n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראש העיר רז קינסטליך בראיון חגיגי לכבוד החג

ראש העיר רז קינסטליך בראיון חגיגי לכבוד החג

בעוד כחצי שנה יערכו הבחירות לראשות העיר, בראיון חגיגי לכתוב החג מספר ראש העיר על הפרסים הרבים שזכתה העיר ראשון לציון, על הבחירה של הלשכה המרכזית "לעיר שהכי טוב לגור בה", מהפכת הניקון, יום הולדת 140 לעיר, וגם מה הוא מאחל לתושבי העיר

רז קינסטליך צילום דוברות משטרת ישראל (2)

הקדנציה הראשונה של רז קינסטליך כראש עיריית ראשון לציון הייתה רצופה באתגרים פוליטיים, ביטחוניים ובריאותיים. לצד חמש מערכות בחירות, משבר הקורונה וסבבי לחימה ורקטות שגבו מחירים בנפש וברכוש, עוברת העיר בשנים האחרונות תהליכים מואצים של התחדשות וצמיחה, בדרך להיות העיר השלישית בגודלה בישראל. כיום נחשבת ראשון לציון לעיר הרביעית בגודלה המאכלסת כ-270 אלף תושבים, ולאחרונה אף נבחרה על הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ל"עיר שהכי טוב לגור בה".

 

אבל זה לא התואר היחידי שקינסטליך ועיריית ראשון לציון יכולים להתגאות בו. "זכינו השנה בשלל פרסים ותארים, החל ממדד איכות החיים של הלמ"ס, פרס החינוך הארצי, המקום הראשון בתחרות המצוינות בשירות, המקום הראשון בשביעות רצון התושבים באתר מדרג, אות איכות הסביבה של גרינטן, קיבלנו ציון 100 במדד השקיפות הארצי ועוד ועוד", מספר קינסטליך בראיון מיוחד ל"גל גפן" לכבוד חג הפסח.

WhatsApp Image 2023-04-04 at 12.50.55

 

"לצד הפרסים והתארים, המשכנו במהפכת הניקיון שמורגשת בכל רחבי העיר – וביתר שאת לקראת החג, שבמסגרתה נשטפו הרחובות והמרכזים המסחריים בעיר, נשתלו אלפי שתילי קיץ  חדשים לכבוד האביב, טופלו הגינות הציבוריות ועוד", הוא מוסיף, "שמחנו בשלל אירועים ופעילויות לרגל חגיגות ה-140 לעיר האהובה שלנו, המשכנו בקידום מתחם ה-1,000, וכמובן, הגשמתי חלום אישי שלי ושל רבים כשהצלחנו לעשות צדק ולהחזיר את הים לתושבות ולתושבים, ולמעשה לציבור כולו, כשחתמנו על ההסכם ההיסטורי לפינוי מטווח 24.

 

"כמו כן, המשכנו במהפכת התחבורה שצפויה לחולל את השינוי שכולנו משוועים אליו. בארבע השנים האחרונות עוברת העיר מהפכת תחבורה מקיפה. צריך לזכור שב-30 השנים האחרונות מצב התחבורה בראשון לציון לא התקדם ונשאר ללא שינוי.

 

"כשנכנסתי לתפקיד ייעצו לי שלא להתעסק בכלל עם תחבורה, שכן מהפכה שכזו שטומנת בחובה לא מעט אי נוחות לתושבי העיר היא לא משהו שראש עיר צריך או רוצה. ועדיין, החלטתי לראות לנגד עיניי את מה שטוב לעיר ולא מה שבהכרח טוב פוליטית.

 

"תושבות ותושבי ראשון לציון ראויים לגור בעיר שיש בה תחבורה ציבורית טובה ויעילה וזה מה שאנחנו עושים כרגע. מהפכות לוקחות זמן, וזה נכון שהן גם לא תמיד נוחות – אבל זו הדרך היחידה להצעיד את ראשון לציון קדימה".

 

איזה עוד יעדים הצבת לעצמך להשיג בשנה הקרובה?

"לאחרונה קיבלנו חותמת רשמית למה שכבר ידענו: שראשון לציון היא העיר שהכי טוב לגור בה, ואנחנו נמשיך לפעול לצמיחתה ולהתפתחותה של העיר בכל התחומים. אנחנו נערכים לכניסתם של כ-100 אלף תושבות ותושבים חדשים שיהפכו את ראשון לציון למטרופולין התעסוקתי המוביל בישראל וליעד נחשק עוד יותר. מדובר באתגר עירוני מורכב וגדול, ואנו נכונים לו.

 

"בשבועות הקרובים נתחיל גם באכלוס של מתחם ה-1000 עם עובדות ועובדי קבוצת דיסקונט, המונה כ-5,000 איש, שיעברו לקמפוס דיסקונט במקום ויהיו לחברה הראשונה שתיכנס ותאכלס את מתחם ה-1000. גם פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת רמת אליהו קורם עור וגידים, וגם המהפכה התחבורתית המקיפה שצפויה לחבר את כל קצוות העיר לגוש דן ולעודד שימוש באמצעי הסעת המונים על פני עמידה בפקקים עם הרכב הפרטי".

WhatsApp Image 2023-04-04 at 12.46.01

 

איפה אתה הולך לבלות את החג?

"עם משפחתי היקרה – עם גלי אשתי ושלושת ילדיי האהובים ריף, רוי ורום. את המשך החג אנחנו מתכננים לבלות בנופש בארץ היפה שלנו".

 

מה היית רוצה לאחל לתושבים?

"אני מאחל לתושבות ולתושבים ולכל בית ישראל שנזכור תמיד כי עם אחד אנחנו וכי יש לנו מדינה אחת. שנדע לשמור על החמלה, הסובלנות והסולידריות, שתהיה בינינו אחדות ואהבת חינם. תודה על האמון שאתם נותנים בי ובהנהלת העירייה".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. בונה בצפיפות נוראית .לא ראוי להיות ראש עיר. לא דואג לאזרחי העיר רק רפורטים ובנייה מסיבית

  2. פופוליסט.. אם היית רוצה לייצר נתיבי תחבורה טובים היית מתחיל בשבילי אופניים בדיוק כמו בת"א זול וישים! בחרת שלא כי טייקונים לא רוכבים על אופניים /קורקינטים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.26.20_799d3f45

נדז'דה מראשון לציון עדיין נעדרת

תפריט נגישות