n
דף הבית / נס ציונה / ספורט נס ציונה / בנות נס ציונה בכדורעף מסכמות עונה

בנות נס ציונה בכדורעף מסכמות עונה

WhatsApp Image 2022-05-03 at 09.15.07

מאמן נס ציונה בכדורעף נשים , רוברט פרלוב, התפנה לדבר על העונה שהייתה: "עונה לא קלה, עם לא מעט פציעות שאילצו אותנו לשנות את שיטת המשחק והקשו עלינו לייצר מומנטום חיובי. היינו עושים משחק טוב מול קבוצה חזקה ושבוע לאחר מכן משחקים חלש מאוד מול קבוצה שאנחנו צריכים לנצח. העובדה שלא יכולנו להפגין את היכולת הטובה שלנו משבוע לשבוע עמדה בבסיס העונה הזו. סיימנו במקום הרביעי, דירוג שיא עבורנו בלאומית, ולמרות זאת אנחנו יודעים שיכולנו לסיים גבוה יותר".

מה היה חסר לכם כדי לסיים אותה גבוה יותר?
" לקחנו נקודות מכל הקבוצות שסיימו מעלינו ומולן שיחקנו מצויין. ההפסדים מול קבוצות התחתית והיכולת החלשה שהפגנו במשחקים אלה היו בעוכרינו. כמו כן, היה חסר לנו קילר אינסטינקט במאני טיים. חמש פעמים העונה הגענו למערכה מכרעת אחרי שיוויון 2-2 ואת כולן הפסדנו. עם קצת יותר ריכוז וגם קצת מזל היינו יכולים לדבר אחרת היום".

אתה יכול לומר שהקבוצה עמדה בציפיות שלה מהקיץ?
"עם איך שהקבוצה נראתה לפני תחילת הליגה התשובה היא לא. ציפינו ליותר. אבל גל פציעות שהחל במחזור השלישי עם פציעה חמורה של אחת מחוסמות האמצע שלנו ואח"כ המשיך עם עוד 4 שחקניות פצועות במהלך העונה, שיבש לנו את התוכניות. בחלקים לא מעטים של העונה חצי מההרכב ראשון לא היה זמין עקב פציעות. כך שאם לוקחים בחשבון עובדה זו, אפשר לומר שכן עמדנו בציפיות. שחקניות עלו מהספסל ומשכו את העגלה קדימה, שחקניות פצועות שמנסות בכל כוחן לזרז את ההחלמה כדי שיוכלו לחזור ולעזור לקבוצה. במובן הזה, שאפו גדול להן".

הייתה תחושה שדווקא בסיבוב השני היה לכם פספוס גדול יותר. מה דעתך?
"היו לנו משחקים צמודים יותר בסיבוב השני, זה נכון, אבל אני לא שותף לתחושה זו. למעט תצוגת נפל בירושלים בה הפסדנו 3-2, ניצחנו כל הקבוצות מתחתינו בטבלה ונתנו פייט רציני לקבוצות הצמרת. באופן כללי, נראינו יותר טוב בסיבוב השני מאשר בראשון, לדעתי".

‏‏לכידה

אתה חושב שהייתם יכולים להוות פקטור יותר רציני בליגה או שמיציתם את מלוא הפוטנציאל?
"עם סגל מלא היינו יכולים לדעתי להתמודד על המקום הראשון. מתוך ארבעה משחקים ששיחקנו מול הקבוצות שסיימו במקומות הראשון והשני, שלושה הסתיימו בתוצאה 3-2 ובכל ארבעת המשחקים הללו לא עמד לרשותי סגל מלא. מי יודע כיצד הם היו מסתיימים אם היינו בסגל מלא…יחד עם זאת, הסגל הקיים נתן את הכל והיה קרוב מאוד למיצוי הפוטנציאל שלו".

באופן אישי לכל אורך העונה איך הרגשת במועדון?
"הרגשתי מצויין. יחד עם העוזרים שלי, ערן ורותם, אני סבור שהשכלנו לתת לשחקניות מעטפת מקצועית שאין גם במרבית קבוצות ליגת העל, קל וחומר בלאומית. שלושה אנשי צוות על המגרש מריצים אימון שונה לחלוטין מאשר מאמן יחיד. הכנסנו גם השנה תוכנת סטטיסטיקה ואלמנטים טכנולוגיים נוספים על מנת למקצע את השחקניות. למשל, אנחנו לדעתי המועדון היחיד בארץ שעובד עם מד לייזר לשיפור מהירות מכת הפתיחה. בהחלט ניתן לומר שהמועדון משקיע משאבים בהתמקצעות של השחקניות ואנשי הצוות".

עמדת במטרות שהצבת לעצמך?
" במבחן התוצאה, כן. יחד עם זאת, יותר חשוב לי לראות כל עונה את התקדמות מקצועית אישית אצל כל אחד מהשחקניות ולראות פאזל קבוצתי שמבין וקורא את המשחק יותר טוב. פה יש לנו עוד הרבה עבודה".

מה היית רוצה לשפר במשחק שלכם לקראת העונה הבאה? וממה היית מרוצה?
" הייתי מרוצה מכך שכקבוצה אנחנו מבינים מעט טוב יותר את הרצינות הנדרשת מאיתנו על מנת לעמוד ביעדים שלנו. מבחינת שיפור, עלינו לחזק את משחק ההתקפה שלנו ואת רמת קריאת המשחק שלנו, מה שנקרא בשפה המקצועית volleyball IQ".

מה אתה יכול לספר על הקשר שלך עם השחקניות?
"חלק לא מבוטל מהן משחק איתי כבר שנים מספר והן למדו להכיר אותי ואת הציפיות שלי מהן. הן יודעות שכל עוד הדברים נעשים בצורה מנומסת ומכובדת, ניתן לדבר על הכל. גם אם הדברים בתוכנם אינם נעימים לאוזן אני מחויב להקשיב. הן גם יודעות שיש מצבים, בעיקר במשחקים ותוך כדי הרצת תרגיל, בהם אין מקום לדיאלוג ועכשיו זה זמן לבצע הוראות. מהצד שלי אני רוצה לקוות שאחרי הכל הן מקבלות את התחושה שבאמת אכפת לי מהן. להיות מאומן פירושו לתת למישהו אחר רשות לדחוף אותך ולהוציא את המיטב ממך. ללא איכפתיות כנה ואמיתית מצד צוות האימון, אתה מועל ברשות שניתנה לך".

אתה ממשיך בעונה הבאה? עד כמה זה חשוב למועדון הזה ולך אישית?
"זה מועדון שאני הקמתי לכן מיותר לציין כמה הוא חשוב לי. אני כרגע לא רואה סיבה שלא אמשיך".

מה היה המשחק הכי גדול שלכם העונה לדעתך?
" אני רוצה לציין שניים. במשחק פתיחת העונה שיחקנו באשקלון בה משחקות שלוש שחקניות ליגת על לשעבר. ניצחנו אותן 3-0 עם משחק נהדר. בהמשך אותו סיבוב הפסדנו בחוץ לאלופה מב"ש 2-3 (15-13 במערכה החמישית). למרות ההפסד, הבנות נתנו שם תצוגה הירואית ונפלו מהרגליים בתום המשחק".

ומה המשחק הכי גרוע או מאכזב?
"שבוע לאחר ההצגה באשקלון הפסדנו בבית לבת ים 0-3 בהופעה הפוכה ב 180 מעלות לעומת השבוע שעבר. זה היה מאוד מאכזב".

מה לדעתך הקבוצה צריכה לשפר בשביל לעלות מדרגה בעונה הבאה?
"קודם כל, הקבוצה צריכה להתאמן יותר. לצערי, עם מצוקת האולמות בנס ציונה, אנחנו לא מתאמנים מספיק. כמו כן, חיזוק בשתי עמדות יוביל אותנו למקום אחר אני מאמין".

לסיכום אמר: "בראש ובראשונה אני מודה לצוות האימון שלי, ערן שנפ ורותם מוסטקי על עבודה נהדרת השנה. תודה גדולה לסוכנות הביטוח איגור מורי – ביטוח ופיננסים שמלווה אותנו כבר שנים מספר. הלוואי שעוד עסקים מקומיים יבינו את הערך בתמיכה בספורט הישגי תחרותי, בפרט שמדובר בספורט נשים. תודה לחברי מועצת העיר נס ציונה גיל אנוקוב ורביב ורניק, שמכירים בחשיבות הכדורעף ועוזרים ולנו מול גורמי העירייה. לאורן יגאנה, יו"ר העמותה, שדואג לקדם את הענף בעיר. לרפי רולניק שמגדל את דור העתיד של הכדורעף בנס ציונה ואחרונות חביבות לשחקניות הקבוצה על השתתפותן בקבוצה השנה והמאמץ לאורך כל הדרך".

 

צילומים: מ.כ. נס ציונה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ותיקי הפועל ראשון לציון ונס ציונה צילום ותיקי ראשון לציון

ותיקי הפועל ראשון לציון ונס ציונה ערכו טקס מרגש לזכר הנרצחים ותפילה למען החטופים

תפריט נגישות