n
דף הבית / צרכנות / מכירת רכב לפירוק: כל הטיפים החשובים

מכירת רכב לפירוק: כל הטיפים החשובים

חושבים למכור את הרכב שלכם לפירור ולא ממש יודעים מה עושים? הגעתם למקום הנכון

רכב לפירוק
צילום: Freepik

במאמר הבא נסביר מתי כדאי למכור את הרכב לפירוק, איך מתבצע התהליך בפועל וגם, האם אתם הולכים להיות עשירים מזה? כל התשובות.

 

מתי כדאי למכור את הרכב לפירוק?

סביר להניח שברוב המקרים תצטרכו למכור את הרכב שלכם לפירוק כאשר הוא פשוט לא יוכל לנסוע יותר. בדרך כלל מדובר ברכבים ישנים שכבר עשו את שלהם, או כאלה שעברו תאונה ופשוט נמצאים במצב של טוטאל לוס.

כמובן שמדובר בתהליך מנטלי לא פשוט בכלל עבורכם, שכן אנחנו מניחים שהרכב המדובר היה הבייבי שלכם, שנקשרתם אליו ואהבתם כל כך לטפל בו. עדיין, אם נבחן את האופציות האחריות שעומדות בפניכם, עליהן נעמוד בהמשך, ודאי תבינו שאפילו כדאי לכם למכור את הרכב לפירוק.

 

כל הדברים שחשוב לעשות לפני המכירה

אז אם כבר לקחתם החלטה למכור את הרכב שלכם לפירוק, חשוב שתדעו שלפניכם עליכם להוריד אותו מהכביש. למעשה, זה אומר שהרכב הזה הולך להיות רכב לא פעיל ברישומים של משרד התחבורה ושחוץ מלהעביר אותו לפירוק, אסור לכם לעשות איתו כלום.

אז על מנת להוריד את הרכב מהכביש, עליכם לגשת למשרד הרישוי ולהציג להם תעודה שתוכיח שאתם אכן בעלי הרכב. בנוסף, תצרכו להציג תעודת זהות או רישיון. במשרד הרישוי עליכם למלא טופס הורדת רכב מהכביש ולהקפיד להשלים את כל השדות בטופס.

זהו, לאחר שהורדתם את הרכב מהכביש באופן רשמי, אתם פשוט צריכים להתקשר לחברה שמתעסקת עם רכבים לפירוק ולהודיע על כך שיש לכם רכב ישן שירד מהכביש ושאתם מעוניינים למכור אותו.

 

כך התהליך יתבצע

אז במידה ויצרתם קשר עם חברה לפירוק רכבים והצעתם את הרכב שלכם, החברה הזו אומרה לשלוח אליכם גרר על חשבונה, כדי להעביר את הרכב למגרש הפירוק.

זכרו, אתם הורדתם את הרכב מהכביש וכעת הוא נחשב לרכב שאינו פעיל, כך שגם במידה והוא עוד מצליח לנסוע, אסור לכם לעשות את זה.

לאחר שהרכב שלכם הגיע למגרש, צוות מיומן ומקצועי "יתלבש" עליו ויפרק אותו על מנת לגשת לכל חלקי החילוף שלו. בסופו של דבר, המטרה של החברה לפירוק רכבים היא למכור את חלקי החילוף התקינים לסוחרי רכב אחרים ולהרוויח עליהם.

כעת הצוות המקצועי יתמקד במיון של חלקי החילוף של הרכב שלכם ויפריד את חלקי החילוף התקינים ואלה שלא ניתן לבצע בהם יותר שימוש. תמורת חלקי החילוף התקינים חברת הפירוק תספק לכם הצעת מחיר לתשלום במזומן ובמקום.

 

לא תתעשרו, אך זה עדיין משתלם.

אם חשבתם שתתעשרו ממכירת הרכב לפירוק יש לנו חדשות עבורכם, זה דיי רחוק מזה. אך עדיין, אם תבדקו מה האופציות האחרות שלכם, אין ספק שזה ישתלם לכם.

מצד אחד, במידה ותמשיכו להעמיד את הרכב שלכם ותתפסו חניה יקרה, סביר להניח שפקח מטעם העירייה "יפנק" אתכם באיזה דוח או שניים, אלא אם כן מדובר בחניה הפרטית שלכם.

מצד שני, אם לא תורידו את הרכב מהכביש והוא ימשיך להיות פעיל, תצטרכו להמשיך ולשלם עליו טסטים וביטוחים. לכן, אולי כדאי לכם לשקול בחיוב את התהליך.

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות