דף הבית / כללי / "הזדמנות להיות העיר הירוקה בישראל"

"הזדמנות להיות העיר הירוקה בישראל"

על רקע מועד הבחירות לכנסת הממשמש ובא, תושבים בראשון לציון קוראים לחברי המועצה להסדיר בחוק עזר עירוני את השמירה על איכות הסביבה בתקופת בחירות. בעירייה משיבים

רונן דמארי

 

עו"ד ניר גולני וגיטל אהרוני פנו לחברי המועצה וביקשו מהם להעלות את הנושא לסדר יומה של המועצה. במכתב שהעבירו השניים הם ציינו בין היתר: "אנו פונים אליכם בבקשה לעלות בעזרתכם כנבחרי הציבור הצעה לסדר בנושא שמירה על איכות הסביבה בתקופת בחירות.

כידוע תכליתו של חוק הבחירות דרכי תעמולה מעבר להסדרה של "משחק הוגן" בין כלל המתמודדים היא הגנה על חזות העיר ועל ערכים של אסתטיקה ובטיחות.

אנו נבקש להוסיף חוק עזר עירוני בעניין זה או לחלופין לעדכן את חוק העזר הקיים – חוק עזר שמירת הסדר והניקיון אשר יוכנסו בו סעיפים רלוונטיים לתקופת בחירות, סעיפים שלא תותר תליית שלטים בניגוד לחוק, מניעת שטחי פרסום מטעם העירייה שכן ראינו למדנו והשכלנו שהדבר יוצר רק מלחמות בין הסיעות השונות, מלחמה מכוערת ומיותרת של מי השלט בולט כעת, ובעיקר מלחמה מזהמת, מלכלכת ולא סביבתית בעליל.

יש לשמור על המצב הקיים כפי שמגדיר החוק שפרסום יהיה אך ורק על בתים ולא גדרות של חניות/גדרות של אתרי בניה / ובטח שלא על גדרות הפרדה בדרכי הנסיעה".

עוד נאמר במכתב: "על מנת לשמור על תכלית החוק ולשמור על שוויון והגינות יש לשקול שכל שטחי פרסום החוצות הנמצאים ופזורים בשטחי העיר יתחלקו בין שלל המפלגות והסיעות על פי מפתח שאתם כנבחרי ציבור תקבעו וככל שידם של הסיעות מאפשרת להם זאת מבחינה כלכלית ובכך יבוא לביטוי השוויון ו"המשחק ההוגן" כפי שמתבקש בחוק וניתן יהיה למנוע את השילוט המכוער והמזהם ברחובות.

החוק בנוסף מדבר על נושא של אכיפה, שכן בתקופת בחירות האכיפה ע"י הרשות צריכה להתבצע בהקפדה יתרה. על פי  מידע שהתקבל בבקשת חופש המידע מיום 7.10.18 ניתן ללמוד שגם נושא זה לא נעשה בצורה שוויונית כלפי כלל הסיעות והמפלגות.

לסיכום בעידן שבו מנצחים מערכות בחירות דרך המדיה הדיגיטלית, יש לכם פה הזדמנות פז להיות העיר הירוקה הראשונה בישראל שמרימה את הכפפה וקובעת שבמערכת הבחירות הבאה, ראשון לציון תהיה עיר קצת יותר ירוקה והרבה יותר יפה ונקייה".

בנוסף ציינו הפונים כי הם מצפים שהעירייה תפעל להסרת שלטי בחירות שעדיין תלויים במספר מקומות ברחבי העיר.

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "נושא אכיפת שילוט לקראת הבחירות לשלטון המרכזי נבחן על ידי העירייה תוך התייחסות להתייחסות לחוקי העזר מחד וחופש הביטוי והדמוקרטיה מאידך".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

5

מהיום: דרכון ותעודת זהות מחדשים מהבית!

תפריט נגישות