n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה: ראש העיר ליאת שוחט לשר אלקין: "ההגרלה זורה חול בעיני הזוכים"

אור יהודה: ראש העיר ליאת שוחט לשר אלקין: "ההגרלה זורה חול בעיני הזוכים"

ראש העיר פנתה לשר אלקין על רקע קיומה של הגרלת משרד הבינוי והשיכון של כ-10 אלף יחידות דיור במסגרת פרויקט "דירה  בהנחה"

הדמיות שכונת נווה איילון: עירית ודרור אדריכלים
הדמיות שכונת נווה איילון: עירית ודרור אדריכלים

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, פנתה בימים האחרונים במכתב חריף לשר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, וטוענת: "קיום ההגרלה באור יהודה במועד שנקבע זורה חול בעיני הזוכים". במכתבה מסבירה שוחט כי היא מעודדת את קיומו של פרויקט להעניק דירה בהנחה לזכאים, אך טוענת כי ההגרלה במועדה אינה מאפשרת לממש את הזכאות בתקופה הקרובה ובכך מייצרת יותר נזק מאשר תועלת. ההגרלה מנותקת ממה שקורה בשטח. יש בעיות שטרם נפתרו ויגרמו לעיכובים רבים למי שיזכו בדירות.

באור יהודה עומלים בימים אלו על הקמה של שכונת נווה איילון במערב העיר, בה עתידות לקום כ-2,500 יחידות דיור. במסגרת ההגרלה הקרובה מוגרלות 322 יחידות דיור, כל זאת למרות שתשתיות השכונה עדיין אינן מוכנות וקיימים חסמים בירוקרטיים שמונעים את קידומה של הקמתה. במכתבה מבהירה שוחט כי המהלך של משרד הבינוי והשיכון לא תואם עם עיריית אור יהודה ואינו תואם את המציאות בשטח.

זה המקום לציין כי בשכונת נווה איילון חל עיכוב בהכרזת הזוכה בשל הליכים משפטיים שהסתיימו בחודשים האחרונים. כמו כן, קיימים במתחם מספר פולשים שרשות מקרקעי ישראל טרם השלימה את הטיפול בפינוי שלהם. מדובר בפולשים שיושבים על שטחים ציבוריים ועל כבישים ראשיים, מהלך שמונע מהעירייה את פיתוח שטחים אלו. מן הסתם, כל עוד סוגיות אלו לא נפתרות, לא ניתן להתקדם בפיתוח השטח ובוודאי שלא ניתן להוציא היתרי בנייה ולאכלס את הדירות.

נכון להיום, ניתנו היתרים רק ל-70 יחידות דיור מתוך יחידות הדיור שיוגרלו וגם זאת רק לאחר הסכמה בין העירייה, משרד השיכון והיזמים שתהיה דחייה במסירת הדירות. שאר יחידות הדיור שאמורות להיות מוגרלות עדיין לא קיבלו היתר בנייה וגם לא יקבלו עד פיתרון בעיות אלו.

"חבל ומצער שתחת עבודה בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית, אשר בשטחה אמורות להתקיים ההגרלות, אתם בוחרים לפעול בצורה חד צדדית, שמנותקת כלל ועיקר ממה שקורה בשטח וזאת ככל הנראה מסיבות ששמורות עמכם", מוסיפה שוחט במכתבה לשר אלקין. "לאור האמור לעיל, אני דורשת שבהגרלה הנוכחית יוסרו מהרשימה יחידות הדיור שאמורות להיות מוגרלות באור יהודה עד לפתרון מלא וכולל לבעיות שהועלו במכתבי. כולי תקווה, שתיענה לדרישתי, על מנת למנוע עוגמת נפש ובעיות עתידיות לזכאי הדיור".

ראש העיר, ליאת שוחט, מסבירה: "עיריית אור יהודה בראשותי מעודדת קידום פרויקטים של הקמת דירות במחירים מוזלים, ולראיה קידמנו את הקמתה של שכונת בית בפארק שמרבית תושביה הם זוכים בפרויקט 'מחיר למשתכן'. דאגנו לאכלס את הדירות בפרויקט פחות מ-3 שנים לאחר מועד ההגרלה וזהו סטנדרט שאנו רוצים לשמר גם בהקמת שכונת נווה איילון. לצערי הרב, אצה למישהו הדרך להגריל דירות שלא יוכלו להתאכלס בשנים הקרובות והיות ונושא דיור הזוגות הצעירים קרוב לליבי, חשוב לי שהוא יטופל בצורה מקצועית וטובה יותר מהאופן שבו הוא מנוהל כעת".

 

הדמיות שכונת נווה איילון: עירית ודרור אדריכלים
הדמיות שכונת נווה איילון: עירית ודרור אדריכלים

 

הדמיות שכונת נווה איילון: עירית ודרור אדריכלים
הדמיות שכונת נווה איילון: עירית ודרור אדריכלים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות