דף הבית / חדשות העיר / החגיגה הסתיימה באכזבה

החגיגה הסתיימה באכזבה

רונן דמארי

מפח נפש להורים ולילדים בחגיגות פורים: התושבים ובעיקר הילדים היו אמורים ליהנות מהופעות, אולם ככל הנראה בשל חוסר תיאום בין גורמי העירייה מארגני האירוע, כמות המאבטחים במקום הייתה נמוכה מהנדרש בחוק ולכן הוחלט במשטרה לאסור את פתיחת הבמה להופעות.
עשרות הורים מאוכזבים התקשרו למוקד העירוני וביקשו תשובות ובעירייה הוחלט לנסות ולהציל את האירוע על ידי שליחת פקחים של החברה לביטחון וסדר ציבורי, אולם גם צעד זה לא אושר על ידי המשטרה בסופו של דבר והאירוע בוטל.
העירייה שהבינה את התסכול הרב של התושבים, התנצלה בפניהם והודיעה על קיום אירוע חלופי בגן ביום שישי שעבר. אלא שבאירוע החלופי הופיעו כוכבים אחרים וכעת ייתכן מאוד כי העירייה תיאלץ לשלם פעמיים, גם עבור האמנים שלא הופיעו ביום חמישי וגם עבור האמנים שהופיעו באירוע החלופי ביום שישי. מחזיקת תיק התרבות חברת המועצה קרן דנה, ציינה: "אין ספק שזו תקלה שלא צריכה להיות. תתבצע בדיקה יסודית".

"זו לא מסיבת כיתה"
התושבים המאוכזבים הביעו את תסכולם ברחבי הרשת. אחד מהם כתב: "זו לא מסיבת כיתה שהורה מהוועד שכח להביא משהו, זהו יום חג שההורים והילדים מצפים לו שנה שלמה. מה שקרה כאן זה חוסר מקצועיות זועק לשמיים. מי משלם עבור הביזיון? מי נושא באחריות ומי משלם את המחיר על בזבוז כספי הציבור?".
תושב אחר ציין: "מה שקרה היום היה בלתי מובן ומאוד מאכזב, גם הבת שלי הייתה אמורה להופיע והתאכזבה נורא שלא לדבר על כל המשפחה שהגיעה במיוחד ומחר לא יוכלו. כמובן שביטחון קודם להכל אבל אם הביטחון כל כך חשוב אז איך זה שאחרי הביטול שנותרו לא מעט אנשים לא הרגשנו אנשי ביטחון בשטח? בכניסה? קצת מוזר…".
עם זאת היו גם תושבים שצידדו בעירייה ובמאמציה לרצות את התושבים: "עם כל הצער והבלאגן אני חושבת שכל המתלוננים מגזימים" כתבה אחת התושבות "עיריית ראשון היא אחת הערים עם הכי הרבה מופעים ואירועי תרבות חינמיים. לאחר עשרות אירועים בוטל אירוע. זו הפעם הראשונה ולדעתי גם האחרונה שזה יקרה. אני מציע פשוט בואו נתקדם ונודה על מה שקיבלנו עד היום ועל מה שנמשיך לקבל בעתיד".
אחד התושבים אמר ל"גל גפן": "זה נראה לא רציני, פורים מגיע רק פעם בשנה. לא הגיוני שלאירוע רשמי של העירייה שאני מתאר לעצמי שנערכו אליו לפחות כמה שבועות מראש, יש חוסר תיאום כזה מביך. אנחנו מדברים כאן על אחת הערים הגדולות בארץ לא על איזו מועצה מקומית נידחת ופשוט חבל שדברים כאלו קורים. אמנם העירייה ניסתה למצוא פתרון אבל לעשות חגיגות פורים יום אחרי ביום שישי, זה לא זה. אני מתאר לעצמי שהרבה מאלו שהגיעו ביום חמישי כבר לא חזרו למחרת, בדיוק כמוני".

מהעירייה נמסר בתגובה: "ההופעות שתוכננו להתקיים בגן בעברית, אחד מבין שלושת מוקדי החגיגות בעיר, לא התקיימו בהוראת המשטרה מאחר וחברת האבטחה הפרטית שנשכרה לאירוע לא העמידה את כמות המאבטחים הנדרשת, וזאת בניגוד למחויבותה.
אנו מבקשים לנצל את ההזדמנות ולהתנצל שוב בפני התושבים שחוויית החג שלהם נפגמה. ראש העירייה הנחה להקים ועדה בהשתתפות מנכ"ל העירייה ומבקרת העירייה שתבחן את המקרה".

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות אי עמידה של העירייה בתנאי הרישוי והאבטחה, הוחלט שלא לקיים את האירוע".

צילום: יניב קובוביץ
צילום: יניב קובוביץ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות