n
דף הבית / בקעת אונו / סוכרת: הסוגים, התסמינים, האבחון והטיפולים

סוכרת: הסוגים, התסמינים, האבחון והטיפולים

סוכרת היא בעיה בריאותית שמתאפיינת בעלייה ברמות הסוכר בדם. אם רמת סוכר בדם גבוהה מידי, הוא הופך רעיל למוח ולאיברים נוספים בגוף. מה מומלץ לאכול ולשתות כדי להילחם במחלה? הנטרופתית מיכל תמאם כהן מייעצת. מדור חדש

 

WhatsApp Image 2023-01-05 at 18.48.43

סוכרת היא בעיה בריאותית שמתאפיינת בעלייה ברמות הסוכר בדם. חילוף החומרים של הפחמימות, החלבונים והשומנים גורם בדרך עקיפה להיווצרות של גלוקוז, המוכר בשם "סוכר הדם". הגלוקוז דרוש לשם אספקת אנרגיה לכל תא מתאי הגוף. אם רמת סוכר בדם גבוהה מידי, הוא הופך רעיל למוח ולאיברים נוספים בגוף.

שתי סיבות להופעת מחלת הסוכרת מעבר לגנטיקה:

  1. חוסר באינסולין – הורמון שמיוצר בבלוטת הלבלב ותפקידו להעביר גלוקוז לתאי הגוף.
  2. התנגדות של תאי הגוף – 6.2% מהאוכלוסייה סובלת מסוכרת, כאשר 1/3 מהחולים אפילו לא מודעים.

שלושה סוגי סוכרת עיקריים:

  1. "סוכרת נעורים" – קיימת הפרעה בייצור והפרשת אינסולין על ידי הלבלב. סוכרת תלוית אינסולין. מתפתחת בדרך כלל בילדות/ההתבגרות.
  2. "סוכרת סוג 2" – סכרת שפוגעת באנשים בוגרים/מבוגרים, אינה תלוית אינסולין. זה הסוג הנפוץ ביותר. על פי רוב לוקים בה קשישים או אנשים מגיל 40 הסובלים מהשמנת יתר. אומנם בשנים האחרונות יותר ויותר ילדים מאובחנים באבחנה זו בשל היעדר פעילות גופנית, השמנת יתר והרגלים תזונתיים לא בריאים.
  3. "סוכרת הריון" – עלול להופיע במהלך הריון.

שלושת סוגי הסכרת מהווים סכנה בריאותית חמורה אם לא שומרים על מעקב יומי אחר רמות הסוכר.

תסמינים: הטלת שתן תכופה, צימאון, תיאבון מוגבר, דפיקות לב מוגברות, תאווה למתוק, ירידה במשקל, עייפות, עצבנות וראייה מעורפלת. אם יש לכם את אחד או יותר מהתסמינים שהוזכרו – כדי לבדוק את רמות הסוכר ולנהוג בריא כדי למנוע הופעת סוכרת.

 

עצות למניעת סיבוכי סוכרת ובכלל שמירה על רמות סוכר מאוזן:

  • מעקב אחר רמת הסוכר בדם.
  • תזונה מאוזנת: דלת פחמימות פשוטות וסוכרים – התרחקו מסוכר לבן, ממתקים, עוגיות, משקאות מוגזים ומתוקים.

המלצה: במקום לאכול 3 ארוחות גדולות ביום, אכלו מספר ארוחות קטנות יותר במהלך היום, כדי לשמור על רמה יציבה של גלוקוז ואינסולין בדמכם. הקפדה על תזונה עתירה בסיבים תזונתיים המצויים בירקות, אגוזים, שיבולת שועל, תפוח. מומלץ לאכול זרעי פשתן טחונים מידי יום. אכלו חלבונים מן הצומח (קטניות, אגוזים/זרעונים) או חלבון מהחי (הודו, עוף או דגים)בכל ארוחה.

  • פעילות גופנית.
  • שחרור מתחים.
  • הקפדה על שתיית מים.

מזונות על מומלצים לאיזון סוכרת ובתועלת חיזוק מערכת החיסון לקראת החורף – "שני ציפורים במכה: מולטי ויטמין עוצמתיים – יספקו לגוף רכיבים תזונתיים המעורבים בחילוף חומרים של סוכר הדם. חומצות שומן חיוניות – תוסף שמן דגים (אומגה 3), תמצית קינמון – הקינמון משפר את הרגישות לאינסולין ואת ניצולו. ויטמין D, ויטמין C (על פי ההוראות המופיעות על האריזה).

***

מיכל כהן תמאם (בעלת קליניקה לרפואה טבעית – "מיכל בשביל הבריאות" בבאר יעקב), היא נטרופתית מזה 15 שנה, מנחה ומלווה תהליכי הבראה, מעבר לאורח חיים בריא ומייעצת להורים על תזונה מיטבית במשפחה.

WhatsApp Image 2022-10-19 at 19.16.30
"תסגלו הרגלים חדשים". מיכל כהן תמאם (צילום פרטי)

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

0faaff44-703d-43a7-b594-2f7fa4efc2b9

אחלה דיל

תפריט נגישות