דף הבית / חדשות העיר / "אני מאמין שבסיבוב שני אנצח"

"אני מאמין שבסיבוב שני אנצח"

רונן דמארי

המועמד לראשות העיר, רז קינסטליך, טוען כי ראשון לציון רוצה שינוי מהותי והוא בדיוק האדם הנכון, בזמן הנכון, על מנת להעניק להם אותו: "כולם אומרים שאני צעיר ושאין לי ניסיון. אני בן 40, אני נשוי, יש לי ילד, אני היום עם הניסיון הכי גדול בשביל לדעת מה נכון לילדים שלנו ולהורים שלנו. כל הזמן אומרים אי אפשר לנצח ראש עיר מכהן. יש בחור בבאר שבע שבגיל 37 התמודד מול ראש עיר מכהן, מפכ"ל משטרה וטייס לשעבר וניצח. ותראו מה קרה כשהוא נבחר לראשות העיר".

-אז רוביק דנילוביץ' הוא המודל שלך?

"הוא המודל להמון חבר'ה צעירים. יש בעולם המון דוגמאות, אבל הוא המודל עבור חבר'ה בני גילי. אני כבר קדנציה שלישית, מסיים 15 שנה במועצה, מכיר את המערכות הכי טוב שיש, הייתי חלק מהמערכות, הקמתי מפלגת צעירים משנת 2003 ומכהן במועצה עד היום, כך שיש לי את כל הניסיון להוביל את העיר".

-לפני שנתיים הכרזת שלא תתמודד מול ראש העיר דב צור, אולם בחודש יוני החלטת לעשות זאת. העננה שאתה מדבר עליה קיימת כבר מחודש דצמבר, מה למעשה השתנה מאז?

"אני האמנתי בחפותו של ראש העיר ואני עדיין מחזיק לו אצבעות שהכל יסתיים כלא היה, אבל כשאתה יוצא לרחוב ואתה מתחיל לתלות שלטים ופונה אליך בן אדם ראשון ואומר לך 'אם אתה איתו אני לא איתך' והבן אדם השני אומר את זה וזה נמשך, אתה עושה חישוב מסלול מחדש".

-יכולת להחליט שאתה מתמודד למועצה ולא מצהיר על תמיכה בדב

"אני היום בשל להיות ראש עיריית ראשון לציון ואני אהיה ראש העיר הכי טוב שראשון ידעה. נכון שלפני שנתיים אמרתי שכל עוד דב יתמודד אני לא אתמודד, אבל היום ראשון צריכה הנהגה חדשה, הנהגה צעירה, עם תפיסה שונה מול התושב. המצע שאני מציג מדבר על לשים את התושב במרכז. היום כשאתה מסתובב ברחוב ושואל אנשים, אתה שומע שהם לא רוצים להצביע לדב. אני לא מכיר עיר אחרת, אמרתי לאשתי נגור בראשון לציון לתמיד כי אני אוהב את העיר הזו לתמיד, יש לי אחריות ולא יכולה להיות מציאות שמישהו אחר יוביל את העיר חוץ ממני. היום דב איבד את האמון של הציבור ואני חושב שאני הכי מתאים והכי ראוי. צריך להוביל, לשנות, לדאוג לילדים שלנו ולהורים שלנו, ולא לתת למישהו אחר להתגלח על העיר הזו. אני רוצה לילדים שלנו הכי טוב. ההורים קיבלו את השיבוצים לילדים שלהם והם ממורמרים שהגן מלא, אני הולך לבנות גני ילדים ולהוסיף גנים על מנת שיהיה גן קטן עם יחס גדול לכל ילד. נעשה מהפיכה מהחינוך ועד לבינוי, נשאיר את הצעירים בראשון".

-כשהחלטת להתמודד על ראשות העיר היו שדיברו על 'בגידה' בדב

"אני יכול להגיד לך משהו מאוד פשוט ולכל מי שאומר לי את זה: אם לא הייתי המפלגה השנייה בגודלה במועצת העיר, אם הייתי מביא רק מנדט אחד – ראש העיר היה נותן לי ממלא מקום וסגן? אני אענה לך – לא. אז תעשה את המשל הפוך. אני שליח של אנשים, אני נבחר ציבור, ברגע שהאנשים שלנו אומרים אחרת, אני השליח שלהם. נגמר העידן של שליח ציבור ראיס. אני מאמין בשיתוף ציבור, אני מאמין שאני צריך לעשות את מה שהם מבקשים ממני. היום הם רוצים לראות שינוי. אתה יכול לקרוא לזה בגידה, אני הסיעה השנייה בגודלה ואם לא הייתי כך, לא הייתי מקבל סגן ראש עיר. לפני שנה רבתי עם ראש העיר ברמה שרציתי לצאת לאופוזיציה, זה היה לפני העננה, אני איש עקרונות. כשהעקרונות שלי נפרצים, אני לא אהיה חלק מהמערכת, אני עושה באמת עבור הציבור שלי".

-התגובה של ראש העיר להתמודדות שלך הפתיעה אותך?

"אמרתי לו שאני מתכוון להתמודד והתשובה לא איחרה לבוא ולמה? כל הקמפיין שלו מדבר על זה שאנחנו מתקרבים לתל אביב ועוברים את תל אביב. דב צריך ללמוד מרון חולדאי, שכשהסגן שלו אסף זמיר הודיע לו שהוא מתמודד מולו אז הוא אמר לו 'בהצלחה'. אבל היה לי ברור בגלל ההיכרות שלי עם דב שזה מה שסביר להניח שהוא יעשה".

-אבל לדבריו במידה מסוימת של צדק, לא ניתן להחזיק את המקל בשני קצותיו

"מה, זו העיר של אמא שלו? זו העיר של התושבים. אני מבטיח לך שיום אחרי שאהיה ראש עיר אדאג לשנות את החוק שראש עיר לא יוכל לפטר סגן שלו חצי שנה לפני בחירות. אין שום סיבה שיהיה לו יתרון יחסי עם לשכה ומזכירה ועוזר, ולי לא יהיה את זה".

-אתה חושב שדב בלחץ?

"אני לא חושב אני בטוח, מי שמתנהג ככה זה רק אדם בלחץ ובמשבר".

-מה דעתך על כך שישנם ששה מועמדים לראשות העיר?

"כשיש ששה מועמדים שכולם פרי מועצת העיר הנוכחית, זה כבר אומר דרשני לגבי ראש העיר. זה עדיין לא היה בהיסטוריה שאני מכיר. זה היה צריך להראות לדב את הכרטיס הצהוב השני שלו. זה שיש הרבה מועמדים זה היופי, אני בעד הדמוקרטיה אני חושב שזה לא משחק לטובת אף אחד. כולם נלחמים ומציגים קמפיין טוב. הייתי מאחל לתושבים שבכל שנה יהיה קמפיין בחירות, כי כולם פתאום נגישים לציבור, אני נגיש במשך כל הקדנציה, המשרד שלי היה מוקד עלייה לרגל".

 

-יהיה סיבוב שני?

"אני הולך לסיבוב שני בוודאות ואני מאמין שבסיבוב שני אני אנצח".

-אם לא תעלה לסיבוב השני אתה תתמוך בדב?

"כל עוד שיש עננה על ראשו של דב, אני לא אתמוך בו. אבל אני לא מאמין שמצב כזה יקרה".

 

-זה לא סוד שאתה לא החבר הכי טוב של המועמד לראשות העיר דורון אוזן. עד כמה ההכרזה שלו על ההתמודדות שינתה משהו בהחלטה שלך להתמודד?

"שטויות במיץ עגבניות. אין אחוז בהחלטה שלי שמושפע מדורון או כל מתמודד אחר. ההחלטה שלי להתמודד הייתה אך ורק מהציבור שאמר לי הגיע הזמן שתרוץ והגיע הזמן שתיקח את המושכות. לא היה ולא נברא, די עם רב סרן שמועתי".

-מה ההישג הגדול ביותר שאתה יכול להציג לציבור?

"שני הישגים מאוד גדולים ומאוד ברורים: סקר של הלמ"ס שנה לאחר שנה מראה שהעיר ראשון לציון היא הכי בטוחה, פרי עבודה של החברה לביטחון והסקר השני העיר הכי ירוקה והכי נקייה. אני חמש שנים מחזיק תיק הביטחון והסדר הציבורי וזו כבר שנה שלישית שאנחנו מובילים. זו החותמת שקיבלנו על שני התפקידים שקיבלתי עליהם ואומרת אתה הכי טוב בארץ. זו הטפיחה על השכם עבורי".

 

-מה תאמר על הניידת המצלמת שגררה ביקורת ציבורית משמעותית? כיצד היא נולדה ומדוע הוחלט להפסיק את פעילותה לפני הבחירות?

"הרעיון נולד מכך שצריך לעשות סדר והיה צריך לעשות סדר בעיר. הניידת הופעלה בצירים המרכזיים בעיר ועשתה סדר, אף אחד לא יכול להגיד שלא. היום אפשר לעבור את רושטילד מה שפעם היה כמעט בלתי אפשרי, מה שפעם היו עומדים בחניות כפולות ופקחית פעם קיבלה אגרוף ופעם אחרת פקחית שברה צלע, אמרנו נחשוב שונה, בעולם זה קיים והפעלנו את הניידת המצלמת. תבדוק אותי בגרף ישיר – איפה שהניידת המצלמת הופעלה כמות תאונות הדרכים ירדה משמעותית. חלק גדול מהקמפיין שלי זה להיות קשוב לציבור. מטה מאבק מאוד שיתופי כלפי הציבור שאמר נתתם דו"חות, זה לא בסדר. ביטלנו אלפי דו"חות, לאחר מכן אמרו אתם לא כורזים, הוספנו גם הקלטה לכריזה. מה שהציבור רצה זה מה שעשינו ואז הציבור בא ואמר 'די, אנחנו לא מסתדרים עם זה'. ישבנו עשינו חישוב מסלול מחדש והחלטנו לבטל את זה בלי שום קשר לבחירות. ביטלנו אלפי דו"חות של הניידת במהלך הקדנציה. אני כל הזמן קשוב לציבור והציבור אמר לא, אז לא. להגיד לך שלא נמשיך לעשות סדר ברוטשילד, נמשיך לעשות שם סדר, אבל לא נחזיר את הניידת המצלמת ואין שום קשר לבחירות".

-לדעתך קמפיין הבחירות מתנהל בצורה נקייה עד עתה?

"עד עכשיו הוא התנהל בצורה מאוד נקייה, אני אומר חד וחלק לפעילים שלי לא לתקוף אף אחד. יש לי יום יום חוג בית ולא תשמע אותי אומר מילה אחת רעה על אף אחד מהמועמדים. אני מציג את מי שאני ולא מה רע באחר ואני מקווה שככה זה יישאר".

-יש אנשים שמסתכלים מהצד ולא מסתדר להם שמישהו בגילך בונה בית פרטי בנחלת על קרקע ששווה סכום כסף לא מבוטל. מה תאמר להם?

"אני בן 40 וכל חיי עבדתי, הלוואי והיו לי חצי מכמות הנכסים שאומרים שיש לי. קניתי מגרש בנחלת עם משכנתא של מיליון שקל, הכל על השולחן. מעבר לזה אין לי דירות בעיר והלוואי והיו לי, הייתי עצמאי והייתי שכיר בכיר וכל הזמן הייתה לי משכורת טובה ברוך השם והגעתי לאן שהגעתי בזכות עבודה קשה.

יש לי גם אשה שההורים שלה יעזרו לי לבנות, אשה אמידה, אשת חיל אמיתית, עובדת בחברה ציבורית ומקבלת שכר מאוד יפה, איך אומרים – זכיתי".

 

-לסיום, איזה מסר אתה רוצה להעביר למועמדים האחרים למועמדים האחרים ולציבור?

"למועמדים האחרים אני מאחל שתהיה מערכת בחירות נקייה, מבקש מכל אחד מהם שידברו על עצמם ולא על האחר. צריכים לתת דוגמא לציבור והדוגמא מתחילה בנו. ולציבור אני אומר – הגיע הזמן לראש עיר בגובה העיניים, מקדנציה לקדנציה גדלתי כי תמיד הייתי מחובר לתושבים, אני שליח ציבור אמיתי, לא חושב שאני יותר חכם ממישהו, אני לא, כל הזמן לומד, הולך לעשות מהפכה בעיר, עיר שמדברת עם התושב שיודעת לתת לתושב את המענה גם כשהוא בבית ולא יצטרך להגיע לעירייה 20 פעם לטיפול בבעיות, תהיה מהפיכה אמיתית בעיר".

צילום: גיא קרן

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות