנו, להיות ברוגע, בזרימה וסנכרון. להיות בשחרור והתמסרות לכאן ועכשיו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות