n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / ועידת החינוך בהשתתפות שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מתארחת בקריית אונו

ועידת החינוך בהשתתפות שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מתארחת בקריית אונו

לקראת פתיחת שנת הלימודים, על האתגרים עמם מתמודדת מערכת החינוך בישראל, התקיימה בשבוע שעבר ועידת החינוך באולם מופת בקריית אונו.

ישראל גל יפעת שאשא ביטון צילום עיריית קריית אונו
צילום: עיריית קריית אונו

בוועידה, בהשתתפות שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, מנכ"לית המשרד דלית שטאובר, ראש העיר ישראל גל, ממלא מקומו ומחזיק תיק החינוך רון מלכה, יו"ר ארגון המורים רן ארז, חבר הנהגת ההורים העירונית והארצית דניאל רז ואנשי מקצוע רבים. נדונו סוגיות חינוכיות ואסטרטגיות שעומדות על הפרק, האתגרים וההזדמנויות של מערכת החינוך בעידן החדש, הקשר בין חינוך לשוק התעסוקה העתידי, דמות הלומד העתידי והמשבר הקיים כרגע במערכת החינוך בכל הקשור לשכר ולמחסור בכוח אדם איכותי במערכת.

בוועידה לקחו חלק גם נבחרי ציבור, אנשי חינוך ואקדמיה, אנשי ממשל, ראשי מכללות, ראשי ארגוני המורים ואנשי מקצוע בראיונות, הרצאות ופאנלים שמייצגים דעות שונות. בין המשתתפים שנשאו דברים היו שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, ישראל גל, ראש העיר קריית אונו, דלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך ועוד. ישראל גל, ראש העיר קריית אונו הפנה אצבע מאשימה לממשל המרכזי על כך שהוא מבזר אחריות לשטח מבלי לבזר סמכויות ומשאיר את הרשויות להיות קו ראשון לטענות הציבור מבלי שלמעשה יוכלו לעשות דבר. בפאנל באחד הנושאים הבוערים שעסק בשאלה איך מגייסים ומשאירים מורים טובים במערכת, השתתף רון מלכה, ממלא מקום ראש העיר קריית אונו ומחזיק תיק החינוך, שהציג רעיונות ישימים למשרד החינוך בכל הנוגע לגיוס ושימור עובדים במערכת. הועידה התקיימה, כאמור, באולם מופת, אליו הגיעו אנשי חינוך רבים מרשויות, ממכללות ומבתי ספר והנושאים שנדונו עוררו עניין ואף חוזקו עם מחיאות כפיים מצד הקהל בכל הנוגע לשיפורים ושינויים בעלי השפעה על מערכת החינוך, עובדיה ולקוחותיה.

ישראל גל, ראש העיר: "אנחנו רואים מערכת חינוך שנמצאת בכאוס היום כמעט בכל התחומים. וזה לא בגלל האנשים בשטח, ובסופו של יום האחריות נופלת עלינו, על העיריות, על ראשי הרשויות. אנחנו נושאים בנטל אבל סמכויות לא נותנים לנו. והגיע הזמן לקיים דיון אמיתי מי צריך לקחת את האחריות על החינוך במדינת ישראל, כי החינוך זה הדבר הכי חשוב שקיים בחברה אזרחית."

רון מלכה, ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: "דיברנו כל הזמן על חוסן לאומי, בהקשר של בטחון, של מלחמות. צריכים להתחיל לדבר על חוסן לאומי בהיבטים של חינוך היום. ואם אפשר לעשות כל מיני מסלולי קידום ושימור כוח אדם איכותי בצה"ל, אז אפשר לעשות את זה עם מורים. אם לא נעשה את זה, ולא נבין שזה צורך לאומי היום, אז המערכת שלנו תמשיך ללכת אחרונה ואף אחד לא ירצה להיות מורה במדינת ישראל. כל הדברים שנאמרו כאן היום נאמרו מתוך דאגה למעמדו של המורה וליכולת שלנו לגייס כוח אדם איכותי למערכת ולשמר אותו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות