n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / תלמידי ראשון לציון במקום הראשון באחוזי הזכאות לבגרות

תלמידי ראשון לציון במקום הראשון באחוזי הזכאות לבגרות

התמונה החינוכית של משרד החינוך מגלה כי ראשון לציון ממשיכה להוביל בהישגים ושומרת על המקום הראשון באחוז הזכאות לבגרות עם 90.4%, כולל החינוך המיוחד. כמו כן, ראשון לציון במקום הראשון מבין עשר הערים הגדולות באחוז הזכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח״ל במתמטיקה ובאנגלית.

רז קינסטליך תלמידים צילום דוברות ראשון לציון
צילום ארכיון: דוברות ראשון לציון

עיריית ראשון לציון, זוכת פרס החינוך הארצי לשנת תשפ"א-תשפ"ב, ממשיכה להוביל בהישגים החינוכיים – כך עולה מנתוני התמונה החינוכית שמפרסם היום (ב') משרד החינוך.

על פי הנתונים, המתייחסים לשנת תשפ"ב, ראשון לציון ממוקמת במקום הראשון באחוז הזכאות לבגרות מבין עשר הערים הגדולות עם ממוצע זכאות העומד על 90.4%, כולל החינוך המיוחד. זאת, לעומת 89.5% בשנת תשפ"א ולעומת הממוצע הארצי שעומד על 75.9%.

אחוז התלמידים שזכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל באנגלית עומד על 62.8% – במקום הראשון מבין עשר הערים הגדולות. מדובר בעלייה של 7% לעומת שנת תשפ"א, אז עמד אחוז הזכאות על 58.9%. הממוצע הארצי, אגב, עומד על 44.6%. נציין, כי בעיריית ראשון לציון מטמיעים ומעודדים את השפה האנגלית ככלי לדיבור ולפרזנטציה בקרב התלמידות והתלמידים כבר בגילאי הגן בעזרת תוכנית ייחודית.

גם באחוז הניגשים ל-5 יח"ל בבגרות למתמטיקה, ראשון לציון מובילה במקום הראשון מבין עשר הערים הגדולות עם 25.6% זכאות, זאת לעומת 25.4% בשנת תשפ"א ולעומת 17.3% בממוצע הארצי.

כמו כן, אחוז התלמידים שזכאים להסמכה טכנולוגית עומד על 85.2%, לעומת 80.1% בשנת תשפ"א ולעומת 69.6% בממוצע הארצי. בנוסף, אחוז התלמידים שהיו זכאים להסמכה טכנולוגית מצטיינת עומד על 33.2%, לעומת 24.3% בשנת תשפ"א – זינוק של כ-37%. נציין, כי הממוצע הארצי של הזכאים להסמכה טכנולוגית מצטיינת עומד על 12.5% בלבד.

לצד כל ההישגים, שיעורי הנשירה בעיר נמוכים משמעותית ועומדים על 0.8%. כמו כן, טוהר הבחינות עומד על 0.2% בלבד, בדומה לשנה החולפת.

גרף צילום דוברות ראשון לציון

ראש העירייה, רז קינסטליך: "מערכת החינוך של ראשון לציון, זוכת פרס החינוך הארצי, שוב קוטפת הישגים ומוכיחה שראשונים בחינוך זו לא סתם סיסמה אלא דרך חיים. מערכת החינוך העירונית היא איכותית, מגוונת וחדשנית בשיטות הלימוד שלה, ובעיקר מספקת לתלמידות ולתלמידים שלנו חינוך ציבורי ששמור רק לחינוך הפרטי. אני מברך את מינהל החינוך בראשות אטי אדר ואת כל הצוותים החינוכיים המצוינים שלנו על ההישגים המרשימים".

סגנית ומ"מ מקום ראש העירייה, מחזיקת תיק החינוך – ליאל אבן זוהר: "שוב קיבלנו הוכחה לכך שהחינוך בראשון לציון מצוין ושם את התלמידות והתלמידים במרכז. הנתונים משקפים את המהפך החינוכי שמתרחש בעיר בשנים האחרונות, הודות להשקעה העירונית העצומה. אני מברכת את כלל מינהל החינוך בעירייה בראשות אטי אדר ואת צוותי החינוך המסורים שלנו שעושים לילות כימים למען דור העתיד של המדינה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות