n
דף הבית / צרכנות / השאלות שחשוב לשאול כשמזמינים מכולת קירור

השאלות שחשוב לשאול כשמזמינים מכולת קירור

מכולת קירור היא פתרון נהדר לסיטונאים, יבואנים, בעלי מכולות, חברות פארמה ועוד קשת רחבה של מקצועות. במקום לנסות ולמצוא מקום לאחסון של כלל המוצרים שדורשים קירור, מכולת הקירור מציעה לנו חלל שזוהי מטרתו ומדובר על חלל רחב ידיים כך שאפשר לאחסן בתוכו דברים רבים תוך כדי שמירה על סדר וארגון מופתי. אך למרות זאת, עדיין קיימים בעלי עסקים רבים שלא מודעים לאפשרות של אחסון במכולת קירור ובעיקר הם לא מודעים ליתרונות שיש לפתרון זה להציע להם. במאמר זה אנחנו רוצים להרחיב על הנושא ולהציג בפניכם כמה מהיתרונות שיש למכולת קירור, אך יותר מזה אנחנו רוצים להציג בפניכם שאלות שחשוב לשאול לפני שרוכשים אחת.

loading-truck-products-logistics-center-top-view
תמונה FREEPIK

מכולות קירור קיימות כבר שנים רבות וכבר מההתחלה הייתה למכולות אלו השפעה אדירה על החקלאות ועל החברה כולה. האפשרות לשמור על סחורות בקירור לאורך זמן ולשנע אותן למרחקים ארוכים פתחה אפשרויות רבות שבראשן האפשרות ליהנות מתבואה טרייה לאורך כל השנה ובכל מקום בעולם. אך למרות התרומה הזו, מכולות הקירור המשיכו להשתדרג בדרכן וכיום, בזכות השיפורים הטכנולוגים שיש ברשותנו, התחום כולו התקדם בהרבה מכפי שמישהו דמיין. בבסיסה מכולת קירור היא מכולה לכל עניין ודבר, רק שהיא עברה הסבה לשמירה על חפצים קרים על ידי הוספה של אמצעי קירור אינהרנטי במכולה. יחידת הקירור המובנית של המכולה זקוקה, במרבית המקרים, להספקת חשמל חיצונית כדי לתפקד אך בשנים האחרונות נוספו פתרונות אחרים כך שלא תמיד צריך לדאוג למקור חשמל חיצוני.

דברים שחשוב לדעת על מכולות קירור

כדי להביא לכם את כל הדברים החשובים ביותר שיש לדעת על מכולות קירור פנינו לחברת "שדה מבנים ומכולות" אשר מתמחה בבנייה ותכנון של מכולות קירור, מכולות הובלה ואפילו בתים העשויים ממכולות. בשיחה נעימה וארוכה שיתפו אותנו אנשי "שדה" בעיקרי הדברים ואף הראו לנו את הדגמים השונים של מכולות הקירור החדישות ביותר שקיימות בארץ. ( למידע נוסף על מכולת קירור >>> )אז בלי להכביר במילים, נעבור להציג בפניכם את עיקרי השיחה.

  • "קיימים שלושה סוגים עיקריים של מכולות קירור. הסוג הראשון הוא מכולת קירור סגורה, זהו הסוג הנפוץ והמוכר ביותר והוא עשוי מקשה אחת שאליה מחברים מערכת קירור וחימום כדי לעמוד בתקנים הבין לאומיים. הסוג השני נקרא MC/CA והוא למעשה מעניק רמת בידוד גבוהה יותר על ידי מערכת פילטור אוויר מתקדמת. הסוג השלישי נקרא AFAM והם נחשבים לרולס רויס של מכולות הקירור. בעזרת מערכת חיישנים מובנית המכולה יודעת לווסת את האוויר ואת הטמפרטורה בצורה מדויקת ומושלמת".
  • "טווח הטמפרטורה במכולות קירור ניתן לשליטה מלאה. בעזרת המכשור המתקדם שיש לנו כיום אנחנו יכולים לכוון את המעלות בתוך המכולה בטווח הנע בין 35 למינוס 35, וזה בלי קשר לטמפרטורה החיצונית".
  • "כמו כן, במכולות הקירור המתקדמות יותר, אפשר להשיג שליטה מלאה על עוד פרמטרים שכוללים מידת הלחות בתוך המכולה, המעלות, האוורור ועוד. חשוב מאוד לכוון את הפרמטרים השונים בהתאם לסחורה שמשנעים בתוך המכולה וכך לדוגמה כאשר מובילים פירות וירקות אפשר לשלוט על רמות הפחמן והחמצן במכולה כדי להאריך את החיים של הסחורה".
  • "מבחינת גדלים מכולות הקירור מגיעות באותם הגדלים של מכולות רגילות. זה אומר ששני הגדלים הנפוצים ביותר הם 20 רגל ו – 40 רגל, אך יש גם מכולות קירור גבוהות שמותאמות לסחורה שדורשת יותר מקום".

שאלות שחשוב לשאול לפני שרוכשים/חוכרים מכולת קירור

  • איזה סוג של מערכת קירור מותקנת במכולת הקירור?
    בנוסף למכולות קירור שפועלות על חשמל כדי לקרר את תכולתן, קיימות מכולות מתקדמות ויקרות יותר עם מערכות קירור המבוססות מים שנועדו למצבים שבהן המכולה נמצאת במקום סגור בלי סירקולציה של האוויר, כמו למשל בבטן של אוניית משא. סוג נוסף של מערכות קירור מבוסס על קירור קריוגני שזה אומר קירור המבוסס על קרח יבש או חנקן נוזלי.
  • האם מכולת הקירור מאפשרת שליטה על רמת הלחות בתוכה?
    בעבור סחורות מסוימות החשיבות של שליטה על פרמטרים כמו הלחות שנוצרת בתוך מכולת הקירור, או רמות הפחמן הדו חמצני, היא הכרחית ועלולה לקבוע האם המשלוח יגיע ליעדו בשלום או לא. כדי לשלוט על רמת הלחות ועל שאר הפרמטרים צריך להתקין חיישנים ייעודיים במכולה שיהיו מחוברים למערכת הקירור. זהו לא דבר שקיים בכל מכולה וחשוב לברר זאת לפני כן.
  • האם למכולת הקירור יש את האקרדיטציה והאישורים המתאימים?
    אם אתם מתכננים לשנע סחורה באמצעות שינוע ימי או אווירי למדינות אחרות אז אתם כנראה צריכים לעמוד בתקנות ובתקנים שונים ומשונים. התעודה המרכזית שיש בתחום מכולות הקירור נקראת CSC והיא בודקת את הבטיחות ואת היעילות של המכולה.
  • האם קיימת מערכת גיבוי למכולת הקירור?
    כאשר משקיעים כספים רבים בשינוע סחורה, הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה שמערכת הקירור תתקלקל וכתוצאה מכך נאבד את כל הסחורה שלנו. זו הסיבה שחשוב לוודא שלמכולה עצמה קיימת מערכת גיבוי.

אנחנו מקווים שהמידע הזה יסייע לכם בבחירת מכולת הקירור המתאימה לכם ושהשאלות שהצגנו בפניכם יעזרו לכם לחסוך עוגמת נפש ממכולת קירור שלא עובדת טוב או מסחורה שנפגמה במהלך השינוע. יש לנו בעבורכם עוד המון מידע מקצועי וטיפים מפי המומחים הבולטים ביותר בארץ אז המשיכו לאזור המומלצים שלנו כדי לקרוא עוד.

 

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות