n
דף הבית / ייעוץ / האם יש פוליטיקה ארגונית בין מנהלי מחלקות החברה לסמנכ"ל הכספים באישור התקציב?

האם יש פוליטיקה ארגונית בין מנהלי מחלקות החברה לסמנכ"ל הכספים באישור התקציב?

נהוג לומר בסוציולוגיה שככל שנמפה יותר אינטראקציות, כך נצליח יותר.

אם כך, בואו נראה איך סמנכ"ל הכספים בחברה גדולה רואה הליכי אישור תקציב מהצד השני.

אם תכירו מה מעניין את בעל התפקיד, כיצד הוא מצליח ומה מוביל אותו להצלחה בתפקיד שלו, האם תוכלו להגיע לתוצאות יותר טובות בעבודה? האם הארגון יגיע לתוצאות עסקיות טובות יותר?

לכעוס שלא מקבלים את הצעתכם ולא נותנים לכם להתקדם זה הכי קל, אך חוץ מכלים שאימוצם יוביל לתקשורת טובה, בואו נבין את הצד השני.

people-gb006f36a6_1280
Image by Werner Heiber from Pixabay

שי אנג'ל רו"ח בעל ידע וניסיון גדול בתפקידי מפתח בחברות גלובליות כחשב, חשב קבוצה ומנהל כספים ומרצה במיזם הדיגיטלי ללימוד פרקטיקה ארגונית, ניהול ומיומנויות מספר על מה העמדה שלו באישור תקציב:

"סמנכ"ל הכספים הוא פונקציה מאד משמעותית בתהליך של בניית התקציב ושל אישור התקציב ומאגד את כל ההנחות, את האסטרטגיה מהמחלקות השונות, אם זה ממחלקת תפעול, מחלקת שיווק ומכירות, מחלקת מערכות מידע ועוד והוא יושב איתם בישיבות אישיות ושומע מה הרצונות שלהם מבחינת השנה הקלנדרית הבאה ברמה של התקציב ואז הוא יודע לאחד את כל הדבר הזה והאם הדבר הזה אפשרי תקציבית על פי ההנחיות במאקרו שניתנו לו על ידי המנכ"ל ואם הוא לא יכול לתת ברמה התקציבית לכולם כפי שביקשו הוא צריך ליצור את יחסי הכוחות ולאזן ביניהם.

יש פה המון פוליטיקה שמעורבבת והמון חשיבה וירידה לפרטי פרטים ברמת השקל, לאן כל שקל הולך ברמת מחלקה ואיך מארגנים את התקציב שיוביל לצמיחה והתייעלות בהוצאות ואיך זה פוגע ובמי זה פוגע.

אם למשל מחלקת שיווק רוצה להגדיל תקציב ושיהיה לה יותר מכירות, מחלקת פיתוח עסקי רוצה להיפתח לשווקים חדשים והם דורשים תקציב גדול יותר, בין אם זה בשכר שלהם או בתקציב שיווק ופרסום, קיימת חובה לסמנכ"ל כספים לבדוק איך אותה הוצאה תשפיע על ההכנסות. אם אי אפשר לתרגם ולהוכיח את הגידול, אז סמנכ"ל הכספים עלול לעצור אותם וזה לא פשוט כי הדיאלוג הזה לעיתים הוא לא קל.

סמנכ"ל הכספים הוא יותר שמרן ויושב על הקופה של החברה וזה קשה יותר למנכ"ל או מנהלים שהם יזמים עם המון חלומות שרוצים להגיע לשמים כבר בשנה הקרובה.

תפקידו של סמנכ"ל הכספים לעיתים לעצור ולהגיד שאי אפשר או לקבל תקציב חלקי ואז לפעמים תופיע כלפי סמנכ"ל הכספים אצבע מאשימה עם שאלות נוקבות של למה?!

סמנכ"ל הכספים צריך לעמוד מאחורי ההחלטה שלו ולהגיד שלא מאשר, להסביר ולתמוך בטיעונים הרלוונטים, שכן הלא הוא יצטרך בסופו של יום לעמוד מול המנכ"ל בישיבות החודשיות ולהסביר לו את התוצאות החודשיות של החברה מול תקציב ואם התקציב לא יבנה נכון ועל בסיס חלומות ופנטזיות אז מהר מאד האשמה תהיה על סמנכ"ל הכספים.

ומה סמנכ"ל כספים מציף למנכ"ל בכדי שיהיה לו קל לקבל החלטה לאשר תקציב או לא?
מנכ"ל נותן הנחיות ברמת המקרו, להגיע לרווח תפעולי כזה, להגדיל הכנסות השנה ל- X, להיכנס לשוק זה או אחר וסמנכ"ל הכספים צריך לתרגם למספרים ולהגיע ליעדי המקרו שניתנו על ידי המנכ"ל.

החומרים מתוך מיזם דיגיטלי חדשני ללימוד ניהול, פרקטיקה ארגונית ומיומנויות מבעלי תפקידים בכירים במשק הישראלי.

 

כותבת מאמר הדעה,

עו"ד שרון הר זהב- מנהלת הדרכה ומפתחת מיזם דיגיטלי ללימוד ניהול, פרקטיקה ארגונית  ומיומנויות מבכירים במשק הישראלי.
מקבוצת אל הנכס

לשון זכר כמוה כלשון נקבה.

 

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות