דף הבית / חדשות העיר / עולים על דרך חדשה

עולים על דרך חדשה

67 משפחות בנות הקהילה האתיופית, אשר נמנות על התוכנית העירונית "הדרך החדשה" של המינהל לשילוב חברתי, נהנו בשבוע שעבר מסדנא בתנאי נופש שהידקה את הקשרים החברתיים וחשפה אותם לעולמות תוכן חדשים

מי ליאור

בתוכנית העירונית "הדרך החדשה" שהחלה לפעול בראשל"צ לפני כשנה, נטלו חלק 125 משפחות מהקהילה האתיופית, שנהנו מסל רחב של מענים אישיים ומשפחתיים כמו הכשרות מקצועיות, קורס מחשבים, טיפול זוגי טפול רגשי לילדים, הדרכות הוריות, סדנאות לחיזוק קשר הורה ילד ופעילויות לכל המשפחה, סרטים והצגות. כל זאת במטרה להעניק כלים מעשיים במגוון נושאים חשובים לקידומם.
במסגרת הסדנא האחרונה שנערכה במלון לאונרדו קלאב טבריה במהלך יומיים, נחשפו המשפחות למגוון התוכניות הרחב של התוכניות הנוספות לסל. הסדנא שכאמור נערכה בתנאי נופש, כללה שייט בכינרת, חדרי פעילות לקטנטנים, בילוי בבריכה ומגלשות המים ועוד. מקום מיוחד ניתן בסדנא לתרבות ולפולקלור העדה, "חוויה אתיופית", אותה הנחה עלמו אשטה. הסדנא כללה סרטון שהמחיש את הנדודים בדרך לארץ, עם צלילים מסורתיים מבית ולימדה את הצברים ביניהם על תרבות הוריהם. האירוע נחתם בריקודים מסורתיים, שסגרו מעגל בין העבר להווה שפניו לעתיד.
נעמי אחימור, ראש המינהל לשילוב חברתי: "תכנית הדרך החדשה הינה תכנית לשילוב מייטבי של יוצאי אתיופיה בקהילה. מדובר בתכנית ממשלתית הפועלת ב 10 משרדי ממשלה ובכללם משרד הרווחה האמון על הטיפול ביוצאי הקהילה המתמודדים עם חסמים לשוניים, תרבותיים והוריים, המקשים על השתלבותם בארץ".
מנהלת לשכת רווחה מערב, מלי בן משה: "אחת המטרות החשובות שעמדה בפנינו בסדנא שהתקיימה בתנאי נופש, להדק את הקשר שבין הורה לילד ולאפשר למידה חוויתית בדגש מיוחד על חשיבות זמן איכות משפחתית" . לדברים הוסיפה מאיה זאודו עו"ס ומנהל תכנית, שאמרה כי אחת ממטרות העל של תוכנית "הדרך החדשה" במינהל לשילוב חברתי ,לקדם את שילוב הקהילה בחברה:"קיום הנופש האמור סיפק חוויה אינטגרטיבית, הוציא את המשתתפים מאזור הנוחות וחשף אותם לעולמות והתנסויות חדשים".
סגן ומ"מ ראש העירייה מחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי: "פעילות הסדנא בתנאי נופש מצטרפת לעשייה עשירה ולתוכניות רבות שמפעילה הרשות לבני הקהילה האתיופית. אנו רואים חובה לסייע בשילובם וקליטתם הטובה בארץ. תכנית הדרך החדשה מאפשרת עבודה אינטנסיבית ומקיפה עם כל משפחה ומשפחה, על כן זה מרגש מאד לשמוע ולדעת איזה השפעה וכוח יש ביציאה מהשגרה היומיומית. אני מקווה שפירות הסדנא יבואו לידי ביטוי גם בהמשך השותפות והעבודה עם בני הקהילה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות