n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / טסים לחו"ל: המדריך המלא לתכנון חופשה מוצלחת

טסים לחו"ל: המדריך המלא לתכנון חופשה מוצלחת

חופשה מוצלחת מתחילה בתכנון נכון – גם אם אתם מאנשי הטיולים הספונטניים, בוודאי אם תרצו להכיר כל נקודה בטיול מראש
גל זמיר

A,Man,Puts,His,Suitcase,In,The,Trunk,Of,A
תמונה: אתר Shutterstock

החלום הישראלי כולל חופשה מוצלחת בחו"ל, אבל איך ניגשים לתכנון חופשה מוצלחת? למה צריך לשים לב ומאיפה מתחילים? אם אין לכם ניסיון בתכנון חופשות בחו"ל – זה הזמן להתחיל. גם אם יש לכם ניסיון, קחו בחשבון כי דברים משתנים וכדאי להתעדכן מדי פעם בדברים החדשים.

כדי לארגן חופשה מוצלחת בחו"ל צריך להסתכל על כל ההיבטים – המסגרת הכספית, בחירת היעדים, אופי הטיול, נסיעות, אטרקציות וכניסות, אוכל שתייה ולינה, בילויים – והיד עוד נטויה. קחו לדוגמה את עניין השכרת רכב בחו"ל. עד לפני מספר שנים אפשר היה להשאיר את נושא בחינת חברות השכרת רכב בחו"ל לרגע האחרון. היום, כדאי להתחיל בשלב זה מוקדם ככל האפשר ולבדוק בדיוק מה מוזמן: עם או בלי תשלום השתתפות עצמית, אם כן – באיזה גובה? מה סוג הגיר שאנחנו מצפים לקבל ברכב השכור? מה כמות שטח האחסון בתא המטען? האם כל אחד רשאי לנהוג ואם כן – מאיזה גיל? אל תשכחו לברר גם מה סוג הרישיון הנדרש ומהו כיוון הנהיגה – נושאים משמעותיים כאשר מדובר ברכב המיועד לטיול בחו"ל.

השלבים הראשונים – מסגרת כספית, משתתפים, יעדים וסוג הטיול

בשלב הראשון של תכנון טיול לחו"ל יש להחליט על מספר נושאים: מי מיועד להשתתף בטיול, איפה הטיול יתקיים ומה יהיה אופיו. בנוסף, חשוב לשים לב למסגרת התקציב אשר ברשותכם. נושאים אלו תלויים זה בזה באופן הדוק. אם יש ברשותכם מסגרת תקציב קטנה, כדאי לבחור יעדים קרובים וזולים יותר כך שהטיסה אליהם לא תכלה את מרבית תקציב הטיול. אם הטיול מיועד לזוג צעיר, האופי יכול להיות שונה מאשר טיול המיועד לאנשים בגיל השלישי ולחילופין לטיול עם ילדים קטנים.

גם סוג הטיול יכול להשפיע מאד על התקציב ועל היעדים הנבחרים. טיול הכולל יעדים רבים ידרוש נסיעה מיעד ליעד. נסיעה כזו יכולה להתבצע באופנים שונים: מטוסים, רכבות, רכב שכור, או אוטובוסים. לכל אחת מהבחירות יש את היתרונות והחסרונות שלה. נסיעה באוטובוס תהיה לרב זולה יותר מאשר טיסה – אך תמשך זמן רב בהרבה. נסיעה ברכב שכור מאפשרת עצירות ביניים – אך עלולה להקשות כאשר מדובר בשעות נהיגה ארוכות עם מספר נהגים מצומצם, או כאשר לטיול מתלווים ילדים קטנים.

טיול הכולל אטרקציות רבות או כניסה לאתרי ספורט אתגרי (כולל חופשות סקי, לדוגמה), יכול להעלות את מחיר הטיול. לעתים ניתן לחסוך בהוצאות על ידי בחירה בטיול הכולל פחות אטרקציות מסחריות ויותר מסלולים רגליים באזורים ציבוריים.

סדר הדברים

טיול מוצלח מתחיל בהכנה מראש. ישנם מספר דברים להם תזדקקו על מנת לטייל: חופש מהעבודה ומהלימודים, כרטיסי טיסה אל היעד הראשון ומהיעד האחרון, הבנה של אפשרויות התחבורה בין יעדי הטיול ובמידת הצורך – קנייה מוקדמת של כרטיסים או השכרת רכב בחו"ל ובנוסף – שמירת חדרים בבתי מלון או מקומות אחסון שבדרך. בואו נתחיל מההתחלה לסוף.

שני הדברים הראשונים להם תזדקקו הם כרטיסי טיסה מהארץ וחזרה והשכרת רכב בחו"ל. לפני הקורונה, ניתן היה לדחות את הזמנת הרכבים להשכרה בחו"ל עד לדקה האחרונה, אך בשנתיים האחרונות המצב השתנה וכיום יש צורך להשכיר רכב בחו"ל מראש. רצוי להשכיר ישירות מחברות גדולות, עם מדיניות ביטולים נוחה לאור האפשרות של ביטול ברגע האחרון.

גם כרטיסי טיסה רצוי להזמין זמן רב מראש. מחירי כרטיסי הטיסה יהיו זולים יותר אם תמנעו מנסיעה בחגים וסופי שבוע. ישנם גם מבצעים של הרגע האחרון, אולם אלו טובים בעיקר למי שאינו מחויב להודיע על חופש לעבודה, אינו מלווה בילדים ויכול להתגמש בסוגי הלינה והתחבורה.

אחרי שהבנתם לאילו יעדים אתם נוסעים ואיך תתניידו ביניהם, קניתם כרטיסי טיסה ושכרתם רכב בחו"ל, הגיע הזמן לדבר על סידורי הלינה. חפשו קרובים שמתגוררים באזור שיוכלו להוזיל את עלויות הטיול, אתרי Airbnb, אכסניות, אתרי קמפינג או מלונות – בהתאם לאופי הטיול שבו בחרתם. אפשרות נוספת קורצת היא השכרת קרוואן – המאפשרת לאחד את ההוצאות גם של השכרת הרכב וגם של הלינה ואפילו להוזיל באופן משמעותי את הוצאות הכלכלה עם אפשרות הבישול בקרוואן. טיולים עם "בית" ממונע יאפשרו לכם עצמאות מחד ויוזילו מאד את העלות הכוללת של הטיול מאידך.

סדר הדברים, בקיצור:

  • קביעת משתתפים, תקציב ויעדים

  • וידוא תעודות בתוקף – דרכון עם תוקף של חצי שנה לפחות (ורצוי יותר), רישיון נהיגה בינלאומי וכדומה

  • תיאום החופשה עם מקום העבודה

  • כרטיסי טיסה

  • הזמנת השכרת רכב בחו"ל / בדיקת התניידות אחרת בין יעדי טיול

  • לבדוק אלו אטרקציות האזור מציע, בחירה בהתאם לתקציב, למשתתפים ולטעם האישי

  • בדיקת אפשרויות לינה שונות לאורך מסלול הטיול, במידת הצורך – ביצוע הזמנה

  • לבדוק האם נדרש ציוד מיוחד (נעלי טיפוס או הליכה? מעיל? פנס ראש?)

  • ביטוח נסיעות לחו"ל, בדיקת הצורך ברכישת תוספת לספורט אתגרי (גם טרקים רגליים נכללים)

  • מזוודות ותיקים

  • אריזה

  • ובעיקר – לא לשכוח להנות בדרך!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות