דף הבית / חדשות העיר / פרויקט חיזוק המבנה באנילביץ'- יוצא לדרך

פרויקט חיזוק המבנה באנילביץ'- יוצא לדרך

רונן דמארי

בשורה לדיירי הבניין הוותיק באנילביץ' 28 בשכונת רמת אליהו- השבוע נחתם החוזה עם הקבלן שישפץ ויחזק את הבניין שסכנת התמוטטות מרחפת מעליו. עבודות החיזוק יצאו לדרך לאחר שהושג הסכום לשיפוץ כללי. סך הכל יושקעו 1.3 מיליון ₪ מכספי משרד השיכון, עיריית ראשון לציון, תאגיד המים מני"ב והדיירים שנכללו בתוכנית העירונית לשיפוץ לחזיתות. מדובר בתוכנית עירונית שבמסגרתה מקבלים התושבים הלוואה בגובה 30 אלף ש"ח הפרוסה ל-20 שנה, את הריבית וההצמדה סופגת העירייה, כך שההחזר החודשי נמוך יחסית.
בבניין בן ה-42 שנים בו מתגוררות 16 משפחות, החלו היסודות להתערער עד כדי כך שנפער חור ברצפה של אחת הקומות. בשלב ראשון, מונה מהנדס שבדק את מצבו של הבניין ובהנחייתו הוצבו עמודי תמך להסרת סכנה מיידית. בשלב השני, פנתה העירייה למשרד השיכון על מנת לקבל תקציב לשיפוץ וחיזוק המבנה שכן על פי חוק, אין בסמכותה של עירייה לשפץ בניינים פרטיים. בעלי הנכס הם היחידים שיכולים להחליט על תהליך שיפוץ המבנה. כאמור, העירייה הצליחה לשלב בין הסיוע שהתקבל ממשרד השיכון לבין הכללת הבניין בפרויקט שיפוץ החזיתות. במהלך העבודות יחוזק הבניין בן הארבע קומות במעטפת חדשה של קירות, עמודים וקורות תומכים. כמו כן, במסגרת התוכנית העירונית, הדיירים יקבלו ליווי אדריכלי וכבר השבוע הוצגו להם הדמיות המציעות לדיירים שתי אפשרויות לגווני הבניין. יש לציין כי הבניין הסמוך, אנילביץ' 30, נמצא אף הוא בסכנת התמוטטות. במקרה זה, פועלת מינהלת רמת אליהו להשיג הסכמה של כל הדיירים לביצוע פינוי בינוי. לאור מצבו של הבניין, ניתנה לדיירים עדיפות ראשונית להשתלב בפרויקט תוכנית פינוי הבינוי של השכונה.

 

צילום: חורחה נובומינסקי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות