דף הבית / חדשות העיר / במקום דו"ח- הנערים ינקו ויצבעו את הגרפיטי

במקום דו"ח- הנערים ינקו ויצבעו את הגרפיטי

מי ליאור

מאחורי תופעת הוונדליזם עומדים לא פעם בני נוער שעושים זאת ללא כל סיבה ברורה. בחלק מהמקרים מדובר בבני נוער שנסחפו אחרי אחרים וכשהם נתפסים- הם מתנצלים ומביעים חרטה. זו הסיבה שבחברה לבטחון החליטו להנהיג מתן עונש חינוכי, בשיתוף ההורים, לבני נוער שעוברים עבירות קלות וזו הפעם הראשונה שלהם. בסוף השבוע האחרון התקבל דיווח על ריסוס גרפיטי בחניון היכל התרבות בעיר. מפקחי יחידת נוער איתרו שני נערים במקום שהודו על מעשיהם ואף הובילו את המפקחים למקומות שהושחתו. בחברה לבטחון הוחלט לפנות להורים ולשתף אותם במעשי ילדיהם. לפנים משורת הדין ומכיוון שזו הפעם הראשונה שהם נתפסים במעשה, הוחלט שלא להגיש תלונה במשטרה ואף לוותר על הדו"ח בסך 730 ש"ח וזאת בתנאי שהנערים ינקו ויצבעו את הקירות שהושחתו.
זו אינה הפעם הראשונה שבחברה לבטחון מחליטים להמיר קנס ומעורבות המשטרה לעונש חינוכי שניתן בהסכמה עם ההורים ובני הנוער. לא מדובר רק במעשי וונדליזם, בעבר הוחלט לאפשר לנער להתנדב ביום המעשים הטובים לבעלי חיים כחלופה לדוח על אי איסוף צואת כלבו של הנער.
סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החברה לבטחון, רז קינסטליך, אמר: "ברוב המקרים אלו בסך הכל ילדים טובים, ממשפחות טובות שמבחינתם מדובר במעשה קונדס ותו לא. במקרה הזה זה אומנם הסתיים טוב בעונש חינוכי, אך בפעם אחרת זה יכול להסתיים בתיק פלילי שיכתים את הילד ואת עתידו. אני קורא להורים להיות ערים לכל התנהגות ולנקוט באמצעים אקטיביים על מנת לאתר פעילות לא נאותה של ילדכם או של החברים של ילדכם שעלולה להזיק להם."
במקרה אחר, תשעה נערים נתפסו על חם בעדשות המצלמות העירוניות לאחר שהציתו פחים , משטח עץ, מכולות ושער כדורגל בבית ספר במרכז העיר, ומרססים גרפיטי על ביתן השומר. מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני, הוסיף כי תופעת הוונדליזם מטופלת באופן ייסודי ומיידי "אנחנו מעבירים מסר הרתעתי ברור לנערים שגרימת נזק היא לא משחק ילדים ויש לה מחיר".

ונדליזם בהיכל התרבות. צילום: באדיבות העירייה
ונדליזם בהיכלח התרבות. צילום: באדיבות העירייה
הצתת שער כדורגל. צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות