דף הבית / חדשות העיר / אלמנט כניסה הוצב בצומת בית דגן

אלמנט כניסה הוצב בצומת בית דגן

רונן דמארי

נכנסים לעיר מכיוון צומת בית דגן? בטח לא פספסתם את אלמנט הכניסה שהוצב שם השבוע ומתנשא לגובה של תשעה מטרים. כפי שנהוג בערים בישראל ובעולם להציב מיצג כזה או אחר בכניסה לעיר, גם בעיריית ראשון לציון החליטו להציב אלמנט כניסה שייצג ויבטא את אחת הערים הגדולות בישראל. לפני כשנה וחצי הוצב האלמנט בנקודה הראשונה- בכניסה לעיר מכיוון רמת אליהו, בסמוך לתחנת כיבוי האש. האלמנט השלישי יוצב בקרוב במחלף ראשונים.
מדובר באלמנט וורטיקאלי המייצג את שנת העלייה לקרקע ב- 1882. האלמנט עשוי לוחות מתכת רחבות ומיוצר בטכנולוגיה מתקדמת של חיתוך בלייזר בשילוב עבודת ריתוך ידנית, המסמלת את ראשיתה של התעשייה ובתי המלאכה. גוף האלמנט צומח לגובה ונפתח בזווית של כ-22 מעלות. החלק המוחסר מתוך לוחות המתכת, מייצג את צמיחתה של ראשון לציון ומעוטר באשכול ענבים כסמל ומחווה לראשיתה כמושבה חקלאית. מתוך החלק הפנימי פורץ אור בעל גוונים משתנים המופעל כאשר חיישן חש תנועה באזור האלמנט.
את האלמנט עיצב מעצב הפנים אשר אלבז לאחר שזכה בתחרות האדריכלים והאמנים שיזמה העירייה בנושא. האלמנט הפיסולי עיצובי שואף לייצג מספר רעיונות: בתנועה הזוויתית – מצד אחד אחיזה בקרקע ומצד השני תנועה של תנופה מעלה. במידות – הסימבוליות של העלייה לקרקע, חודשי החפירה, עומק מציאת המים. באלמנט המלבני המתכתי הלבן – מסמל את האורבני, המכני, התעשייתי. באלמנט המוחסר ממנו פורץ האור – את האורגני את הצמיחה המתאפשרת, זו המאופיינת בשלבים הראשונים בעיקר סביב חקלאות היקב. ולבסוף הבסיס המעוגל ומפולס – מסמל את הבאר וחשיבותה הקריטית לקיום בכלל. בעירייה מסבירים כי אלמנט הכניסה משקף בצורה הטובה ביותר את מהות ורוח המושבה שצמחה לעיר גדולה בישראל.

 

צילום: אביב בן אור

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות