n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / החלטה היסטורית: גני תקווה תהפוך לעיר

החלטה היסטורית: גני תקווה תהפוך לעיר

מליאת המועצה המקומית אישרה: גני תקווה תהפוך לעיר "נעמוד בחוד החנית של הערים המובילות בחינוך בישראל, תוך שנייצר פתרונות חדשניים ויזמיים לנושא התחבורה"

רגע ההצבעה במליאת המועצה. צילום דוברות המועצה
רגע ההצבעה במליאת המועצה. צילום דוברות המועצה

אחרי שנים של התלבטויות הוחלט אתמול במליאת המועצה המקומית גני תקווה  על מעבר ממועצה- לעיר, תחת הכותרת "משנים, לא משתנים".

ליזי דלריצ'ה, שתהפוך מראש מועצה לראש עיר, קיבלה את גני תקווה בשנת 2013 עם 16,000 תושבים ושלושה בתי ספר יסודיים, ובמהלך השנים תחת כהונתה, הוכפל מספר היסודיים, נוספו גם חטיבה ותיכון, 25 גני ילדים חדשים, נבנו כ- 2800 יחידות דיור ויש עוד לא הרבה יחידות דיור בקנה – במסגרת תכנית "הגוש הצפוני" של עירוב שימושים לתעסוקה, מסחר ומגורים בעתודות הקרקע האחרונות של היישוב. במסגרת השכונה החדשה יקום פארק עירוני גדול ותקום גם קריית חינוך חדשה. במהלך כהונתה, הקימה דלריצ'ה קרית חינוך בגודל של כ-30 דונם אשר כוללת בית ספר יסודי של 24 כיתות ובית ספר על יסודי של 60 כיתות, ספרייה ציבורית, מבנה מעבדות וכיתות לימוד דינאמיות, מרחבי למידה ואף מגרשי ספורט הכוללים מגרש כדורגל מקצועי. כבר במהלך החודש הקרוב ייפתח מרכז מסחרי חדש של 70,000 מ"ר, של צים אורבן, במסגרתו רותי ברודו תפתח את הסניף הראשון שלה מחוץ לתל אביב של הרשת המצליחה "דליקטסן", אהרוני יפתח מעדנייה וחנות דגים, רשת הגלידות "גולדה" תפתח סניף ועוד חנויות מוכרות.

"על סדר יומה של המועצה," אומרת ראש המועצה, "יושב כל העת נושא התחבורה ביישוב – אנחנו עוסקים בזה יום ביומו, מוצאים פתרונות יצירתיים ופועלים להוציאם לפועל על מנת להשפיע על המצב התחבורתי כבר היום". לפי המועצה, התוכנית התחבורתית של העיר העתידית מתבססת על תחבורה ציבורית, כולל סלילת נתיבים ייעודיים- נת"צים, הקמת מסוף תחבורה לכביש 471 ומערך של צירים ירוקים ושבילי אופניים. התכניות העתידיות של התחבורה באזור מוסיפות מספר אמצעי תחבורה ממשמעותיים לסביבתה של גני תקווה, כאשר הרכבת הקלה תעבור בשני מוקדים הסמוכים לגני תקווה.

"גני תקווה מדורגת במקום ה-16 במדד היישובי מבין 257 הרשויות המקומיות בישראל, ועומדת בכל הקריטריונים החוקיים המתחייבים במעבר הפורמלי ממועצה מקומית לעיר" אומרת ראש המועצה במכתבה לתושבים ומוסיפה "גני תקווה מאופיינת במוניטין של ניהול תקין ומהיותה רשות יציבה ומאוזנת תקציבית".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מתן דיל

ראש העיר מתן דיל מציג: פסטיבלים לא, שיפוצים ויועצים כן

תפריט נגישות