דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

בתיה בר-שביט
יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלה

בתיה, אני גרוש ואב לילד בן חמש. בפסח שעבר היה תורי לקחת את בננו, אך ויתרתי, כי הוא התעקש להישאר עם אמו. נראה לי שזה נבע מלחץ שהפעילה גרושתי כלפיו. מה לעשות כדי שזה לא יחזור והאם לוותר?

תשובה

גירושין בין ההורים והמתח הנלווה להם מקשים על תהליכי הפרידה מהאם והליכה לביתו של האב. ילד קטן בוכה או נצמד לאם או מתנגד באופן מילולי ולעיתים תוקפני. ילד גדול יותר משתמש לעיתים בתירוצים כמו לחץ בלימודים, מסיבות ופעילויות אחרות. ישנן מספר סיבות לכך כמו רצון "להעניש" את האב, חשש להשאיר את האם לבד או חוסר עניין. חשוב שלא תאשים את גרושתך בחוסר שיתוף פעולה גם אם אתה בטוח שהיא מסיתה את בנך נגדך. אל תאיים או תכפה עליו אלא חשוב שתשתמש בדרכים שימנעו את סירובו ללכת אלייך. במהלך השבוע תזכיר לו כמה חשוב לך להיות אתו בחג ובאותו בוקר תאמר לו בדיוק מתי אתה בא לקחת אותו ומהן תכניותייך. תציע לו לקחת מהבית צעצוע או ספר אהוב ותבטיח לו שהוא יוכל להתקשר לאמו כשירגיש צורך בכך.

שאלה

לקראת חג הפסח אני עסוקה בניקיון הבית, במיון ובסידור ומרגישה מלאות והתחדשות, אך לצערי בתחום הזוגיות, אין אני מרגישה כך. אני חשה ריקנות וחוסר ובעיקר כעס ותסכול לאור ההתרחקות שלנו זה מזו וגעגוע לתקופות אחרות. מה לעשות כדי להרגיש אחרת?

תשובה

תקופת האביב מהווה תקופה של צמיחה והתחדשות, זאת הזדמנות לעשות סדר וניקיון לא רק בבית ובמקום העבודה אלא גם בזוגיות, תקופה טובה לעורר את מערכת היחסים שאולי איבדה מהחיוניות שלה והפכה למערכת שגרתית ומשעממת. עלייך ועל בעלך "לנער" לא רק את האבק מהמדפים אלא גם את האבק שהצטבר בעקבות כעסים ותסכולים שצברתם. עליכם לזכור, כי תקשורת פתוחה ומכילה חשובה מעין כמוה בקשר ביניכם, חשוב שתזמיני את בעלך לשיחה ותבהירי לו שחשוב לך שהשיחה לא תתפתח למריבה ושאת מעוניינת להיפרד ממשקעי העבר בדיוק כפי שאת נפרדת בימים אלו מחפצים שונים בבית. דברו על מה שמעיק על הזוגיות שלכם בצורה מכובדת, ללא ביקורת ושיפוטיות. על כל אחד מכם להתחייב על שינוי כלשהו כדי לשפר את היחסים. היזכרו במה שמשך אתכם אחד לשני בתחילת הקשר ונסו לצאת מהשגרה דרך יציאה מחוץ לבית, גם בימים לחוצים אלו. נסו להפתיע ולשמח אחד את השני והעיקר, דאגו לתחזוקה שוטפת של מערכת היחסים.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט [email protected], טל: 6899298 – 054

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות