דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
בני סיים כיתה יא' עם מספר שליליים בתעודה, למרות היכולות שלו. עליו לעבור מבחני מעבר כדי לעלות לכיתה יב'. קשה לי עם העובדה שהוא אדיש למצבו, ומבחינתו הכל יהיה בסדר. איך לגרום לו להבין את חומרת העניין?

תשובה
בני נוער והוריהם נקלעים למשברים סביב הנושא הלימודי. לא תמיד ברורה חלוקת האחריות בין ביה"ס, ההורים והתלמיד. יחד עם זאת ההורים אמורים לגלות אכפתיות והתעניינות בנעשה בלימודים ובכלל בבית הספר. עם כל המורכבות שבעניין, האווירה בבית צריכה להיות אווירה תומכת ולא מלחיצה וביקורתית. בנך אינו רואה נכון את המצב, תפישת המציאות שלו אינה נכונה. כרגע הוא בטוח שיכולותיו יעזרו לו לצאת מהמצב הקשה, כנראה שכך הורגל ע"י אמירה חוזרת ונשנית שיש פער בין היכולות לבין התוצאות. יתכן שהגנת היתר שלכם ולקיחת האחריות במקומו לאורך השנים, אף היא הביאה אותו לחשוב כך. עליכם להבין בתהליך ייעוצי מה הביא אותו לעמדה זו וכיצד לשנות אותה. אבל כרגע לאור מצבו וחוסר היכולת שלו לקבל החלטות חשובות, עליכם לבנות יחד אתו באופן מיידי תוכנית פעולה הכוללת מטרות מוגדרות, לוח זמנים וכמובן נתינת עזרה במקצועות השונים. על ההורים להיות תמיד עם "יד על הדופק" תוך כדי טיפוח מערכת היחסים.

שאלה
אני יוצאת עם החבר שלי כבר שלוש שנים. לפני כארבעה חודשים הוא הציע לי נישואין ומאז אנו מרבים לריב. הוא נוהג להעליב אותי, לדבר אלי בציניות ובחוסר כבוד. בתיה, מה לדעתך ניתן לעשות?

תשובה
תופעה ידועה היא מריבות ועימותים לפני החתונה. עד הצעת הנישואין בני הזוג נמצאים במצב של איזון כלשהו מבחינת מערכת היחסים ביניהם, אבל מרגע ההצעה האיזון מופר. זוהי תקופה שבאופן טבעי רמת הלחץ עולה, מופיעים פחדים ותהיות לגבי הקשר וישנם חששות מהעתיד המשותף. חשוב שתבררי עם עצמך ועם חברך מה מקור הוויכוחים ומה משמעותם, האם מדובר במאבקי כוח ושליטה ביניכם ובבדיקת מקומו של כל אחד מכם בתוך הקשר או במצב מוכר של "רגלים קרות" רגע לפני הנישואין. יתכן וחברך סובל מרגש של נחיתות וכדי להרגיש רגש של עליונות הוא משפיל ופוגע בך. עלייך לזכור, כי תקופה זו מהווה הזדמנות לבחון את הקשר ביניכם בעזרת תקשורת פתוחה ומכבדת לגבי התמודדות עם קונפליקטים, התגברות על ההבדלים ביניכם והיכולת שלכם לוותר ולהתגמש. חשוב שתבחנו האם שינוי הסטטוס לזוג נשוי הוא הצעד הנכון בשלב זה של חייכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות