מעשה טוב

מי ליאור

ששת הקומונרים מתנועת "הנוער הלאומי: לוקחים חלק במיזם "שייכות ראשונית" של המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה, בשיתוף  לשכת רווחה לקשיש ותוכנית ללא אלימות במנהל קהילה. במהלך השנה האחרונה מתנדבים הצעירים למשימות ברחבי העיר וכך גם למשימה האחרונה שאליה התגייסו בשבוע שעבר, בסיוע לקשיש ערירי.

דניאל שלם (18) ש"ש בתנועה: "כשהגענו לביתו של הקשיש עמדנו מול מחזה קורע לב, הבית שנגלה לעינינו היה מוזנח ואינו ראוי למגורי אדם. החלטנו ללא דיחוי לגייס תרומות שיסייעו בידו ויהוו עבורו "עזרה ראשונה" כמו מזון יבש, שמיכות חמות, סדינים, תנורי חימום והליכון, על מנת שיוכל להתנייד".

חבורת הקומונרים לא הסתפקה בכך ופנתה לבתי עסק בעיר לקבלת תרומות: "מי שהרים את הכפפה ותרם חומרי ניקוי בנדיבות היה מוטי פרץ מחנות חומרי בניין, שתרם את כל אמצעי העזר והניקיון להשלמת המשימה על הצד הטוב ביותר".

ביום רביעי האחרון הגיעו הקומונרים לבית הקשיש וניקו במהלך ארבע שעות את הבית: "לא בחלנו בשום עבודה, ניקינו את המטבח, חדר השירותים והאסלה שידעה ימים טובים יותר, שטפנו את הבית,  הסרנו אבק והותרנו בית ממורק ומזמין. הקשיש הודה לנו והחמיא על המחווה שעבורו לא הייתה ברורה מאליה".

על המיזם 'שייכות ראשונית' מספרת מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה, שירן לוסטיג: "במסגרת המיזם אנו עורכים מיפוי  בקרב הקשישים העריירים והבודדים שזוהו ע"י עו"ס בלשכת רווחה לקשיש במטרה לייצר מעטפת חברתית לזקנים ערירים ובודדים בעיר ולהגביר את תחושת המוגנות והשייכות הקהילתית בקהילה.

את המיזם מפעילים מתנדבים מכל הגילאים,שמבקרים את הקשישים בביתם. בנוסף, הקמנו קו טלפוני שבו מתנדבים מתקשרים לקשישים מתעניינים בשלומם ומעניקים להם אוזן קשבת.

הקשיש שבו מדובר, הוא חלק מתוך 150 הקשישים להם נותן המיזם מענה".

הבית לפני 
הבית נקי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות