דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
בתיה שלום, בעלי ואני אמורים לטוס לחו"ל לרגל אירוע משפחתי וטיול למשך שבועיים וחצי. כל פעם שאנחנו מדברים עם בתנו בת השלוש על הפרידה היא בוכה ומתנגדת. הגעתי למצב שכבר אמרתי לה שאולי תבוא עמנו, למרות שזה בלתי אפשרי. בתיה, מה לעשות?

תשובה
המושג חוץ לארץ הוא מושג מופשט ובלתי מובן לילדים צעירים. לא ברור לבתך היכן נמצא המקום, מה יש בו, ומה זה אומר שלא תהיו זמן מה, כיצד היא תסתדר בלעדיכם, האם תחזרו ובכלל למה בלעדיה וכמובן חששות נוספים. עליכם להסביר לה שהנסיעה חשובה, זוהי חופשה ובילוי כאחד של שניכם, הסבירו לה שאי אפשר לקחת אותה, כי הטיול לא בדיוק מתאים לה, הטיסה לא קלה והאתרים מתאימים לכם ולא לה. אל תוליכו אותה שולל ותאמרו לה שאולי היא תצטרף, אם זה לא כך. ספרו לה עם מי היא תישאר וכמה ידאגו לה כשלא תהיו, ספרו לה שתדברו בטלפון ובמידה והיא תסרב לדבר אתכם כשלא תהיו, תמסרו לה דרישת שלום ונשיקות בלי ללחוץ או לכעוס. אתם יכולים להראות לה תמונות או סרטי וידאו, כדי שהמושג חוץ לארץ יהיה מוחשי יותר עבורה. מומלץ להשאיר לבתכם הפתעה קטנה לכל יום המלווה בפתקה קטנה מכם.

שאלה
בתיה שלום, תקופת החגים גורמת לבעלי ולי מתחים וויכוחים רבים. הויכוח מתחיל בשאלה עם מי נחגוג והיכן, ומסתיים במריבות סביב ההתנהגות של כל אחד מאתנו במהלך החג עצמו. בתיה, אני שואלת אותך האם זה יהיה כך לאורך השנים? איך אפשר לשנות את המצב?

תשובה
תקופת החגים היא תקופה מיוחדת. יש המצפים לישיבה סביב השולחן המשפחתי ויש אחרים עבורם והמפגש המשפחתי מהווה לחץ ומתח רב. עליכם לבחון יחד האם התקשורת ביניכם היא תקשורת מכבדת ומצמיחה, ללא קשר לחגים, או שהיא תקשורת של מאבקי כוח וחוסר הקשבה. עלייך לשתף את בעלך ברצון שלך לשנות את המצב בתקופה זו של החגים, המהווה הזדמנות לבניית זוגיות אחרת, זוגיות בה אתם בוחרים לעשות האחד למען השני מתוך אהבה ונתינה. חשוב שלא תחושו ויתור וכניעה אלא כבוד והערכה אחד כלפי השני. בכדי לשפר את האווירה המתוחה ולהפוך אותה לחגיגית ונעימה עליכם לקבל החלטה שאתם מוותרים על ההתחשבנויות מהעבר ושמים סוף לויכוחים ולמאבקי הכוח. המלצתי לך שאם עולים שוב קונפליקטים, הקשיבו קודם אחד לשני ונסו לפתור אותם בדרך של כבוד וכיבוד הזולת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות