דף הבית / חדשות העיר / מה עתידו של פרויקט השאלת ספרים?

מה עתידו של פרויקט השאלת ספרים?

מי ליאור

במכתב שהעביר יו"ר ועד ההורים ב"גן נחום" איתמר דורפמן לשר החינוך נפתלי בנט, טוען דורמפן כי בהסתמך על הנוהל טרם שינויו, נגבה במהלך שלושת החודשים האחרונים סכום של 320 שקלים עבור רכישת הספרים לשנת תשע"ט. דורפמן מתריע במכתבו כי אם לא יענה המשרד לדרישה להמשיך ולסייע לרכישת הספרים, בכוונת ההורים לא לרכוש את הספרים בסכום המלא, כך שהתלמידים יגיעו ללימודים ללא הספרים הנדרשים. בנוסף, ציין כי תישקל  אפשרות לפנות לערכאות משפטיות אם וכאשר ההחלטה תעמוד על כנה.

בפנינו ציין דורפמן כי מדובר במיזם שמשרד החינוך עודד לפני שנים ספורות וכי מדי שנה המשרד לוחץ על הוועדים להרחיב את המיזם לכלל בתי הספר: "כעת הוא מפנה לנו עורף" הוא אומר תוך דגש על ילדים רבים הנמנים על משפחות  מעוטות יכולת, שהסבסוד של מיזם השאלת הספרים  עבורם חשוב מאוד.

רוני עקירב, יו"ר מועצת ההורים העירונית: "כאשר נכנסו רוב בתי הספר היסודים בראשון לציון לפרויקט השאלת הספרים, אחד השיקולים העיקריים היה הבטחת משרד החינוך לתמיכה תקציבית מידי שנה בשנה. ברגע שמשרד החינוך מנסה להתנער מהבטחה זאת, הוא בעצם גורם לחיסולו האיטי של הפרויקט. אם לא יועברו תקציבים ממשרד החינוך לסיוע במיזם הנ"ל, הרי שמידי שנה, כאשר יצאו ספרים מהמחזור ובתי הספר יאלצו לקנות ספרים חדשים מכספי ההורים, הרי שסעיף השאלת הספרים יכנס מייד לגרעון, מה שיאלץ את מנהל בית הספר ואת ועד ההורים להודיע שהם אינם מסוגלים להמשיך עם המיזם. אני צופה שכל בית ספר שלא יקבל את תקציב הסבסוד ממשרד החינוך, יודיע בשנים הקרובות על הפסקת המיזם".

ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך פועל על פי החוק, ולפיכך הוא יצרף כל בית ספר שיהיה מעוניין לקחת חלק במפעל להשאלת ספרי לימוד, ויעמוד בתנאי החוק".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות