דף הבית / כללי / יוצאים לדרך

יוצאים לדרך

משחקי רבע הגמר של ליגת העל בכדוריד, יחלו בסוף השבוע הקרוב. מחזיקת הגביע הטרייה- הפועל ראשון לציון, שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון בטבלה, תארח לסדרה את קבוצת מ.כ חולון שסיימה את העונה הסדירה במקום השמיני. זו הפעם הראשונה אחרי 11 שנים, שהאדומים מסיימים את הליגה הסדירה בראש הטבלה. את היריבה מחולון, מאמן אחיו הצעיר של עידן מימון, עומרי. תהיה זו הפעם השלישית שהשניים נפגשים השנה. בסיבוב הראשון ניצחה הפועל 32:25, ובשני ניצחה גם כן, 29:21. אך השדים האדומים יודעים שאסור להקל ראש ביריבה העיקשת, שכבר עשתה חיים קשים לקבוצות הצמרת העונה, כולל ניצחון על רמת השרון במחזור הסיום, ותיקו עם אלופת המדינה. ולמרות זאת, אין ספק שעל הנייר וגם על הפרקט, היתרון האיכותי הוא של הפועל ראשון לציון והיא צריכה לנצח את הסדרה הזאת בשני משחקים בדרך אל חצי הגמר.
בינתיים, מתחוללת דרמה אמיתית בחצי גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית לנשים, כשהפועל ראשון לציון ובנות הרצליה, תפגשנה הערב (חמישי) למשחק השלישי והמכריע, כשהמנצחת תעפיל לגמר מול ארזים רמת גן שניצחה את חולון.
שני המשחקים הראשונים, הסתיימו בשוויון, והמתח לקראת המשחק האחרון, שובר שיאים. המשחק הראשון שהתקיים בראשון לציון, הסתיים בשוויון 32:32. המחצית הראשונה הייתה צמודה לכל אורכה והסתיימה בתוצאה 15:14 לאדומות. במהלך המחצית השנייה, ראשון לציון עלתה כבר ליתרון של חמישה שערים ונראה היה שהיא בדרך לניצחון קל, אך הרצליה הצליחה לחזור למשחק לאט לאט, ובשנייה האחרונה קיבלה כדור עונשין והשיגה את השוויון.
בתחילת השבוע, נפגשו שתי הקבוצות הפעם בהרצליה, למפגש השני במסגרת חצי הגמר. הרצליה פתחה מצוין, שטפה את המגרש ועלתה ליתרון 14:8. ההפרש כבר הגיע לשמונה שערים במהלך המחצית השנייה, אך האדומות גילו אופי ועם ריצת 8:2, הצליחו לאזן ל- 23:23, ואף להפוך את התוצאה ולעלות ליתרון של שלושה שערים. הפעם היה זה תורה של הרצליה לבצע ריצה משלה ולאזן את התוצאה, כשהשוערת המצוינת, רוית שושן, מונעת מהמארחות לעלות ליתרון. ראשון לציון כבר הייתה ביתרון 31:29, אך הרצליה קינחה עם שני שערים וגם המשחק הזה הסתיים ללא הכרעה.
מעבר לכביש, אלופת המדינה מתכוננת לסדרה שלה מול רמת השרון. במהלך העונה הסדירה, נפגשו הקבוצות שלוש פעמים. פעמיים בליגה כשכל קבוצה השיגה ניצחון אחד, ופעם אחת בחצי גמר גביע המדינה, שם ניצחה מכבי והעפילה לגמר. בניגוד לסדרה בין הפועל וחולון, הסדרה של מכבי עם רמת השרון, נחשבת למסקרנת ביותר במסגרת הפלייאוף, עם סיכוי יותר מסביר שתסתיים רק במשחק השלישי. ראשון לציון סיימה את העונה במקום הרביעי עם מאזן של 13 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו וחמישה הפסדים, לעומת רמת השרון שסיימה חמישית עם מאזן של 14 ניצחונות, תוצאת תיקו אחת ושבעה הפסדים.
אם גם מכבי וגם הפועל יעברו את שלב רבע הגמר, צפויה לנו סדרת דרבי בשלב חצי הגמר, והבטחה לנציגה מראשון לציון בגמר הפלייאוף. בשתי סדרות רבע הגמר הנוספות, תתמודדנה מכבי תל אביב מול אשדוד ובני הרצליה מול רחובות.
בשבת, נערכו משחקי רבע גמר גביע המדינה של קבוצות הילדים של המועדון. קבוצת ילדים ח' של ולדי קופמן, הפסידה 28:23 לנס ציונה, וקבוצת ילדים ז', של דור קלדרון, ניצחה 38:20 את הפועל ראשון לציון ועלתה לחצי הגמר. כבשו בניצחון: לאון מילס 8, תמיר דרורי 6, אור שטרית 5, נדב שפק ואופיר ואנונו 4 כל אחד, אריאל זודין 3, ארטיום טוטייב, רום אביוב ואיתי בן שושן 2 כל אחד, ליאם כהן והראל זריהן 1 כל אחד.
רגע לפני חג הפסח, התקיים שיתוף פעולה בין מועדון הכדוריד של האלופה, לבין מועדון הכדורסל של מכבי ראשון לציון. שני המועדונים התגייסו לאיסוף מצרכים למשפחות נזקקות ובמסגרת הפרויקט, לקחו חלק מחלקות הבוגרים והנוער של שני המועדונים ביחד עם צוות אנשי בית מכבי והאוהדים. בעקבות שיתוף הפעולה, נאספו מצרכים שהספיקו ליותר ממאה משפחות, להם היה פסח שמח הרבה יותר.

השדות האדומות רוצות לעלות לגמר- צילום הפועל ראשל"צ
נצחון בדרבי ועליה לחצי הגמר- צילום חן קלדרון מכבי ראשל"צ

 

שושן בפעולה- צילום הדר ואן קולא הפועל ראשל"צ

 

שיתוף פעולה מרגש בין הכדוריד לכדורסל- צילומים: מכבי ראשל"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות