דף הבית / חדש על המדף / תנין פיגוע/ אסף גברון

תנין פיגוע/ אסף גברון

קטגוריה: ספרות מקור, הוצאה: זמורה ביתן

בוקר חורפי אחד עולה איתן אינוך על קו תשע בתל אביב וחייו משתנים: משפט שאומר לו אחד הנוסעים זורק אותו מתוך חייו הנוחים עם כמעט-אשתו והג´וב בהייטק למסע סהרורי, שבמהלכו הוא נקלע לשלושה פיגועים קטלניים והופך בעל כוחו ל"סלבריטי פיגועים" אחוז טראומה.
פהמי סביח ממחנה הפליטים אל-אמערי יוצא בעקבות סבו ואחיו למסע לשו, שעובר באותם צמתים בדיוק, רק מהעבר השני, והופך למעין גיבור אלמוני בקרב עמו.

תנין פיגוע הוא ספר על מפגשים גורליים של שני בני אדם רגילים, שהופכים בכוח הנסיבות המטורפות לגיבורים במחזה הרואי-גרוטסקי. הם נעים זה לקראת זה, בדומה לגיבור הטוב ולגיבור הרע במערבון אמריקני בדרכם לדו-קרב הגורלי. ולמרות זאת, בתוך קורי העכביש שבהם הם קלועים, זוכים הגיבורים ברגעים של חסד: לילה קסום עם נערה בירושלים, מסע חלומי על חמור בין גבעות השומרון ואפילו כמה רגעים אנושיים ביניהם, ה"אויבים".

תנין פיגוע מביט באהדה ובחרדה בישראל של תחילת המאה ה-21: ישראל של פיגועים והייטק, של תקשורת פטריוטית וסגידה לסלבריטי, מרדף אבוד אחרי זמן ומערכות יחסים אטומות. בתנועה מתמדת בין תל אביב לרמאללה, ירושלים וכפר קאסם, הספר מנסה להבין את הסכסוך מתוך הפרטים הקטנים בחיינו, וחושף באומץ ייסורים, מבוכה ובלבול.

בלשון קולחת ובנימה כמעט קלילה מנסה גברון לעשות סדר בשיגעון – הוא מוליך את שני גיבוריו על התפר שבין מהתלה לטרגדיה, בין חומרי החיים לפנטזיה ובין מציאות לסטיות. ואולם, אל לנו להתמסר ל"קלילות" הזו, שכן היא מכסה, כמו שכבת קרח דקה, על תהום.

יגאל שוורץ

תנין פיגוע הוא ספרו הרביעי של אסף גברון. ספרו הקודם הוא רב המכר מובינג.

מתוך הביקורות על ספריו הקודמים:
"טראגי-קומי, מרתק, אמין ומקורי… גברון מתגלה כאמן כישרוני ורציני באמת"
הארץ

"גברון כותב ספרות איכותית ביותר… סיפוריו נקראים בנשימה עצורה… סוף-סוף אפשר להתענג על סיפורת עברית חדשנית"
ידיעות אחרונות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

אוהב

טניה אוהב שלום מציגה: טיפול בקרן אור לפנים מושלמות

תפריט נגישות