n
דף הבית / צרכנות / השתלות שיניים בימינו – פתרון מעולה לשיקום הפה מבעיות נפוצות שונות

השתלות שיניים בימינו – פתרון מעולה לשיקום הפה מבעיות נפוצות שונות

מערכת השיניים שלנו היא דבר חשוב מאין כמוהו, וגם אחד האזורים הרגישים והפגיעים ביותר בגוף. כמעט כל אחת ואחד מאיתנו יסבלו בשלב זה או אחר בחיים מבעיות בשיניים ואף מצבים של איבוד שיניים, בדרך כלל בעקבות מחלות שיניים וחניכיים נפוצות. התחום של השתלות שיניים התפתח משמעותית במרוצת העשורים האחרונים, ומציע כיום פתרון מעולה ואפקטיבי ביותר עבור מרבית המצבים הקשורים לאובדן שיניים, מהם סובלים אנשים.

dental-implants-surgery-concept-pen-tool-created-clipping-path-included-jpeg-easy-composite-(4)
freepik

מה כולל התהליך של השתלות שיניים בימינו ולאילו מצבים הוא מציע מענה? אילו סוגים מיוחדים של השתלות שיניים קיימים כיום הליכים שעשויים יום אחד לספק גם לכם פתרון יעיל ונוח במיוחד?

השתלות שיניים – מה כולל התהליך?

התהליך הסטנדרטי של השתלת שיניים כיום אינו מסובך במיוחד להבנה, אך כמובן שעל מנת להבין יותר לעומק את התחום ואת האפשרויות השונות הקיימות בו (דוגמת סוגי שתלים לשיניים שונים המשמשים עבור מקרים ומצבים שונים) יש לפנות לרופא שיניים המתמחה בשיקום הפה.

בגדול, התהליך של השתלת שיניים כולל החדרה של שתל דנטלי תבריג (דיבל, דוגמת זה שמחדירים לקיר על מנת לתפוס בתוכו בורג) אל עצם הלסת במקום בו חסרה שן, ולתבריג זה מחברים מבנה בורג עם שפיץ קטן הבולט החוצה מהחניכיים. לאחר תקופת קליטה בה העצם מתאחה סביב השתל, מדביקים למבנה כתר אשר מעוצב ומיוצר במיוחד על מנת לדמות באופן מושלם את אותה שן ספציפית שאבדה, וכך מקבלים שן חדשה לכל דבר ועניין, המקובעת אל הלסת כמו כל השיניים המקוריות שלנו.

במקרים מסוימים נדרש לעבות את עצם הלסת במקומות ספציפיים על מנת שניתן יהיה להחדיר את השתל בצורה טובה ובטוחה יותר, ולהיות בטוחים כי הוא ייקלט בהצלחה. הליך זה מכונה "הרמת סינוס", וקיימים הליכים מקדימים דומים גם של בניית עצם.

סוגים מיוחדים של השתלות שיניים

התחום של שיקום הפה, כולל השתלות שיניים התפתח כאמור משמעותית בעשורים האחרונים, וכיום כולל גם כמה וכמה סוגים מיוחדים של השתלות, כאלו המתאימים במיוחד למצבים/מטופלים מסוימים ומציעים פתרונות יעילים ביותר.

דוגמה אחת להליך שכזה היא של השתלת שיניים ביום אחד במקרים מסוימים בהם קיימת עצם לסת עבה וצפופה והמטופל עומד בכמה קריטריונים נוספים, ניתן לבצע את הליך ההשתלה כולו ביום אחד במקום לחכות כמה חודשים לקליטה של השתל. המטופל/ת יוצאים מהמרפאה כבר באותו היום עם שתלים וכתרים זמניים, אשר מאוחר יותר יוחלפו לכתרים הקבועים.

דוגמה מעניינת נוספת היא של השתלת שיניים ממוחשבת, הנערכת באמצעות הדמיית CT מקדימה. זו מאפשרת לרופא המבצע לתכנן בצורה מדויקת ביותר את מיקום השתלים ואת הזוויות בהן יוחדרו אל הלסת, ולבצע זאת באופן מושלם באמצעות סד ייעודי המיוצר בהתאם להדמיה שבוצעה. הליך זה מוריד משמעותית את הסיכויים לטעויות ולקליטה בלתי מוצלחת של השתלים בפה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות