n
דף הבית / בת ים / בת ים: הצלת בעלי חיים במתחמי פינוי בינוי בעיר

בת ים: הצלת בעלי חיים במתחמי פינוי בינוי בעיר

עמותת למען חיות הבר נרתמה לחילוץ והצלת בע"ח ממתחמי פינוי בינוי בבת ים

IMG-20221110-WA0006
צילום: עמותת למען חיות הבר

 

"סיור מקדים בשעות הערב, ברחבת מבנה נטוש העומד להריסה, מגלה עקבות רבות של בע"ח שונים וביניהן קיפודים, שנלכדו והוצאו מהמתחם וקולות ציפורים המקננות כנראה בקירות ועוד. גם למחרת בבוקר נגיע לבדיקה נוספת, לאיתור מחילות של בע"ח, לאתר קינון, לחפש בע"ח לכודים בין קירות הבתים ולבדוק את המצב בעצים והשיחים. נחזור על הבדיקה, ערב ויום שוב, למחרת בכדי לחפש ולוודא שחילצנו כל מה שניתן" כך מתאר אביהוא שרווד את הפעילות הנוספת אליה נרתמה עמותת 'למען חיות הבר', שכוללת בדיקה, איתור וחילוץ של חיות בר שהשתכנו בבתים נטושים שייהרסו בעוד כמה ימים. 

פעילות זו של העמותה החלה לפני שנים מספר, בעקבות פניות של אזרחים מודאגים בבקשה לסיוע והצלה של בע"ח מפני הריסת בתים. 

בשלב הבא, פניה אל הקבלנים והרשויות בסיוע ועדת זכויות בעלי חיים בלשכת עוה"ד בישראל, קידמה את הנושא ואכן הוצלו כבר בע"ח מכ- 8 פרויקטים של פינוי בינוי באזור המרכז, הרצליה, רמת גן, תל אביב, בת -ים ועוד.

אביהוא מספר: "לעמותה יש יתרון מסוים המסייע בנושא, מאחר וברשותנו מרפאה מאובזרת המתאימה גם לטיפול במחלות השונות שמתגלות אצל בע"ח שהוצלו וגם בטיפול בגורים/גוזלים שמשכנם היה בבית העומד להריסה"

פינוי שכזה דורש תיאום עם רשות הטבע והגנים ועם הרשויות מקומיות, על מנת להתאים ולהעתיק מקום מגורים, לפי הנחיות האקולוג המקומי ולא ליצור 'מלחמות מחייה' בין המינים השונים.

"אנו מודים לכל האזרחים שמדווחים ולחברות הבניה שפונות אלינו, במטרה ליצור שיתוף פעולה נפלא עם העמותה כדי לעזור ולהציל. 

מקווים מאד להמשך הפעילות הברוכה בהמשך הדרך, בעתיד ולוואי שכל ארגון יהיה אכפתי כלפי חיות הבר בישראל"

IMG-20221110-WA0004
צילום: עמותת למען חיות הבר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-25 at 17.05.58_fc7c6cb1

בת ים: גבר במצב קשה בעקבות מכת חום

תפריט נגישות