n
דף הבית / צרכנות / תובעים את ביטוח לאומי – מהי חשיבותו של עורך הדין בנושא?

תובעים את ביטוח לאומי – מהי חשיבותו של עורך הדין בנושא?

תביעות כנגד ביטוח לאומי יכולות להיות מוגשות עבור שורה רחבה מאוד של סיבות ונסיבות משתנות; החל מאובדן כושר עבודה, דרך נכות בדרגות שונות ועד לקבלתם של מענקים וקצבאות.

תובעים את ביטוח לאומי
תובעים את ביטוח לאומי pixabay

התפיסה הרווחת היא שכדי לתבוע את ביטוח לאומי יש לצוות אל התביעה עורך דין. חשוב לציין כי החוק איננו מורה על כך כלל וכלל, וניתן לפנות אל המוסד לביטוח לאומי באופן עצמאי לחלוטין ולהגיש את התביעה ללא ייצוג.

אם כך, מדוע רבים בכל זאת בוחרים לשכור את שירותיהם של משרדי עורכי דין המתמחים בתחום? המציאות למרבה הצער, מציגה תמונת מצב עגומה ועלפיה פעולה לא נכונה אל מול המוסד לביטוח לאומי כמו גם ייצוג לא נכון ותשובות חלקיות אל מול הוועדות הרפואיות, יכולות לשנות את המצב מן הקצה אל הקצה.

הכנה לקראת התביעה

כאמור, התביעות אשר ניתן להגיש כנגד המוסד לביטוח לאומי יכולות להשתנות מאדם לאדם באופן ניכר מאוד.

הביטוח הלאומי הוא הגוף המכיר בתאונות עבודה, זהו הגוף אשר מכיר במתן גמלת סיעוד ועד למענקים וקצבאות משתנים. תביעה יכולה להידרש כתוצאה מאבטלה, מגמלה עבור אדם נכה, דמי מזונות ועד והבטחת הכנסה.

הניסיון המשפטי מלמד כי גם אם מדובר במצב ובו ברורה לחלוטין הסיבה שהובילה את התובע להגיש את התביעה, הרי שעדיין יש להתכונן מבעוד מועד לשורת הבדיקות והשאלות אשר יוצגו מטעמן של הוועדות הרפואיות.

מטרתן של הוועדות הרפואיות היא לפסוק על אחוזי הנכות של התובע, ולהבין את מצבו הרפואי וכיצד הוא השפיע על חייו ויכולתו להתפרנס.

אם אין מדובר במקרים רפואיים, הרי שייצוג נכון והגשת המסמכים הנכונים, יכול לשנות את התוצאה מן הקצה אל הקצה ולהבטיח את מקסום זכויות התובע.

מניעת 'סחבת' משפטית

תביעות המוסד לביטוח לאומי עלולות להתגלות לא פעם ככאלו אשר מובילות לסחבת ארוכה ומפרכת.

במקרים רבים מתגלה תמונת מצב ובה עובר זמן רב עד לקבלת התשובות, וכן התהליך לכשעצמו, עוד בטרם קבלת התשובה, עלולה להפוך לארוך וממושך במיוחד.

התנהלות פרטנית של עורך דין אשר יבחן את הנושא בפקידה, וכן היכרות של עורך הדין אל מול הגורמים האמונים על התהליך במוסד לביטוח לאומי, יכול להאיץ את התהליך ולהבטיח את יעילותו המקסימלית, וזאת למען נוחיותו של הלקוח ולמען הטיפול הנכון והראוי בסוגייתו.

האם כל משרד המתמחה בנושא יכול לייצג אותי?

לשם כך חשוב לשאול את משרד עורכי הדין אליו תפנו באופן פרטני יותר.

תביעה כנגד ביטוח לאומי בגין נושאים רפואיים כגון פציעה במקום העבודה או אובדן כושר עבודה, היא שונה בתכלית מאשר תביעה לאור פשיטת רגל או הסדרת חוב אל מול הביטוח הלאומי בנושאים מסוימים.

עבור נושאים שכאלו, יש לפנות לעורך דין ביטוח לאומי ולבחון יחד עמו את הנושא באופן פרטני.

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות