n
דף הבית / בקעת אונו / אור יהודה: ירידה דרמטית במספר תאונות הדרכים ב-2022

אור יהודה: ירידה דרמטית במספר תאונות הדרכים ב-2022

ועדת הבטיחות בדרכים שהתכנסה בשבוע שעבר הציגה את נתוני הרלב"ד: בשנת 2022 התרחשו 18 תאונות דרכים בלבד לעומת 41 אשתקד. ראש העיר, המשמשת כיו"ר הוועדה: "נמשיך למקד מאמצי הסברה ואכיפה למען בטיחותם של תושבי אור יהודה"

רלבד4
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

ועדת הבטיחות בדרכים הציגה בשבוע שעבר בפני ראש העיר, ליאת שוחט, את נתוני תאונות הדרכים באור יהודה לשנת 2022. מנתוני הדו"ח שפורסם על-ידי הרלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים) עולה כי חלה ירידה משמעותית במספר תאונות הדרכים בשנה החולפת בהשוואה לשנת 2021. בשנת 2022 נרשמו 18 תאונות דרכים בלבד, כאשר בשנת 2021 התרחשו בעיר 41 תאונות.

 

עוד עולה מהדו"ח כי חלה ירידה משמעותית במספר תושבי העיר שנפגעו בתאונות דרכים לפי דרגת החומרה. בשנת 2021 נרשם הרוג אחד, 4 נפצעו קשה ו-21 נפגעו באורח קל, לעומת שנת 2022 שבה הנתונים עומדים על 4 פצועים קל ומספר הפצועים קשה נותר ללא שינוי. בוועדה השתתף גם סגן ומ"מ ראש העיר, שלמה זלמן סיונוב.
בנוסף, הציגה הועדה, אותה מרכזת סוניה סעדה מאגף החינוך, תכנית מורחבת לטיפול בנושא בטיחות וזהירות בדרכים, המבוססת על חינוך בגיל הצעיר ופיתוח מודעות בקרב תלמידי בתי הספר היסודיים והעל יסודיים. התלמידים בשכבות הצעירות מתרגלים במהלך השנה חציית כבישים במעברי חצייה. בשכבות הבוגרות יותר לומדים התלמידים בדרכים יצירתיות וחווייתיות על תמרורים, חוקי תנועה וחשיבות חגירת חגורות בטיחות בנסיעה. התלמידים מתנסים בסימולטור אופניים שמתרגל את פעולת חגורת הבטיחות ברגע בלימה פתאומית.

 

בתיכון יובלים הונהגה תכנית ביטחון תעבורתי לתלמידי כיתות י' המהווה תכנית מרכזית במערכת החינוך בנושא בטיחות בדרכים במוסדות החינוך העל יסודיים, במסגרתה לומדים התלמידים במערכת הלימוד השבועית תכנים הקשורים בבטיחות בדרכים ובנהיגה נכונה. מעבר הבחינה בציון 80 ומעלה מזכה את התלמידים בפטור ממבחן תיאוריה. במקביל, נעשות פעולות הסברה רבות אל מול האזרחים הוותיקים בעיר כדי ללמדם כללי בטיחות וחצייה בטוחה במעבר חצייה. זה המקום להדגיש כי מתקיים שיתוף פעולה עם מחלקת הדוברות בעירייה לקידום קמפיינים שעוסקים בנושא ומעודדים שמירה על בטיחות בדרכים.

 

ראש העיר, ליאת שוחט, מציינת: "הנתונים האחרונים מעודדים מאוד ומעידים על העבודה הנכונה שמתבצעת בתחום השמירה על בטיחות תושבינו בדרכים. יש לכך לא מעט הסברים, כשהמרכזי שבהם הוא חידוש התשתיות במרחב הציבורי, כל זאת לצד פעולות הסברה ואכיפה. גם בשנת 2023 נמשיך למקד את המאמצים הללו למען בטיחותם של תושבי העיר וכולי תקווה שנצליח למגר את תאונות הדרכים והפגיעות בגוף ובנפש באור יהודה בפרט ובמדינה בכלל".
צילומים: דוברות עיריית אור יהודה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות