n
דף הבית / ייעוץ / באילו מקרים עסקים צריכים ייעוץ עסקי?

באילו מקרים עסקים צריכים ייעוץ עסקי?

כבעלי עסקים, אנו מתמודדים לא מעט פעמים עם אתגרים פיננסיים ושוק תחרותי. כשמתמודדים עם בעיות כמעט מכל עבר, לא מעט בעלי עסקים כבר מתקשים לחשוב על משוגים כמו "השגת מטרות" ועוברים לחשיבה הישרדותית השומרת על הקיים. מה שבדרך כלל הם לא יודעים, הוא שבצורת חשיבה זו טמון סיכון לא קטן - הרי שבמצב כזה כל "מכה קטנה בכנף" עשויה לרסק את המטוס (שהוא העסק שלכם). שם, רוב העסקים מחליטים שהם רוצים להיעזר בייעוץ עסקי, אך דווקא ככל שפועלים מוקדם יותר - כך ייטב לעסק.

קרדיט תמונה FREEPIK

בין אם העסק שלכם עומד כרגע בפני משבר, או שאתם מחפשים להגדיר יעדים ארגוניים חדשים ולהגיע לתוצאות מנצחות, יכול להיות שייעוץ עסקי יכול להיות הדבר הנכון בשבילכם. ייעוץ עסקי למעשה יכול להועיל לעסק בכל שלב בו הוא נמצא – משום שתמיד יש לנו לאן לשאוף ולהתפתח. עם זאת, יש סוג אחד של עסקים שייעוץ עסקי יכול להועיל להם במיוחד והוא עסקים שמרגישים שהם נמצאים בהידרדרות מתמדת, ובתחושת חוסר אונים. דווקא מתוך המקום הנמוך, לעיתים עסקים יכולים לקחת את העסק שלהם לגבהים שהם לא האמינו שאפשריים עבורם.

ומדוע? משום שלכל עצה, אפילו לקטנה ביותר תהיה השפעה נרחבת על תוצאות העסק. מנגד, אם מדובר בארגון שכבר פועל היטב ההשפעה של ייעוץ עסקי תהיה מועילה אך ברוב המקרים יותר מינורית, מפני שהעסק כנראה כבר עושה המון דברים נכון – אחרת לא היה מגיע לאן שהגיע. לצורך הכתבה, התייעצנו עם גורם מקצועי מחברת FRONTIS , שהגדיר לנו באילו מקרים עסקים צריכים ייעוץ עסקי, והעניק לנו את כל המידע על מנת שתחליטו – האם אתם צריכים ייעוץ כזה?

המשמעות של ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי הוא שירות הניתן לעסקים הנועד כדי לעזור להם למקסם את ביצועיהם העסקיים ואת הרווחים בעסק.
יש מגוון רחב של יועצים עסקיים הנוגעים לתחומים שונים, למשל: ייעוץ עסקי לעורכי דין, ייעוץ עסקי לרופאים, ייעוץ עסקי לעסקים קטנים, לחברות גדולות וכו'. יועץ עסקי מקצועי חייב להחזיק בהבנה ניהולית של העסק על כל רבדיו בנושאי שיווק, חוזים, הלוואות, אסטרטגיה, קריאה ועריכה של דו"חות עסקיים, התנהגות צרכנים, התנהגות ארגונית ועוד.  תהליך הייעוץ מתחיל בחקירה של העסק כדי להבין איפה הוא נמצא. משם, היועץ יעבוד יד ביד עם בעל העסק לפיתוח תוכנית שמטרתה לחתור להשגת היעדים העסקיים. בדרך כלל, השינוי שיוצרים כולל בין היתר: יצירת נהלים לעסק, חיזוק המותג, שיפור התקשורת בין המחלקות בעסק, שיפור אסטרטגיות השיווק ובניית תוכניות שיווק חדשות.

בשנים האחרונות התעוררה מגמה חדשה של ייעוץ עסקי הנוגע לא רק לחלקים הפרקטיים של העסק, אלא גם לפן המנטלי – למשל אמונות מגבילות שעלולות להפריע לצמיחת העסק, הגברת תחושת השליחות והמוטיבציה, חיזוק האמונה העצמית.

מה כולל תהליך של ייעוץ עסקי?

ייעוץ עסקי הוא מעין מטריה רחבה של שירותים אשר ניתנים לבעל העסק בצורת ייעוץ חיצוני ויכולים לעזור לו להשיג את מטרותיו ולשפר את הפעילות שלו בשוק. ייעוץ אפקטיבי לעסק מתחיל בפגישה ראשונה, אליה היועץ כבר מגיע עם מידע על העסק, מבין איפה העסק נמצא היום ומהן השאיפות של בעל העסק. חשוב שהיועץ יכיר את השאיפות של בעל העסק בעצמו, יבין מה חשוב לו, ורק לאחר מכן ייצור את תוכנית העבודה המתאימה לו.

לאחר מכן, על היועץ ליצור את תוכנית העבודה המתאימה ללקוח שתתרום להשגת המטרות העסקיות שהוגדרו בפגישה הראשונה. היועץ ובעל העסק עוברים על התוכנית ביחד וקובעים האם היא טובה מספיק, או שיש לבצע בה שינויים מסוימים. לדוגמה, יכול להיות שהיועץ העסקי ימליץ ללקוח ליצור שירותים חדשים בעסק או להיכנס לקהלים שבהם הוא לא היה בעבר – לא בטוח תמיד שזה מתאים לבעל העסק.

לכן, יועץ טוב צריך להיות בעל גמישות מסוימת, על מנת שיתאים את שירותיו לצרכים והיכולות של הלקוח ויהיה גמיש בביצוע התאמות לפי הצורך.

 

בסופו של דבר, לייעוץ עסקי יש מטרה אחת מרכזית: לספק חבילה מלאה של שירותים שיכולים לעזור לבעל עסק להשיג את מטרותיו ולשפר את הביצועים בעסק שלו. לא משנה מהי התכנית האסטרטגית, חשוב לראות את המטרה הזו בראש ובראשונה ולעשות את מירב המאמצים כדי להגיע אליה.

לסיכום, ייעוץ עסקי יכול להועיל לעסקים בכל הגדלים ובכל שלבי הפיתוח. בין אם אתם בעלי עסק שמתמודדים עם משבר או שאתם מחפשים להגדיר יעדים חדשים, יועץ עסקי יכול לספק הדרכה ותמיכה חשובה כדי לעזור לכם להשיג הצלחה. יש לנו בעבורכם עוד המון מידע מקצועי וטיפים מפי המומחים הבולטים ביותר בארץ אז המשיכו לאזור המומלצים שלנו כדי לקרוא עוד.

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות