n
דף הבית / בקעת אונו / פסטיבל אוכל, שירה ומוסיקה יוונית יתקיים בקריית אונו

פסטיבל אוכל, שירה ומוסיקה יוונית יתקיים בקריית אונו

ביום שלישי 20.12, במהלך חנוכה, יתקיים בספרייה העירונית קריית אונו פסטיבל אוכל, שירה ומוסיקה יוונית ביוזמת ארגון "שפים ללא גבולות" ובשיתוף פעולה עם אתר התרבות "בכיוון הרוח". הכניסה לאירוע חופשית ומותנית בהרשמה מראש.

אירוע של שפים ללא גבולות צילום פרטי 2
אירוע של שפים ללא גבולות צילום פרטי

במהלך האירוע תתקיים תחרות בישול קהילתית עם שפים מהבכירים בישראל, שיביאו איתם מטעמים מעשה ידם. בתחרות ישתתפו עד 15 מנות, כשהמתחרים יגישו תבשיל בסיר גדול או בתבנית גדולה. מבין כל המנות תוגש ל-12 השופטים צלחת לטעימות, ומה שיישאר יוגש לקהל באירוע .בנוסף, יוגש כיבוד ממיטב תוצרת השפים, שיתנו חוות דעת מפורטות וידרגו את המנות המשתתפות בתחרות הבישול, שהזוכים בה יקבלו תעודות, מדליות וגביעים.

כמו כן, יתקיים אירוע שירת משוררים בהשתתפות המשוררים והמשוררות רונית רוטלוי, יהורם גלילי, איציק גווילי, עדן שפילמן, נגה אולמרט, איריס כליף, אביב חזק ולורן גואטה, ואחריו יתקיים מופע מוסיקה יוונית עם יוני פוליקר ולהקת הסופלאקיס.

"שפים ללא גבולות" בראשותו של חנן שגיא הוא איגוד מקצועי, הקיים מזה כחמש שנים ומאגד את העולם הקולנירי בישראל ובעולם. האיגוד דואג לקיים מפגשים ותחרויות בארץ וקולטים חברים חדשים לבצע פעילויות לקידום מעמדו של השף בישראל. חברי וחברות האיגוד מוזמנות לתערוכות ולתחרויות מזון הנערכות במדינות רבות בחו"ל, והאיגוד מקבל חסויות מחברות מזון לאירועים שהוא מקיים.

חנן שגיא, יו"ר "שפים ללא גבולות", ששימש כמנכ"ל איגוד השפים בישראל שבו חברים בין היתר שפים מהמפורסמים בישראל, אומר כי "בשעה טובה ומוצלחת התעוררנו אחרי שנתיים של קורונה אנו חוזרים לפעילות מלאה, וכולי תקווה שתוך זמן קצר נצליח להדביק את הפער מהמקום שבו הפסקנו. שפים שלנו נוסעים להשתתף בתחרויות בקוריאה, בטורקיה וחלקם אף מתכוננים לתחרויות באירופה. אנו גם מקיימים סדנאות שוקולד במחלקות ילדים בבתי חולים וסדנאות להכנת בורקס בבתי אבות, וקשורים לעמותות התורמות למען רווחת ילדים ומקיימים למענן פעילויות שקשורות לאוכל. אנו גם מקיימים במרכזים קהילתיים פעילויות הקשורות לאוכל כמו: נוער יהודי, יהודי וערבי במרכז הקהילתי ביפו, שבו השתתפו כ-250 איש ועשינו בו מגוון פעילויות כמו: תחרות בישול של ילדים עם אימהות, ערב פולקלור נוסח יוון, מופע מוזיקלי בשלוש שפות של ילדים יהודים, ערבים וגרמנים ועוד".

לדבריו, האירוע בספרייה בקריית אונו יהיה במתכונת קהילתית ויהיה ערב פולקלור גדול עם תחרות בישול בשילוב שירה ומוזיקה. "אוכל ושירה קשורים בהחלט לתרבות ולפולקפלור, וכארגון אנו מייצגים את כל השפים של המדינה. אני מתכנן להזמין לאירוע אחר שנקיים בארץ שפים ממדינה אירופאית ולקיים תחרות עם עיר אחרת באירופה. החזון שלנו הוא להתחבר לאו"ם, להשתתף במשלחות ולהגיע לארצות שיש בהן אזורי אסון ומצוקות שונות וללמד את האוכלוסייה המקומית כיצד לבשל את המאכלים שלהם באמצעים שלנו ולתת לכל מה שנדרש מבחינה קולינרית. אפילו נביא איתנו מים שאין בהם חיידקים או נגיפים".

הסופר והמשורר ראובן שבת, שהוא גם הבעלים של אתר התרבות "בכיוון הרוח", אומר כי מטרת פסטיבל אוכל, שירה ומוסיקה היא קודם כל לעורר הנאה ושמחה משולבת בין רוח לאוכל. "באירוע ישתתפו מיטב השפים עם מיטב המשוררות והמשוררים שיקריאו שירים בנושא אוכל. אני בטוח שהפסטיבל ירענן את השורות ויביא משב רוח שונה מעורב בריחות משכרים וטעמים נפלאים שישולבו היטב. לקרוא שירה, להקשיב לשירה וליהנות מאוכל טוב זהו שילוב מקורי איכותי ומנצח".

הכניסה לאירוע חופשית ומותנית בהרשמה מראש בקישור:
https://kono.smarticket.co.il/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%94_%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9B%D7%94_

אירוע של שפים ללא גבולות צילום פרטי 3

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות