n
דף הבית / צרכנות / ביטוח רכב לאחר שלילת רישיון

ביטוח רכב לאחר שלילת רישיון

שלילת רישיון אחת אמנם מייקרת פוליסות של ביטוח רכב, אך לא מונעת אפשרות לקבל ביטוח. אם רישיונכם נשלל, מבחינת חברות הביטוח אתם מהווים סיכון גדול עבורן, הן יודעות מראש כי אתם עלולים לגרום להוצאות כבדות מבחינתן. כיצד מתמודדים עם זה?

ביטוח רכב
צילום: Depositphotos

מחירה של פוליסת ביטוח רכב נקבע על פי מספר גומרים, אבל בסופו של דבר מושפע בעיקר מהיסטוריית הנהיגה ומרישום תביעות הביטוח שלכם בעבר. בכל פעם שאתם תובעים את הביטוח, כלומר מפעילים ביטוח רכב במקרה של תאונה או נזק לרכב, אתם גוזרים על עצמכם לשלם מחיר יקר יותר על הביטוח בפעם הבאה, או אפילו לעמוד בפני מצב בו מסרבים להעניק לכם ביטוח.

כל זה נכון שבעתיים, אם אתם מנסים לחדש ביטוח רכב אחרי שלילת רישיון. ראשית, במצב כזה אתם לא יכולים לחדש, אלא רק לרכוש ביטוח רכב חדש. מעבר לזה, חברות הביטוח בהחלט לוקחות בחשבון את השלילה, ואתם עלולים להיפגע מכך.

 

למה שלילה מייקרת ביטוח רכב?

כאמור, להיסטוריית הנהיגה שלכם יש השפעה מכרעת על מחיר הפוליסה של ביטוח רכב. שלילת רישיון היא עדות ברורה להיסטוריה בעייתית, מכיוון שאם קיבלתם שלילה, זה אומר שהייתם אשמים בתאונת דרכים, נסעתם תחת השפעת אלכוהול או צברתם כמות גדולה של עבירות תנועה שונות. כל התרחישים האלה מספרים לחברות הביטוח, כי קיים סיכוי סביר מאוד שתהיו מעורבים גם בעתיד בתרחיש, אשר מצריך הפעלה של ביטוח רכב.

המשמעות מבחינת חברות הביטוח ברורה: לא משתלם להן להעניק לכם ביטוח רכב, במחיר דומה לזה שיקבלו נהגים זהירים יותר, או כאלה שעברם נקי מתביעות ביטוח. עם זאת חשוב לציין, כי לא כל סוגי השלילה נשפטים באותו אופן. תוכלו לפרט את הנסיבות לשלילת הרישיון שלכם, ולקוות כי תצליחו לגרום לחברת הביטוח להתגמש במחיר.

 

באילו מקרים מסרבים להעניק ביטוח רכב?

בדרך כלל, שלילת רישיון אחת אמנם מייקרת פוליסות של ביטוח רכב, אך לא מונעת אפשרות לקבל ביטוח. עם זאת, במקרים של שלילה כפולה או יותר מכך, יכול מאוד להיות שתמצאו את עצמכם ללא ביטוח רכב מקיף. אם רישיונכם נשלל יותר מפעם אחת, אתם פשוט מהווים סיכון גדול מדי עבור חברות הביטוח, שיודעות מראש כי אתם עלולים לגרום להוצאות כבדות מבחינתן.

 

כיצד מתמודדים עם זה?

למרות כל הבעיות שנוצרות בעקבות שלילת רישיון, חשוב לדעת שיש דרכים להתמודד:

  • שווה לבדוק האם ומתי חלה התיישנות על שלילת הרישיון.
  • רצוי תמיד לבצע השוואת מחירים מקיפה, בניסיון למצוא חברת ביטוח שתעניק לכם ביטוח רכב במחיר הטוב ביותר.
  • ניתן להפחית עלות של ביטוח רכב על ידי התקנת מערכות בטיחות מסוימות ברכב.
  • דרך נוספת להוזיל את הפוליסה, היא באמצעות הגדלה של סעיף ההשתתפות העצמית בהפעלת הביטוח.
  • אתם לא יכולים לקבל ביטוח רכב מקיף? חבל, אבל תזכרו שאתם יכול להצטייד בביטוח צד ג'.

מעבר לכל זה, מומלץ ללמוד לקח מהשלילה ומהשלכותיה. ראשית, מכיוון שחשוב לנהוג בצורה זהירה ובטוחה ואם זה לא מספיק, אז בשל המניע הכלכלי.

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

תגובה אחת

  1. מחפש ביטוח רכב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות