n
דף הבית / ראשון-לציון / חינוך ראשון לציון / מכללת שחקים ללימודי מחשבים משיקה קורסים לפעוטות

מכללת שחקים ללימודי מחשבים משיקה קורסים לפעוטות

מכללת שחקים פתחה את שעריה בשנת 2016 והוקמה במטרה לאפשר לכל ילד וילדה, ולכל נער ונערה את הגישה למקורות הידע וההכשרה הטובים ביותר בעולמות המחשוב והסייבר.

לוגו מכללת שחקים. תמונה: מכללת שחקים
לוגו מכללת שחקים

ילדים החל מכיתות ג' יכולים לקבל הכשרה בשורה רחבה של קורסים, חלקם נחשבים להכשרות הדגל של המכללה וחלקם משתנים ומשנים את מתכונתם בהתאם לרוחות הנושבות בענף הטכנולוגי. בין היתר ניתן למצוא הכשרות לסייבר, לימודי קוד בשפת פיית'ון, קורסים לבניית משחקי מחשב על גבי פלטפורמות שונות ועד ללימודים חווייתיים לשפות קוד דרך תכנות במשחק המיינקראפט.

אחת מן הסיבות המרכזיות שהובילו את מייסדי המכללה להתנות את הקבלה לגילאי כיתות ג' וצפונה, נובעת מן העובדה שכל לימודי המחשבים מצריכים הבנה בסיסית בשפה האנגלית, וזאת לצורך כתיבת הפקודות וקריאתן. אך מדוע שילדינו ילמדו את השפה האנגלית רק בגיל כה מאוחר?
בדיוק מסיבה זו, התקבלה לבסוף ההחלטה המרגשת, והמכללה השיקה עתה שורה של קורסים חדשים לגילאי 3 ועד לגילאי היסודי שמטרתם לאפשר הכנה לכיתות א', ללמד ולהרחיב את אוצר המילים באנגלית וללמד את אותיות השפה העברית.

המטרה: ללמוד מתוך חוויה
בין שמדובר בקורסים המקצועיים הוותיקים של שחקים בנושאי מחשבים, ובין שמדובר בתוכניות הלימוד החדשות אשר פונות לפעוטות ועד לגילאי היסודי; הקו המנחה את מייסדי מכללת שחקים וצוות המרצים והמרצות הוא ללמד מתוך התנסות, ללמוד מתוך חוויה.
אין המשתתפים והמשתתפות למדים דרך שינון קוד, כי אם באמצעות פרויקטים, תרגולים והבנה המתבססת על ניסיון. כל משימה וכל תרגול עטופים במשחקי תפקידים ועלילות רוויות אדרנלין.
אותה הגישה היא זו שהנחתה את המכללה בעת שהשיקה את הקורסים החדשים ובהם מוצגות לומדות מקוונות עם סרטונים המונחים על-ידי דמויות מצוירות ובליווי שלל צבעים וצורות. כל אלו אינם נועדו אך ורק לשם סביבה התואמת את גיל הילדים, אלא גם כדי לאפשר לימוד שאיננו מתבסס על שינון כי אם על אלמנטים המסייעים לגיבוש הזיכרון מתוך מספר חזיתות.

מה צפוי בקורסים החדשים?
קורסי ההכנה לכיתות א' הקיימים כיום מבוססים על אפליקציות ולומדות שלרוב מערבות את ההורה בתהליך.
מטרת שחקים היא לאפשר לימוד לילד שאמנם מצריך השגחה או ליווי מסוים מצד ההורה, אך כל כולו נועד לאפשר לילדים ללמוד לבדם ועל דרך של חוויה ומשחק.
כל מה שצריך הוא 20 דקות ביום. הקורסים בנויים מסרטונים כאשר בכל סרטון ישנו הסבר על דרך סיפורית המלווה בתמונות ובדמות חתול חביבה המקריינת את כל תכנית הלימוד.
כך למשל, לומדים המשתתפים כיצד להפיק תנועה מסוימת מניקוד של אות בעברית, כאשר אותו הניקוד נצבע בצבע מסוים. אין מדובר רק באלמנט צבעוני עיצובי, כי אם בטכניקה שנועדה לאפשר למוחם של הילדים להבין את משמעות הניקוד באמצעות חיבורים עצביים שונים הנוצרים במוחם.

מאפייני הקורסים
הקורסים כולם ככולם נלמדים באופן מקוון דרך לומדות הנפתחות למנוי מכללת שחקים.
גם תוכניות הלימוד הוותיקות למקצועות הסייבר והמחשבים למיניהן, נלמדות באופן מקוון, ומציאות חוויה לימודית המתבססת על התנסות ומשחק.
בכל שאלה והתייעצות, ניתן לבקר באתר מכללת שחקים https://www.shchackim.co.il

 

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות